Pierwsze zajęcia na basenie za nami.
Dziwnie się czułam, przebierając się w kostium po tej uwadze Soni, którą cały czas miałam w głowie. Martwiłam się, że znowu coś powie, albo co gorsza, inni też zaczną komentować, jak wyglądam.
Na szczęście uwagę wszystkich przykuło coś innego.
Czarne od brudu stopy Kozłowskiej.
Jezu.
Ciężko było w to aż uwierzyć.
Wzbudziło to nawet większą sensację, niż to, że Jolka przepływała cztery długości basenu szybciej, niż pozostali jedną.
Dobrze, że przed wejściem na basen trzeba się umyć. Oczywiście wszystkie myłyśmy się w kostiumach, mimo, że Poznańska nam ostatnio mówiła, że powinnyśmy nago, bo to najbardziej higieniczne. Wszystkie jednak stwierdziłyśmy, że po naszym trupie.
JESZCZE CZEGO!!!
***
Na przerwie po basenie gadałam z Marcelą.
–Marcela, czy twoi rodzice wiedzą o naszym ogłoszeniu w kiblu? – zapytałam.
–No jasne! – odpowiedziała.
–Przejęli się?
–No, moja mama bardzo się przejęła – wyznała Marcela. –Wiesz, w ogóle moja mama jest taka czuła... Ile my razem przepłakałyśmy nad moją świnką!
–Ojej, to fajnie mieć taką mamę! – zawołałam z zachwytem. –To dlatego tak cię wspiera w byciu wegetarianką. A twój brat wie, kto to powiesił?
–No jasne, wie, że ja i ty! – roześmiała się. –Nie obyło się bez paru durnych komentarzy. Wiesz, w ogóle on mówił, że fajnie by cię było na urodziny zaprosić.
Byłam mega zdziwiona.
–Mnie?! Ale jak to? Przecież on w ogóle mnie nie zna!
–No poznał cię ostatnio nad Stawem Szczepana – powiedziała Marcela.
–No tak, ale... – zmieszana aż nie wiedziałam, co powiedzieć. –Nie gadaliśmy zbyt długo.
–Zna cię ze szkoły z widzenia – wyjaśniła koleżanka. –Ale przede wszystkim to z moich opowieści.
Uśmiechnęłam się. Marcela o mnie opowiada takie miłe rzeczy, że aż nieznajomi chcą mnie zapraszać na swoje urodziny! Fajnie!
CZYTASZ
Pamiętnik Ady
JugendliteraturIlustrowana przeze mnie książka inspirowana moimi pamiętnikami, które pisałam jako gimnazjalistka w latach 2004-2005. "Drodzy czytelnicy - mam na imię Ada i mam 13 lat. Jestem wrażliwa i radosna. Uwielbiam pisać i rysować - piszę pamiętniki odkąd...