Part 36

872 18 7
                                    

(Pazar sabahı. Pancake yapma sırası bu hafta Gamze'dedir. Tuna odasında uyuyordur, Ömer yatak odasındadır. Gamze de mutfakta müzik açmış bir yandan pancakeleri yapıyor bir yandan da müzik dinleyerek manzarayı izliyordur. Ömer büyük bir telaşla mutfağa koşarak gelir.)


Ömer: Gamze! Gamze!

Ne oldu?

Yardım et, yardım etmen lazım hemen!

Ne oldu, neye yardım etmem lazım?

Öğrencim 'Çarşamba günü derse gelemeyeceğim öğretmenim, dedem vefat etti şehir dışında olacağız yazmış.'. Baş sağlığı mesajının sonuna o dua eden ellerden koyacaktım ama yanlışlıkla gözlerinde kalp olan gülen suratı koyup gönderdim. (Gamze gülmekten konuşamaz.) Komik mi bu?

Evet.

Hiç değil, çabuk sil görmeden. Hemen hemen (Telefonu nerdeyse fırlatarak Gamze'ye verir.)

Sana da öğreteyim de bir daha böyle bir hata yaparsan aklında olsun.

Allah korusun.

Korusun tabii de, sen de dikkat et. Bak basılı tutuyorsun mesaja, sile basıyorsun. Herkes için sil yazıyor bak ona bastığında gidiyor.

Oldu mu şimdi?

Oldu, evet.

Oh! (Elini kalbinin üzerine koyup gözlerini kapatıp derin bir nefes alır ve Gamze'nin başına hızlıca bir öpücük kondurur.) Teşekkür ederim. (Telefonu geri alır.) Tekrar yazıp göndereyim şimdi.

Sonra Tuna'yı da uyandır, bunlar biter beş dakikaya.

Tamam.


(Ömer hata yapmamak için tüm dikkati telefondayken mutfaktan çıkar. Mesajı gönderdikten sonra Tuna'nın odasına onu uyandırmaya gider. Tuna'nın da aynı Gamze gibi ağzı hafif aralık uyuduğunu görünce uyandırmadan önce gülerek resmini çeker. Yatağa oturup Tuna'nın saçını okşar.)


Ömer: Günaydın!

Aymadı daha, çok erken.

Erken değil, on oldu saat.

Erken işte (Yastığı başının üzerine koyar.)

Ama şimdi kalkmazsan pancake'leri sıcak sıcak yiyemeyeceksin.

Bugün Pazar! (Yastığı çekip gülümseyerek Ömer'e bakar.)

Eveet

Akşam İzem'le buluşacağız.

Aa, doğru. (Ömer yatak başlığına sırtını yaslayıp yatakta oturur. Tuna da doğrulup Ömer'in yanına geçer.)

Hediye almış mıdır acaba bana?

Doğum gününü kutlamak için buluşuyorsunuz sonuçta, almış olabilir ama yine de beklentiye girmesen daha iyi.

Ne almıştır acaba?

Beklentiye girmemiş halin bu mu?

Ama ilk kez doğum günümü (Söyleyeceği kelime için utanır, çekinerek bakışlarını kaçırarak devam eder.) kız arkadaşımla birlikte kutlayacağım.

(Ömer gülümseyerek kolunu Tuna'nın omzuna atar.) Çok mutluyum senin için. Kıyafet seçtin mi?

Siyah gömleğimi ve siyah pantolonumu giyeceğim. Annemle yemeğe giderken sen de öyle giyiniyorsun ya, şık oluyor öyle

ÖmGam: YenidenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin