Part 54

771 21 8
                                    

[Yabancı/Türk olmayan okuyucular için küçük bir not: Hikayenin bir yerinde 19 Mayıs resim yarışması yazıyor. Her yıl 19 Mayıs tarihinde Türkiye'de Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlanıyor. Hikayede sadece tarihiyle yazdım, bayramın adı geçmiyor. Neden özellikle o tarih diye düşünmemeniz için bu notu eklemek istedim. ]


(Ömer iş çıkışında bankaya gitmiş ve bankanın girişindeki ağacın yanında Gamze'yi beklemeye başlamıştır.)


Taksici: Ömer!

Ömer: (Arkasını dönüp taksiyi görür.) Metin abi, nasılsın?

Taksici: İyiyim kardeşim, sen nasılsın?

Ömer: İyiyim ben de.

Taksici: (Saate bakar.) Yengenin çıkmasına iki dakika var.

Ömer: (Gülümser.) Evet, bugün dersler erken bitince onu almaya gelmek istedim.

Taksici: Reşat hoca nasıl, iki Cuma'dır gidemiyorum beni görünce paylayacak.

Ömer: Paylamaz, gittiğinde seni gördüğüne mutlu olur.

Taksi: Mutlu olur olmasına da önce bir ters bakış atar. Sen de iyi biliyorsundur o bakışı. (Ömer başını sallayarak Metin'in söylediğini onaylar. Bankanın kapısının sesini duyar duymaz kapıya döner, Gamze'yi gördüğü an yüzünde kocaman bir gülümseme oluşur.)

Gamze: Beklemiyordum seni (Hızlıca Ömer'e sarılır.)

Ömer: Dersler biter bitmez çıktım. (Gamze'nin yanağını okşar.) Seni daha erken görebilmek için.

(Tekrar birbirlerine sarılırlar, sarıldıkları her saniye günün yorgunluğunun yavaş yavaş azaldığını hissediyorlardır. Bedenleri birbirini sararken, birbirlerinin kalp atışlarını duyuyor ve kokularını içlerine çekiyorlardır. Aşkları ikisine de huzur ve dinginlik verirken sokaktan geçen insanlar, şehrin gürültüsü kaybolmuştur. Gözleri kapalı bir şekilde sadece ikisinin var olduğu bir yerde gibilerdir. Taksicinin sesiyle dünyaya geri gelirler.)

Taksici: Arkada araç var, bekletmeyelim.


(Taksiye binip evlerine geçerler. Eve girdikleri an Tuna koşarak yanlarına gelir.)


Tuna: Kazandım! Kazandım! Başardım!

Gamze: Neyi kazandın?

Tuna: 19 Mayıs resim yarışmasında birinci olmuşum. 

Ömer: (Tuna'ya sarılır.) Biliyordum! (Gamze de ikisine birden sarılır.) Tebrik ederim, canım!

Gamze: Çok sevindim, Tuna, çok! Tebrik ederim.

Tuna: Pazar günü olacak madalya töreni.

Ömer: Geliriz biz de. (Gamze'ye bakar.) Yine erken gideriz, en önden yer buluruz.

Gamze: Tabii! Kaçırır mıyız hiç?

Tuna: Çok heyecanlıyım ya bu sefer altın madalya verecekler. Birinciyim! Üçüncülük de kötü değildi, sahneye çıktım sonuçta ama birincilik ayrı havalı. En iyi benim.

Ömer: Ben demiştim ama odan madalyalarla dolacak diye.

Tuna: (Ömer'e sarılır.) Sen de çok yardım ettin.

Ömer: Her zaman, seve seve yardım ederim.

Gamze: Ben de size sıcak çikolata getirdim.

Tuna: (Ömer'i bırakıp Gamze'ye sarılır.) Teşekkür ederim, anneciğim.

ÖmGam: YenidenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin