Nyx Okami wraz z Ezrą i Mirą zaczęli rozbierać statek Maula. Mechanik był nie tylko zachwycony ale i zadowolony , że może pracować przy takiej maszynie. Nigdy w swoim życiu nie widział takiego uzbrojonego i gotowego na wszystko w statku. Silniki jonowe X C-2 , hipernapęd Sienar SSDS 11-A , klasy trzeciej. sześć działek oraz coś co najbardziej zdziwiło Nyxa - generator pola maskującego napędzony kryształami Stygnium. Alex Morgan mógłby wykorzystać swoją całą wiedzę na temat tego kruszcu. Droidy zajmowały zdejmowaniem skrzydeł i innych części - statek robił wrażenie dla głównego mechanika gangu Ohnaki coraz bardziej , gdy jego pomocnicy rozbierali statek z kawałka po kawałku.
Ezra i Mira zajmowali się w kokpicie statku. Szukali czegoś co mogło , by się przydać w znalezieniu odpowiedzi na ich pytania. W środku było siedem siedzeń , mały śmigacz , trzy małe sondy , które zostały wyjęte z statku , mata do medytowania , jakieś małe świece i coś co miało przypominać kominek , stojak na miecz świetlny oraz mała skrytka. Padawanka Wren-Bridger otworzyła ją i ujrzała wiele rzeczy w tym tajemniczą czerwono- złotą piramidkę. Wzięła ją do ręki i zaczęła ją oglądać. Ujrzała coś w środku - czyżby to był kryształ kyber? Próbowała to otworzyć lecz nie mogła. W tym czasie Ezra odwrócił się i ujrzał swoją córkę z piramidką w ręce. Wiedział co to jest - pamiętał jak za swojego czasu taka rzecz manipulowała nim i obiecała , że odnajdzie odpowiedź na pokonanie Sithów. Użył mocy wyrywając rzecz z rąk swojej córki. Następnie za pomocą jednego z swoich mieczy świetlnych zniszczył piramidkę przecinając ją na pół. Mira podskoczyła i spojrzała na swojego mistrza.
-Dlaczego to zniszczyłeś? - zapytała. Ezra wyłączył miecz i przypiął do paska.
-Ponieważ była to najbardziej niebezpieczna rzecz - Bridger odpowiedział - to był holokron Sithów. Najbardziej szkodliwa rzecz na twój umysł. Potrafi zawładnąć każdym umysłem.
-Skąd to wiesz? - Mira zadała kolejne pytanie.
-Ponieważ sam taki kiedyś miałem. Zmanipulował mną i przez co schodziłem na ciemną ścieżkę. Na szczęście twoja matka i mój mistrz pomogli mi to przezwyciężyć. - Ezra kucnął przy swojej córce i położył dłoń na jej barku. -Pamiętaj : każda rzecz związana ze Sithami może zaćmić twój młody umysł.
- Zapamiętam - adeptka mocy powiedziała. Ezra uśmiechnął się i pocałował ja w czoło.
-Wiem , że zapamiętasz. To kolejna lekcja na twojej ścieżce Jedi.
-Rona też będzie Jedi?
-Tak. Pewnego dnia będzie szkolona. Może ty będziesz ją szkolić.
-Yay! - Mira uśmiechnęła się - Może teraz wrócimy do szukania informacji.
-Z ust mi to wyjęłaś moja uczennico. - Ezra odwzajemnił uśmiech. Wstał i wraz z swoją córką zaczął poszukiwać wszystkich możliwych odpowiedzi.
Po dwóch godzinach szukania Jedi nie wiele udało się znaleźć. Wiedzieli tylko kilka rzeczy : Statek pochodzi od Sienar Design Systems - firmy która robiła statki dla Republiki jak i Imperium , Pojazd należał do Maula co było oczywiste , na pokładzie Mira znalazła kilka mieczy świetlnych należących do zabitych jedi , szatę członka Czarnego Słońca , kilka nieznanych rzeczy z Dathomir i czerwony kryształ kyber. Ezra chciał sprawdzić dziennik pokładowy , lecz nie mógł go otworzyć ze względu na brak dostępu oraz nieprawidłowego DNA. Znalezienie odpowiedzi będzie trudniejsze niż się wydawało.
Podczas kolejnych poszukiwań Mira przeszukiwała kolejne zakamarki statku. Przez przypadek aktywowała alarm w statku. Ezra , który próbował włamać się do systemów (mógłby to zrobić mieczem świetlnym , ale bał się , że Zabrak mógł zastawić na niego pułapkę) zauważył migoczące ekrany , ich kolor był czerwony. Bridger przeczytał to co było na ekranie. Spojrzał na swoją córkę. Za pomocą mocy wybiegł z statku biorąc Mirę pod pachę. Gdy już wybiegli za nimi rozległ potężny wybuch. Nyxa posłało do tyłu i mógł patrzeć jak jego warsztat z jego rzeczami i droidami zaczął płonąć. Ezra i Mira patrzyli na potężny płomień , który zaczął pochłaniać pobliską suchą trawę. Hondo i Ketsu wybiegli z kantyny i spojrzeli jak ogień trawi wszystko. Lider piratów spojrzał na rycerza Jedi.
CZYTASZ
Mando & Jedi
AdventurePodczas misji załoga "Ducha" ginie z rozkazu przywódcy sojuszu dla przywrócenia republiki . Ezra Bridger i Sabine Wren jako ostatni ocaleni członkowie , opuszczają rebelię a następnie lecą na Krownest by pobrać się i założyć swój własny klan Cover b...