Kanclerz Bail Organa znajdował się w swoim gabinecie i jak miał w zwyczaju od czasów przejęcia rządów w galaktyce czytał liczne raporty i doniesienia na temat obecnej sytuacji w wielu światach. Od czasów stania się Kanclerzem Nowej Republiki , która powstała przed bitwą pod Endor z inicjatywy jego oraz córki Lei Organy-Solo , która zajmuje stanowisko premiera rządu nie było łatwo. Nie raz musiał podejmować decyzje , które mogły zadowolić lub nie społeczność galaktyki. Po "Operacji Popiół" oraz Bitwie o Jakku , gdzie siły Imperialne poniosły ostateczną porażkę i Wielki Wezyr Mas Amedda wraz z Wielką Admirał Rae Sloane podpisał ugodę galaktyczną , która zaprzestała wszelkich ataków i wybuchnięcia wojen. Od czasu do czasu słyszał o atak samozwańczych lordów Imperium , którzy atakowali siły Nowej Republiki lub liczne statki transportowe. Bail od zniszczenia Gwiazdy Śmierci współpracuje z Lukiem Skywalkerem - Jedi , który przyczynił się do ostatecznego upadku Sithów. Jednak ostatnie doniesie o kulcie Marki Ragnosa i licznych buntowań uczniów Skywalkera dokładały tylko kolejne kłody pod nogi. Chociaż kult zmarłego Sitha został zniszczony , a wszyscy zbuntowani jedi zostali zgładzeni Bail obawiał się czegoś najgorszego - czegoś co może bardziej pogrążyć lub zniszczyć cały rząd Nowej Republiki , który najlepiej próbował pomagać innym.
Bail czytał raporty z Vardos - planety , która była najbardziej lojalna Imperium. Odbudowy po "Operacji Popiół" trwały w najlepsze , a niektórzy mieszkańcy są wdzięczni , że Nowa Republika pomaga odbudować ich świat. Odłożył datapada i wziął następnego z raportami aktywności piratów i Imperialnych. Krążownik Imperium został znaleziony przez patrol myśliwców nad planetą Korriban. Na powierzchni znaleziono wiele ciał szturmowców oraz myśliwiec A-wing. Oprócz tego siły upadłego reżimu zostały zniszczone na planecie Nevarro. Sądząc po dacie to wydarzenie stało się już dawno. Najbardziej zainteresował go raport Kapitana Carsona Tevy - Aktywność Mandalorian w niektórych sektorach była większa. Mandalorianie podróżowali po innych układach i niszczeli pozostałości Imperium oraz licznych piratów. "Interesujące. Od kiedy Mandalorianie zaczęli pomagać nam w walce z przestępczością?" Organa zapytał samego siebie. Spojrzał na zdjęcie swojej zmarłej żony Brehy - tęsknił za nią każdego dnia. Bail chciałby , żeby jego żona mogła zobaczyć na świat jaki on i ich córka starają stworzyć. Odłożył datapada i planował wziąć następnego dopóki z interkomu biurka nie dobiegł głos Winter Celchu.
-Ekscelencjo. Jedi chcą się z panem spotkać
Bail przycisnął przycisk , by odpowiedzieć - Jak nazywa się ten Jedi?
-Ezra Bridger Ekscelencjo. Prosi o spotkanie z panem.
-Niech wejdzie - Kanclerz zabrał palce z biurka i szybko schował wszystkie datapady jakie leżały. Następnie wypuścił powietrze i patrzył na drzwi. Czekał aż Jedi i Przywódca Ezra Bridger przyjdzie do gabinetu.
Wkrótce Ezra Bridger i jego córka i padawanka Mira Wren- Bridger weszli do środka. Bail uśmiechnął się na ich widok - długo nie widział chłopaka i miał dziś zaszczyt poznać ich pierwszą córkę. Podszedł do nich z otwartymi ramionami i przytulił się z Jedi. Następnie puścił Bridgera.
-Ezra przyjacielu - zaczął Bail - miło cię widzieć po tych latach.
-Pana również senatorze ... Znaczy się Kanclerzu - poprawił się Ezra - długo minęło od naszego ostatniego spotkania. Zapomniałem , że pan jest już senatorem.
-Przestałem być senatorem , gdy Alderaan został zniszczony - przyznał Kanclerz - Zostałem wtedy liderem rebelii. Podejmowałem wiele trudnych decyzji. Tak samo jak - spojrzał na Mirę - A to jak się domyślam twoja córka.
-Jestem Mira. Miło pana poznać - Wren-Bridger wyciągnęła rękę do przodu. Bail delikatnie uścisnął dłoń dziewczynki.
-Miło cię poznać Miro. Sądząc po mieczach świetlnych jesteś uczennicą swojego ojca - uśmiechnął się - usiądzie proszę. Zapewne macie do mnie jakąś sprawę.
CZYTASZ
Mando & Jedi
AdventurePodczas misji załoga "Ducha" ginie z rozkazu przywódcy sojuszu dla przywrócenia republiki . Ezra Bridger i Sabine Wren jako ostatni ocaleni członkowie , opuszczają rebelię a następnie lecą na Krownest by pobrać się i założyć swój własny klan Cover b...