'Mama,Selma heeft zieke problemen op school.'
'Nee yemma die leeraar haat mij gewoon!' Ik keek naar Fouad.
'Nee wollah niet jij had een grote mondje.'
'HOU JE BEK NOU EENS!'
Ik stond op en ging naar mijn kamer.
Ik heb het zo gehad met hem.
Mijn vader is gisteren vertrokken op zakenreis, waar naar toe? Geloof het of niet maar zelfs mijn moeder weet niet waarheen. Tja werk is werk. En nu voelt Fouad zich de man in huis, nog geen dag later? Erg he?
Ik plofte neer op mijn bed tot ik iets hoorde tegen mijn raam. Ik keek op en gek genoeg zag ik kleine vliegende steentjes. Wauw als Fouad dit is ik hang hem levend op echt. Met moeite stond ik op en keek uit het raam. Er stond niemand. Ik deed het raam open en keek rond, maar niemand? Plots ging mijn gsm af. Anoniem? Zo eng dit.
Zou ik opnemen?? Nee ik weet niet? Ach fuck it ik neem gewoon op.
'Hallo met Selma'
'Hallo met Selma?'
'Hallo?'
'Wollah Fouad als jij dat bent ik maak je af wollah.'
Piep afgehaakt. Tazz. Dan niet. Ik plofte terug in mijn bed en viel in diepe diepe diepe slaap.'Wie is daar?'
'Ik ben het lieverd van me!'
'Papa? Ben jij dat?'
'Ja schat ik ben het papa'
Ik liep naar hem toe maar steeds als ik dacht dichter te komen werd het verder.
'Papa sta stil'
'Ik sta stil lieverd' hij trekt zijn armen open.
'Kom naar me toe'
Ik knikte en begon weer te lopen, maar weer kwam ik niet verder.
'Luister lieverd, ik hou van je ik hou van je moeder van Fouad van jullie allemaal onthou dat jullie zijn het mooiste wat me is overkomen.'
'Papa wat wij houden ook van jou maar waarom zeg je dit plots?'
'Ik wil dat jij goed op je moeder let en je broer ookal is hij ouder dan jou en doet hij groot hij is nog piepklein.'
Ik lachte.
'Papa, waar ga je heen?'
'Ergens, maar we zien elkaar wel ooit daar.'
Plots werd alles wit.
'PAPAA WAAR BEN JE!!!'
'PAPAPAPAAPAAAAAAA'
'PAPA!'
❌'Papa!' Ik kwam overeind en keek om me heen. Het was een droom eerder een nachtmerrie. Rustig Selma het was maar een droom. Ik deed het licht aan en keek naar mijn kussen, vol tranen.
De deur werd open gegooid.
'Selma wat is er?'
Ik kijk naar mijn moeder.'Let goed op je moeder!'
'Ik had gewoon een droom mama niks ergs'
Ze knikte en gaf me water.'Selma!'
'Pssstt Selma sta nou op!'
'Pff selma jij bent echt niet te doen!'
'KIP MET OLIJVEN!'
Ik schiet overeind en gooide mijn deken weg. Ik kwam overeind en stond met een ruk op.
'Kip waar?' Zeg ik vol ongeloof en verlangens.
Ik keek naar mijn broer Fouad die voor mijn bed zat gehurkt.
'Er is geen kip.' Zegt hij.
'Ow.' ik vormde mijn mond in een 'o' vorm en keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan.
'Hoe laat is het?'
'Het is 5u Selma.'
'Waarom maak je me zo vroeg wakker a kaker!' Ik schudde mijn hoofd en kroop mijn bed weer in. Ik draaide mij op de andere kant van mijn zij en sloot mijn ogen.
'Ik ik had een rare droom Selma.'
Ik opende mijn ogen en moest denken aan mijn vader.
Ik draaide me terug om en keek Fouad aan, hij ziet er bleek uit.
'Ik ik zag papa, en hij-'
'Nam een soort van afscheid?' Onderbrak ik hem.
Hij keek me vol ongeloof aan en knikte hevig.
'Hoe hoe-'
'Had ook zon droom, ik schrok ook wakker vol met tranen.' Onderbreek ik hem weer.
Hij tilde zijn handen omhoog en legde die op zijn gezicht.
'Selma, ik heb hier een slecht gevoel over.'
'Me too bro me too.'
Hij schudde zijn hoofd en even dacht ik een traan te zien. Maar die veegde hij ruw weg.
'Ga maar slapen het was maar een droom maak je daar geen druk om.'
Ik knikte en ging weer liggen.
'Tot morgen, of beter gezegd tot straks he.'
Hij stond op en verliet zo mijn kamer.
Ik heb hem eigelijk nooit zo gezien, alleen bij serieuze zaken. Ik vraag me af of mama ook zon droom heeft gehad. Ik vind het echt erg het gevoel dat ik en mijn broer op dezelfde nacht hetzelfde dromen over papa is angstaanjagend.Helluww lieve lezers van me😊 willen jullie mensen taggen die dit mee moeten lezen? Zou erg lief zijn vergeet niet een sterretje achter te laten en een comment🤔 als er een lezertje bij komt ga ik verder x
JE LEEST
From hate to love
RomanceKen je dat wanneer je denkt alles al gezien en gehoord te hebben? Wanneer je denkt dat het niet meer erger kan maar het tegendeel toch wordt bewezen. Sommige mensen weten waar ze voor leven, wat hun doel is, wat ze willen bereiken en ik? Ik weet nie...