Bölüm 30: 'Dengesiz, dikkatsiz, sakar ne olacak'

52.6K 2.3K 79
                                    







***


Madem sevmiyorsun o zaman sahip çık gözlerine! Dönüp dolaşıp değmesinler gözlerime.


***








        Berfin mutfakta yeni yıkanan bulaşık makinesindeki bulaşıkları yerleştirmekle meşguldü. Gülsüm akşama Hanım Ağasının yapacağı karnıyarığın malzemelerini hazırlıyordu. Mutfakta çalışan geri kalan kızlar da temizlik yapıyorlardı.

     ''Kolay gelsin.'' Meryem Hanım mutfağa girdiğinde kızı ve Gülsüm'ü gördü. Vakit kaybetmeden kolları sıvayıp yemeğe girişti.

     ''Sağol Hanım Ağam.''

     ''Kolaysa başına be annem.'' Berfin o yaştaki her genç kız gibi iş yapmaktan hoşlanmıyordu. Aslında yaşı o kadar da küçük değildi fakat Berfin'in yapısı gereği iş yapmak ona en büyük eziyetti.

     ''Çok konuşma Berfin işine bak.'' Meryem Hanım kızının huyunu iyi biliyordu. Bir şeyler öğrenmesi de gerekiyordu. Kendi evi olana kadar bu konakta iş yapmaya alışmalıydı.

     ''Aman iyi tamam ya.'' Genç kız elindeki bardakları da yerleştirmeyi bitirdiğinde çalan telefonuyla kurtuluş müziği çalıyormuş gibi hissetti. Belki de gerçekten kurtuluşuydu. Telefon ekranına baktığında Ahsen'in aradığını gördü.

     ''Yengem arıyor.'' Mutfaktakileri bilgilendirdikten sonra vakit kaybetmeden açtı telefonu.''Efendim yengeciğim.''

     ''Berfin nasılsın?''

     ''İyiyim yenge, sen?''

     ''Ben de iyiyim sağol. Senden bir şey isteyebilir miyim?''

     ''Tabiki. Ne istersen.''

     ''Bana birkaç parça kıyafet getirebilir misin? '' Ahsen iki gündür Miroğlu Konağına uğramıyordu. Yavuz ile arabada yaptığı kavgadan sonra Karahan Konağına gitmişti o sinirle. İki gündür de orada kalıyordu. Ne zamana kadar orda kalmaya devam edecekti bilmiyordu. Fakat çok uzun kalamayacağının farkındaydı.

     ''Elbette getiririm. Hazırlarım şimdi, bir saate de getiriri istediklerini.''

     ''Teşekkür erdim. Berfin çok sağol.''

     ''Ne demek yengeciğim sen iste yeter.''

     ''Görüşürüz o zaman, evdekilere selam söyle.''

     ''Tamam, görüşürüz. Ağabeyime de söyleyeyim mi?''

     ''Berfin!''

     ''Tamam tamam, kapattım ben.'' Genç kız telefonu kapatıp konuşma boyunca kendisini izleyen annesine döndü.

     ''Birkaç parça kıyafet istiyor. Bir de herkese selamı var, ağabeyim hariç tabii.'' Meryem Hanım   gelinin iki gündür eve gelmeyişine üzülüyordu. Oğlu ile aralarında geçen tartışmadan haberdardı. Yavuz tam olarak ne olduğunu anlatmamıştı. Yakup Ağa'nın kızı vermediğini biliyordu. Ne olduysa ondan sonra olmuştu. Önemli bir tartışma olmadığına emindi. Müdahale etmek istemişti ama zamana bırakmayı daha uygun bulmuştu.

     ''Aleyküm selam. Tamam, sen git. Biz hallederiz.'

     ''Tamam ben çıktım o zaman.''

        Berfin ağabeyinin odasına giderken yolda hemen Yavuz'u aramıştı.

     ''Ağabey aslında aramayacaktım ama bilmen gerekir diye düşündüm. Yengem beni aradı. Birkaç eşyasını istedi. Haberin olsun dedim.'' Karısının iki günüdür eve gelmemesi Yavuz'u düşündürüyordu. Gittiğinden beri ne aramıştı ne de ziyaret etmişti. Zaman veriyordu ona da kendine de aslında.

AH SENDE (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin