Irfan
Aku menarik langsir ke sisi, cahaya mentari KL lurus menerjah menembusi kaca tingkap bilik.
"You, tutup la tingkap tu. I nak tidur ni". Rengek Farhana menarik selimut menutupi kepalanya. Aku tergelak dan menarik turun selimut itu. Farhana mencebikkan bibirnya dan mencapai bantal disisinya, dipekup pada kepalanya bagi menghalang cahaya matahari kena padanya.
"Hei sexy, bangun la. Dah pukul 11. Kejap lagi nak check out. Ke you nak I check in you lagi?". Tanganku mulai merayap di peha Farhana. Farhana memberikan senyuman menggoda kepadaku.
***********************************
'Sapa budak ni? Aku rasa tak silap rumah. Baru 2 tahun tak balik, takkan boleh salah rumah. Dressing macam bibik je. Buruk. Takkan mami amik bibik pulak. Ishh... takkan aku silap alamat'
Kurenung mukanya. Kot kot la anak jiran jiran datang ke rumah mami plak. Nak mengingatkan balik muka budak budak yang comot selalu bermain di depan rumah. Tak de rasanya yang mata bundar, kulit kuning langsat, bibir mungil gini. Anak abang Mail sebelah ni, gelap gelap belaka. Anak abang Mokhtar semuanya lelaki.
Hidungku terbau sesuatu yang hangit lantas aku memberitahunya. Kalut sungguh cik kak tudung Indon ni berlari ke dalam. Adalah tu.. memang careless punya perempuan.
Terdengar suara bebelan didapur membuat aku tersenyum. Sah... ni rumah mami. Emakku Puan Anisah Bee, tegasnya macam singa tapi kalau dapat tawan hatinya... aduhai beruntung sungguh.
"Mami..." aku menyalami tangan mami, menciumi ke dua belah pipinya. Aku rindu.. rindu mami. Aku peluk mami sepuas hatiku.
"Ampunkan Irfan". Aku merajuk tak mau pulang sebab mami enggan menerima Farhana tatkala aku menperkenalkannya sebagai kekasihku kepada mami.
"Mami tak boleh terima dia sebagai pasangan Irfan. Dia tak sesuai".
"But I love her mami".
"Irfan, cinta ni bukan sehari dua. Tapi sampai mati. Bukan perkara suka suka. Ini perkongsian hidup. Mami yakin sangat dia bukan tercipta untuk Irfan. Mami tak mau anak mami menderita"."Mami, cinta dia cukup untuk Irfan. Irfan tetap nak Farhana".
"Jangan degil. I am your mother and I know she is not for you. Percayalah cakap mami".
"No. Irfan tetap nak dengan dia. Muktamad. Mami suka ke tak, ni hidup Irfan".
"If that's so.. go ahead. I wish you happiness". Mami terus meninggalkan aku di lapangan terbang KLIA. Dan aku terus ke balai pelepasan antarabangsa berpegangan tangan dengan Farhana.
YOU ARE READING
Yang Kedua✔
RomanceSeorang gadis yang kehilangan keluarga tersayang mencari ruang untuk disayangi dan menyayangi. Perjalanan hidup yang jerih harus ditempohi. Note for reader: Be sure you are above 18 as this story includes adults content. Thanks for making this wri...