bab 23

26.6K 512 13
                                    

Air mata berjuraian di pipi Sya tatkala memeluk mami. Mami pun sama. Irfan mengelengkan kepala melihat adegan air mata tu. "Sudahlah. Macam tak jumpa mami lagi. Mami pergi umrah je. 2 minggu lagi dapat jumpa mami", bicara Irfan memegang bahu Sya. Meregangkan pelukan mereka berdua. Sya mengalihkan pandangannya kepada Irfan, mencuka mukanya.

"Ye la kan. Senang nak buli Sya bila mami takde", suaranya serak akibat tangisan tapi nak juga melepaskan suaranya.

Mami menjeling Irfan, "Jangan buli Sya. Mami dapat tau nanti, siap la".

"Wah.. dah team up. Habislah Irfan nanti", Irfan membuat gaya takut. Mereka bertiga berderai ketawa.

Sya masih mengesat air matanya sewaktu Irfan memandu masuk ke lebuhraya PLUS dari KLIA.

"Abang hantar ke kolej ye?"

"Eh. Tak payah. Abang hantar balik rumah mami je".

"Kenapa?"

"Sya cuti 2 minggu. Cuti semester. Dah 3 hari kat rumah mami".

"La.. takkan nak duduk sorang?"

"Takpe. Boleh la."

"No. Duduk dengan abang. Kita singgah ambil barang barang Sya".

"Tak nak la. Sya nak duduk rumah mami".

"Jangan nak derhaka perintah suami ye".

"Mami.... tengok ni. Mami belum sampai Jeddah, ada orang dah buli Sya". Irfan tergelak besar.

Tiba di unit kondo Irfan, Haris tengah bersiap untuk ke pejabat. Haris ni kerjanya mengikut waktu Amerika sebab syarikatnya melakukan urusniaga kewangan dengan syarikat sana. Jadi masuknya petang dan keluarnya malam.

"Eh.. kau tak kerja hari ni?"

"Tak. Mak aku pergi umrah. Baru balik dari KLIA ni", jelas Irfan sambil meletakkan bungkusan plastik ke atas meja.

"Sya masuk bilik abang dulu", arah Irfan. Sya mengangguk, sambil mengalas begnya, dia melangkah ke bilik Irfan.

"Gila cun adik kau".

"Shhh.. cakap perlahan sikit. Nanti kembang setaman dia".

"Bilik tengah tu kosong kan? Bagi adik aku duduk situ boleh?", tanya Irfan mengharap.

"Boleh. Kan kita share sewa rumah ni".

"Aku tackle adik kau, boleh ye?", pujuk Haris.

"Kau nampak ni?", Irfan menunjukkan penumbuknya kepada Haris.

************************************

Sya mengetuk pintu bilik air berulang kali. 'Bukalah', jerit Sya.

Irfan membuka sedikit sahaja pintu, basah dari kepala hingga ke hujung kaki. "Kenapa? Nak mandi sekali?", Irfan mencapai tangan Sya, Sya menarik kembali pantas.

"Eiiii... gatalnya. Ada perempuan seksi cari Irfan Fawzan", ujar Sya mencebik. Serta merta wajah Irfan berubah.

Sya memasuki biliknya. Kecil sahaja, terletak diantara bilik Irfan dan Haris. Ada sebuah katil untuk seorang, meja tulis beserta kerusi dan almari baju 2 pintu. Dari pintu bilik, Sya boleh nampak sebahagian ruang  tamu. Langsir biliknya berona ros.

Sya nampak Irfan keluar dari bilik memakai bath robe, tuala terletak diatas bahunya. Irfan membuka pintu, lantas perempuan seksi itu memeluk lengan Irfan. Sya melepaskan hela yang panjang lalu menutup pintu. Dia duduk menghadap menara KLCC. Nampak macam dekat. Buku diatas meja terbiar. Kononnya selepas makan, nak buat tugasan sedikit. Ada kertas kerja untuk projek baktisiswa turut menanti giliran. Tapi tertidur pula semasa menonton drama Filifina. Tau tau dengar bunyi loceng pintu.

Irfan dah mengagak Farhana akan mencarinya di rumah. Tapi tak sangka seawal itu. Rancangannya selepas mandi, Irfan nak bawa Sya keluar. Jadinya, kalau Farhana sampai tiada orang di rumah.

Buka sahaja pintu, terus Farhana memeluknya dan cuba mencium tapi Irfan mengelak. "Ala you ni. I rindu tau". Farhana merengek.

Irfan duduk di sofa, menukar rancangan drama ke filem hollywood . "Kenapa datang ni?", tanya Irfan cuba melepaskan diri dari pelukan Farhana.

"I miss you darling", tangannya liar memasuki celahan bathrobe Irfan mencari sesuatu, kaki kanannya menyilangi kaki kanan Irfan. Lidahnnya menjamah leher Irfan. Irfan menepis tangan Farhana dan mengalihkan kepalanya ke arah lain.

"You ni dah kenapa? Siapa perempuan tadi tu?", marah Farhana bila tindakannya tidak mendapat respon yang baik dari Irfan. Irfan bangun berjalan masuk ke bilik. Farhana mengekorinya.

'Dum', pintu bilik dihempas kuat. Sya yang sedang termenung melihat manusia manusia halus berjalan di bawah sana, terkejut mendengar itu.

"Siapa dia?"
"None of your business"
"Girlfriend baru you?"
"Kenapa you nak tau sangat ni?"
"You taknak jawab.. I pergi tanya dia", Farhana meluru ke arah pintu dan ingin membukanya.

Irfan yang sedang baring di atas katil terus bangun dan menolak Farhana ke pintu yang tertutup itu.

"Jangan ganggu dia. She is nobody. You nak I kan?", bisik Irfan menjilat telinga Farhana, terus turun ke lehernya yang jinjang itu. Tangannya diangkat keduanya keatas dan dipegang oleh Irfan dengan satu tangan. Manakala tangan yang lain menjalari paha Farhana dan menghala ke atas, menyentuhi seluar dalam lacenya dan melorotkan kebawah. Farhana mendesah bilamana jari Irfan menyentuhi telaga yang sentiasa dahagakan air. Irfan memasuki jarinya ke lubang kehausan Farhana; mulutnya mengucup ganas mulut Farhana. Tubuh Farhana seolah melekat di pintu. Pabila respon Farhana sudah berbeza rentak, Irfan menolak Farhana ke katil, bathrobenya dilempar ke tepi sementara Farhana melucutkan pakaiannya. Dia bersedia.

Sya kebosanan menghadap kertas kerjanya. Nak keluar ke ruang tamu, malas la pula. Tapi terasa dahaga. Azan Asar dah berkumandang. Akhirnya Sya keluar dari biliknya, pintu bilik Irfan tertutup. 'Ambil wudhu kat toilet lagi satu la', bisiknya.
Sya singgah di dapur, dibukanya satu persatu pintu kabinet seolah mencari sesuatu. "Milo pun ok la". Diletakkan milo 3 in 1 ke dalam mug. Ditadahnya air menggunakan cerek elektrik. Kemudian disambungkan dengan soket dan tekan on. Sementara menantikan air mendidih, Sya mengambil wudhu.

"Nanti you call I tau".

Sya hanya berjaya mendengar ayat itu. Selainnya gagal sebab bunyi detap off cerek.

Sesudah berwudhu, Sya menuangkan air panas ke dalam mug, mengacaunya sehingga tiada ketulan milo. Dirasanya sedikit. Sedap. Mug milo dibawanya ke bilik.

Alangkah terkejutnya bila terlihat Irfan duduk di kerusinya, menghadap ke pintu bilik. Rasa macam hilang darah. Mujur tak terjatuh mug.

"Kau pergi mana?", tanya Irfan merenungnya.

"Ambil wudhu. Buat milo", jawab Sya meletakkan mug di atas meja. Irfan memegang lengan Sya, Sya memandang Irfan dengan pelik, "Jangan batalkan wudhu saya ye".

"Kita keluar malam ni", ujar Irfan. Sya mengangguk. Irfan mengambil mug berisi milo dan keluar dari bilik meninggalkan Sya terpinga pinga, 'Air aku tu woiii', jeritnya dalam hati.

Yang Kedua✔Where stories live. Discover now