"Jawablah", makin keras suara Adam. Sya mengundur perlahan, menjauhi Adam yang mendekatinya. Perasaan takut menyelubungi dirinya, tak pernah Adam begini dengan dia sebelum ini. Adakah ini Adam yang sebenarnya? Siapa Adam yang dikenali selama ini?
Amanda ada memberitahu tentang sikap dan perangai Adam sebelum ini dan perubahan sikap yang dialami, sewaktu dia berada di hopital. Amanda kerap melawat bagi pihak Adam yang memerlukan rawatan selepas dihukum. Tapi disangkalnya dalam hati sebab tak pernah pula Adam begitu dengannya. Namun, petang ni Adam mula menunjukkan taringnya.
"Ye. Sya jumpa Irfan".
"Sya?? I kenal you as Sofea. Bukan Sya. Hasya, gabungan nama abah dan mak. Nama you Sofea. No more Sya. Only Sofea".
"Tapi itu nama I jugak".
"Ke you nak guna nama tu sebab Irfan?", sengaja Adam tekankan nama Irfan, mempamerkan riak bengis. Sya mengetap bibirnya.
"Apa masalahnya kalau I jumpa Irfan?", tanya Sya nada geram.
"Masalahnya you isteri I".
"Since when?", soalan ini membulatkan mata sepet Adam memandang Sya yang memakai dress berbunga paras lutut, berbutang didepan.
Adam menolak Sya kuat hingga terduduk terus di sofa. "Atas urusan apa you jumpa Irfan?", Adam berdiri didepannya. Kepalanya menunduk menekan kepala Sya, kedua tangannya di sisi sofa. Sya terperangkap.
"I... I..." sesak nafasnya bila Adam begitu. Debaran hatinya sangat kuat.
"I apa? Ke you rindukan sentuhan Irfan?". Adam menolak Sya agar tersandar di sofa. Mulut Adam mula menyusur di telinga dan turun ke leher Sya.
"Sama tak?", tanya Adam menatap terus ke mata Sya. Sya yang baru menikmati, tersedar.
Adam menyambar bibir Sya dengan rakusnya. Tangannya pantas membuka butang baju Sya. Lidah ditolak agar dapat memasuki mulut Sya, untuk meneroka kemanisan isterinya. Kancing bra Sya yang berada di antara payudaranya dilepaskan. Tetek Sya diramas, diuli semahunya. Desahan Sya memenuhi ruang bilik itu.
"Sapa lagi hebat? I atau Irfan?", tanya Adam, berhenti dari apa yang dilakukannya, Sya bengang sangat dengan apa yang berlaku.
"You ni kenapa? Dari dulu Irfan Irfan. Hari ni Irfan lagi. He is my past", bentak Sya, menolak Adam sehingga terduduk di tepi sofa dan dia bangun berdiri dihadapan meja solek, dikancingnya semula bra dan baju, rambut dirapikan. Beg sandang zaman kolej diambil dan disumbatkan beberapa helai baju. Adam terdiam dari tadi, hanya memandang tingkah laku isterinya.
"I am leaving. You nak sangat I pergi kat Irfan kan?", luah Sya geram, melangkah keluar dari kondo indah Adam. Air matanya mengalir laju. Sebak hatinya.
Adam memukul dadanya kuat, sekuat suaranya menjerit. 'Why must Irfan?".
Air pancur dipasang dan Sya duduk dibawah tanpa seurat benang. Dia memilih untuk menginap di hotel dari pergi ke rumah Suhana. Tak mahu menyusahkan orang dengan masalah rumahtangganya. Malu. Semua perkahwinannya bermasalah. 'Aku puncanya, aku tak layak memikul gelaran isteri'. Air matanya sama laju turun dengan pancuran air panas itu.
Adam memusing tombol pancuran kamar mandinya. Berdiri dengan baju yang dipakai tadi. Basah lencun. Marah dengan dirinya, marah dengan Sofea kerana Irfan. Menyesal gagal mengawal api amarahnya kepada perempuan yang disayangi selama ini. Baru bernikah sehari, sudah meninggalkannya untuk lelaki lain. Dan lelaki itu merupakan suami orang. Dah tentu daddy dan mama ketawa besar jika mengetahuinya.
Tiga hari tanpa Sofea, rindu. Silap dia, lupa nak belikan telefon untuk Sofea. Segalanya terlalu cepat, Sofea keluar hospital, menumpang di rumah Suhana sekejap sementara dia di rumah Amanda, dirawat oleh Alan. Setelah sembuh dari kecederaan, mereka diijabkabulkan di pejabat agama. Ringkas majlis mereka. Tiada hantaran, tiada photoshoot. Hanya diberikan cincin sebentuk dan maskawin.
YOU ARE READING
Yang Kedua✔
RomanceSeorang gadis yang kehilangan keluarga tersayang mencari ruang untuk disayangi dan menyayangi. Perjalanan hidup yang jerih harus ditempohi. Note for reader: Be sure you are above 18 as this story includes adults content. Thanks for making this wri...