De volgende dag op het werk, kwam Sanne met allerlei vragen. "Hoe zit het nu met die 'zaak'?" Ze wist alles. Jihane kan haar goed vertrouwen, dus heeft alles verteld. "Ja, het gaat de goede kant op. Naoual en ik zijn al dikke vriendinnen en met Chafik... tja, dat gaat ook niet slecht. We hebben vanavond afgesproken." "Serieus?! Wat goed... meid, je bent geboren voor dit werk. Ik raad je aan om undercover werk te doen." "Dank je, maar we moeten het nog afzien." "Komt goed. Hoe doe je dat eigenlijk? Zo goed speel je het als zelfs Chafik het niet doorheeft. Mij zou hij gelijk doorhebben. Ik ben heel slecht in doen alsof." "haha, ik leer het je nog wel." Zei Jihane zogenaamd arrogant. "Haha, maar maak je nog wel tijd voor je 'echte' vrienden he?" Jihane keek haar spijtig aan. "Lieverd, echt sorry. Ik heb het gewoon zo druk... twee werk heb ik momenteel. Hoe druk moet ik het dan hebben?" Ze rolde met haar ogen en uitte een diepe zucht. "Ik begrijp het wel. Je houdt van Redouan en doet er alles aan om bij hem te blijven. Das gewoon liefde." "Nou, we hebben ruzie." Sanne keek haar niet begrijpend aan. "Ruzie? Ah, jullie eerste ruzie? Hoe komt dat?" "Hoe hij over zijn ex praat, Naoual dus. Dat bevalt me gewoon niet." "Hoe praat hij dan over haar?" "Gewoon heel anders dan het hoort." "Net alsof hij nog van der houdt?" "Juist, ja en dat vind ik gewoon niet leuk!" "Lieverd, hij houdt van jou, anders was hij niet met je. Naoual is verleden tijd en natuurlijk gaat hij positief over haar praten, want jij zegt zelf ook dat het een schatje is. Hij gaat haar niet zitten uitschelden omdat je het anders niet leuk vind." "Maar toch moet hij rekening met mij houden." "Ja, dan oke. Hee, kop op. Een relatie zonder ruzie, is geen relatie." Zei ze en gaf haar een duw. In de pauze gingen ze naar de tentje waar ze vaak komen. Ze bestelde eten en gingen aan een tafel zitten bij het raam. "Ik heb best we honger." Zei Jihane. "Ik niet dan?" "Nou, jij altijd, bollie!" Riep Jihane lachend. Als het eten op tafel ligt, beginnen ze eraan. Maar net Jihane haar twee hap neemt, voelt ze een hand op haar schouder. Ze keek geschrokken om. Het was Redouan. Ze keek hem verbaasd aan en keek toen paniekerig om zich heen. "Redouna, wat doe jij hier?!" Riep ze kwaad. "Je weet dat ze ons hier kunnen zien!" "Het kan me niks schelen. Ik heb liever de bak in dan dat ik ruzie met je heb." Sanne keek hem lief aan. "Wat lief." Zei ze zachtjes. Jihane keek haar kwaad aan en stond op. Ze pakte Redouan bij zijn hand. "Meekomen, jij!" en trok hem mee naar de damestoilet. "Hey, dat kan ik niet maken! Het is de damestoilet." Riep hij. Ze deed de deur dicht. "Ja en?!" Ze liet hem los en keek hem kwaad aan. "Wil je onschuldig de gevangenis in of zo?! Je weet dat iedereen ons kan zien als we hier samen zijn?" "Hoe ik al zei: ik wil geen ruzie en ik wist dat je hier zou zijn, dus moest ik wel komen." "Redouan, ik wil je even niet zien, oke?" Hij schudde zijn hoofd en pakte haar hand vast. Diep in de ogen heeft hij haar aangekeken. "Schatje, je weet dat jij de enige voor me bent. Naoual is verledentijd. Oke, ik heb van haar gehouden. Heel erg veel, maar niet zoveel als van jou. Ik kan niet meer van je houden dan hoe ik al doe. Weet je waarom? Omdat je de top al hebt bereikt. Nooit heb ik zoveel van iemand gehouden. Ik wil altijd bij je zijn en je vasthouden. Weet je dan niet hoe gelukkig je mij maakt? Door jou vergeet ik al mijn problemen en zie ik alles positief. Ik hou van jou en alleen van jou!" Jihane keek hem aan en hield met moeite haar tranen in. "Weet je dan niet hoe je over Naoual praat? Besef je dan niet dat ik misschien daar moeite mee heb? Ik ben een vrouw en die kunnen er niet tegen als hun vriendje zo intens praat over zijn ex." "Lieverd, ik ga niet zeggen dat Naoual een trut is, want dat is ze niet. Het spijt me als ik je het gevoel gaf dat ik nog iets voor haar voel of zo, maar ik mag Naoual heel erg en ik geef altijd nog om haar, maar liefde, dit soort liefde, voel ik alleen maar voor jou." "Ja oke, maar toch ...doet het pijn op een vreemde manier." Hij lachte en streelde haar wang met zijn duim. "Schatje, ik ga toch ook niet jaloers worden om dat je een 'realtie' met Chafik krijgt? Dat je met hem uit gaat en doet alsof je zijn vriendin bent." "Dat is anders! Chafik is mijn ex niet. Ik heb nooit van hem gehouden." 'En ik wel van Naoual, dus? Ik hou van jou en dat zal niet veranderen. Zullen we het achter ons laten?" Op dat moment ging de deur open. Een meisje keek hun allebei onbegrijpend aan. "Sorry, kan je even buiten wachten? We komen zo." Vroeg Jihane. Het meisje knikte maar en deed de deur weer dicht. Jihane draaide zich om naar Redouan. Net hij wat wilde zeggen, gaf ze hem de kans niet. Ze sloeg haar handen om zijn nek en drukte haar lippen tegen de zijne. Verbaasd was hij wel even, maar algauw liet hij dat achterwege en kuste zijn grote liefde terug. Ze keek hem glimlachend aan. "Het is goed, maar voortaan niet zo uitgebreid over je ex-vriendinnen praten, deal?" "Dat beloof ik en jij ook niet over Chafik he?" "IK heb nog nooit over hem gepraat!" Riep ze. "Nee, maar ik waarscheeuw je. Ik kan ook heel snel jaloers worden, vooral als het om mijn prinsesje gaat." Hij hield haar vast bij haar middel en kuste haar nogmaals. Snel trok ze zich terug. "Lieverd, er wachten andere meiden buiten." Hij knikte. "Ja, laten we gaan." Lachend verlieten ze de damestoilet. Vier dames stonden daar bij de deur. 'Sorry!" Riep Jihane. De dames knikten beleeft en liepen de toilet in. Jihane bleef staan. "Wat is er?" Vroeg Redouan. "Ik ga die kant en jij moet hier weg. Er komen hier veel bekende mensen. Ik wil niet dat ze ons samen zien." "Oke is goed. Ik hou van je he?" "Ik ook van jou. Kom, snel een kusje!" Riep ze en drukte haar lippen op de zijne. Nadat ze afscheid namen, liep Jihane terug naar Sanne. "Wat zie jij er vrolijk uit." Merkte Sanne op. "Dat ben ik ook!" Zei Jihane en ging zitten. Haar eetlust was verdwenen nu ze zo gelukkig is. "Nou, vertel. Wat hebben jullie in de damestoilet gedaan?" Vroeg Sanne geheimzinnig. "Niks, gewoon gepraat. Uitgepraat, zou ik zeggen. Het is weer goed, dus ik ben niet meer sacherijnig." Net ze een slok wilde nemen van haar drinken, keek ze Sanne geschrokken aan. "Nee! Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik vanavond uit ga met Chafik. Misschien wordt hij wel boos als ik het niet vertel." "Bel hem dan." "Doe ik zo!" Zei ze en nam een slok van haar drinken. "Laat je me schrikken voor niks!" Riep Sanne en gooide een patatje op haar. "Het spijt me, hoor. Maar eet door, tijd is bijna om."
JE LEEST
struggles in love (VOLTOOID)
Romance"Ik wil dat je geniet van onze dag. Het is onze bruiloft, Jihane. Ik wil niet dat je er zo bij loopt. Laat zien dat je gelukkig bent." Hij keek haar met een scheve glimlach aan. En zij keek hem kwaad aan. Hoe kan hij dat zeggen als hij weet wat er s...