Večer, který měl být původně poklidný a já si měl užít chvíli klidu, kdy jsem nemusel nic řešit a nechávat se unášet tím sladkým pocitem zamilovanosti, se změnil v hotovou katastrofu po Daltonovsku. Když se totiž všichni ti příbuzní nahrnuli přes práh dveří, strhlo se u nás neskonalé debatování o tom, proč přijeli dřív. Samozřejmě jsme se všichni rozdělili do tří táborů. Teta se přesunula s mamkou do kuchyně, kde se při mytí nádobí bavili hlavně o tom, jestli už máme napečené cukroví a jak to tu všechno zvládáme. Druhý tábor se skládal ze strejdy a táty, kteří odnášeli cestovní tašky a kufry do horních pokojů a mně bylo jasné, že ani můj ráj nezůstane nedotknutelný a jistě ke mně přifaří jednoho z bratránků.
Třetí tábor se skládal ze mě a jejich dětí. Mají celkem tři ratolesti. Nejmladší, Susan, teprve překročila hranici pěti let a dá se říct, že ji mám tak nějak nejraději z celé té sebranky. Prostřední dítě, Thomas, je o šest roků mladší než já, takže se prvním rokem pyšní tím, že číslo jeho věku obsahuje dvě číslice. A třetím, mým nejméně oblíbeným členem jejich rodiny, je Pete, který je o pár měsíců starší, než já. A proč ho vlastně nějak nemusím? Odpověď je prostá, Pete je jedním z těch lidí, co vás rádi opravují, dbají na to, abyste se za každou cenu cítili jako naprostý idiot a vlastně tomu ani nepřidává fakt, že jeho rodiče z něj dělají boha. A to do slova a písmene.
Pokaždé, když přijde na to, co je nového u nás, se raději schovávám pod stůl (alespoň ve své mysli) a snažím se nevnímat to, co jeho rodiče říkají. Naposledy, co tu byli, což bylo o letních prázdninách, se chlubili tím, že Pete je předsedou třídy, po celé škole je oblíbený, našel si děvče a navíc je ve školním parlamentu, který u nás skapal hned po prvním pokusu o to ho zřídit. Když došlo na mě, rodiče se vlastně neměli čím chlubit, kromě toho, že se moje známky, aspoň v té době, drží v průměrech na jedničkách. A tak se konverzace stočí vždy k něčemu jinému a Pete mě pak celou dobu probodává svým vítězným pohledem. Už nějakých pár let totiž soutěží o to, kdo bude ten lepší. Ovšem myšlenka na to, že mě mají prarodiče radši, než jeho, mi dodává sílu a uklidňuje mě.
A tak když teď sedíme všichni v obývacím pokoji, snažím se nevnímat to, o čem si mezi sebou všichni povídají. Thomase se Susan zaujala Emily, od které se od té doby, co se tu objevili, ani nehnuli. Táta sedí v křesle a směje se vtipům, které vyslovil jeho bratr. I obě matky se smějí a samozřejmě i Pete se tváří pobaveně, i když jako by to celé působilo pod jeho úroveň. Nejradši bych vstal a vytrhal mu všechny ty načesané černé vlasy.
Jediné rozptýlení je v mých rukách. Totiž v mobilu, díky kterému si mohu psát s Dominikem a vypouštět všechno, o čem se baví. Neuniklo mi, že se po mě každou chvíli někdo kouká, když se uculím nebo nedej bože uchechtnu nahlas.
Dominik Garret
Počkat, neměli přijet až příští tejden?Reaguje Dominik ve své další zprávě na tu mou, v níž mu líčím, že nás přepadli mimozemšťani z hlavního města. Dominik se se všemi zná, nejednou byl součástí rodinné večeře a jako jediný vždy dokázal sesadit Peteovi hřebínek, když došlo na jeho úspěchy. Dominik při každé příležitosti vyšvihl všechny moje klady. A jak jsme tak později zjistili, Pete je sice oblíbený u svých spolužáků, jenomže nikdy nepoznal jaké to je mít nejlepšího přítele. A to byla pokaždé slabina, do níž Dominik s radostí uhodil.
Michael Dalton
Měli, ale prej se doma nudili, a tak si řekli, že nám udělaj přepadovku. Už se těším až vypadnou.Zvednu pohled zrovna ve chvíli, kdy se na mě dívá mamka s tím jejím potutelným výrazem. Jako by toužila nahlédnout do mobilu a zjistit, kdo mě to odvádí od jejich příjemné konverzace. Tak nějak vím, že ani ona nikdy nebyla nadšená, když přijeli a většinu času si stěžovala hlavně na strejdu, který se u nás pravidelně každou návštěvu promenáduje, hlavně po ránu, jen ve spodním prádle. Věc, na níž jsme všichni citliví.
ČTEŠ
HIM✔
Novela Juvenil„Ty se nejdeš schovat?" zeptal jsem se ho zvědavě, protože se opravdu nezdálo, že by měl v plánu dostat se z dosahu těch kapek. Hlavu vrátil do normální polohy a celým svým promočeným tělem se otočil na mě se zářivým úsměvem, zatímco si z očí znovu...