14

5.3K 319 14
                                    


Aslan, Ebruli'nin yüzüne doğru elini götürerek,

-Bu morluk...annemin attığı tokat yüzünden oimalı,

Ebruli, Aslan'ın onun yüzüne dokunmasını önlemek için geriye doğru çekilerek,

-Maalesef, fakat sanıyorum bilinçli olarak yapılmış bir hareket değildi, o yüzden üzerinde durmuyorum artık,

Aslan başını sallayarak,
-O'nun adına da sizden özür diliyorum, ne yazık ki, bir kaç yıldır annemin beynindeki hafıza merkezini etkileyen bir sorunu var, şimdilik ilaçlarla kontrol altında, sanıyorum sizi tanıdığı bir kadına benzettiği için geçmişinde yaşadığı bir olayı hatırlattınız ona.

Ebruli onun göstereceği tepkiyi merak ederek,
-Bu kadının adı Hicran mıydı? diye sorunca, Aslan'ın yüzü kıpkırmızı kesilmişti.

Şaşkınlıkla,
-Siz nerden ..

Ebruli,
-Tanımıyorum, sadece annenizin çalışma masasında beni o kadına benzettiğine ilişkin bir not gördüm.Sakıncası yoksa kim olduğunu sorabilir miyim?

Aslan sanki konuşmak istemediği bir konu açılmışçasına yüzünü ekşiterek,
-Üzgünüm, bu bir aile meselesi sizinle paylaşamam.

Ebruli anlayışla başını sallayarak,
-Peki anladım o zaman...özrünüzü kabul ediyorum, şimdi izin verirseniz, dedikten sonra kalkmaya yeltendi.

Aslan,
-Sizinle konuşmak istediğim başka bir konu daha var,
dedikten sonra elindeki çantadan iki kutu ve bir zarf çıkartarak masaya koydu.

Ebruli,
-Bunlar nedir?

Aslan, kutulardan birini açınca içinden çıkan merhemi ona uzatarak,
-Bunu lütfen yüzünüze sürün, morluğu çok çabuk geçirecektir, deyince, Ebruli, şaşkın bir şekilde ona baktı.

Fakat, Aslan diğer kutunun kapağını açtığında içinden çıkan saat daha da çok şaşırtmıştı onu.

-Meryem dünkü olay sırasında saatinizin kırıldığı söyledi, o yüzden, bunu kabul etmenizi istiyorum, kusur bize ait olduğuna göre telafi etmemiz gerekir.

Sonra zarfı uzatarak,
-Burada da küçük bir miktar para var, yanlış anlamayın sadece... biliyorsunuz annem ünlü bir yazar, onun hakkında basında herhangi bir hastalık haberi çıksın istemem...çünkü kendisi hastalığının bu boyutunu bilmiyor, eğer öğrenirse yıkılır...o yüzden mümkün olduğunca günlük hayatına devamını sağlamak zorundayım.

Ebruli, masada duran kutulara bir.süre baktıktan sonra, önce zarfı Aslan'ın önüne doğru iterek,
-Merak etmeyin, ben annenizin büyük bir hayranı olarak ona asla zarar verecek bir haber yaymam.Herşeyden önce; bu benim prensiplerine uygun bir davranış değil, bundan emin olabilirsiniz.

Sonra da saat kutusunu iterek,
-Saatimi de buraya gelirken tamire verdim sadece camı çatlamıştı, çok cüz'i bir miktara değiştirdiler, siz bunu ihtiyacı olan birine verirseniz daha iyi olur.

O, bunları söylerken, Aslan arkasına yaslanmış dikkatle ona bakıyordu.

Ebruli merhemi alarak,
-Sanırım sadece... ihtiyacım olan bu merhemi dünkü olayın tazminatı olarak alabilirim, diyerek çantasına koydu.

ASLAN'IN İNİNDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin