Hoofdstuk 30

317 10 1
                                    

Wat wil ik graag slapen, maar het lukt niet.
Er spookt van alles door mijn hoofd heen, voornamelijk alles met betrekking tot mijn vader.

Ik ben zo ontzettend boos op hem! Hij bedriegt mijn moeder met zijn bimbo van een secretaresse.
Ik heb haar wel eens ontmoet, en ik begrijp ineens waarom ze altijd zo super overdreven vriendelijk tegen mij deed.
Mijn vader zal wel hebben gezegd dat hij van mijn moeder zou gaan scheiden, zodat zij met hem kon trouwen. Dat zou haar dan mijn stiefmoeder maken.
Stiefloeder kan ik beter zeggen.
Ze zal vast wel kwaliteiten en diploma's hebben, anders wordt je niet de secretaresse van mijn vader, maar in mijn ogen is het een domme bimbo.
Wie begint er nu wat met een getrouwde man die kinderen heeft?
Dat doe je toch gewoon niet!

En dan het feit dat hij wist dat mijn zus en ik in gevaar waren!
Als ik er over nadenk komen er ineens een hele hoop aanwijzingen naar boven.
Wanneer ik weg ging deed hij nooit moeilijk, mijn zus daarentegen.... als zij maar sprak over uitgaan of de deur uitgaan dan werd mijn vader al gek de afgelopen maanden.
Ze mocht niet alleen weg, altijd samen met haar vrienden, waaronder een aantal sterke jongens met wie ze op de sportschool altijd samen sport.
Mijn vader wilde ook altijd weten waar ze heen ging en belde haar geregeld op om te checken of ze op de afgesproken plek was.
Britt had me laatst vertelt dat ze daar helemaal gek van werd.
Ik heb het afgedaan als het jongste kind syndroom van papa, dat hij extra beschermend was omdat ze de jongste is.
Het leek mij zo duidelijk en nu, nu blijkt gewoon dat hij haar beschermde voor iets wat mij dus is overkomen.
Ze hebben wel degelijk gelijk dat Britt de lievelingsdochter is van mijn vader.

Ik begrijp het niet, heb ik wat verkeerd gedaan? Houdt hij dan helemaal niet van mij?
Ik wil zo graag weten wat mijn moeder hier allemaal van vindt, maar de kans is groot dat zij niet eens weet van de chantage en dus de affaire van mijn vader met die bimbo van een secretaresse.
En dat betekent dat ze dus maar de helft van het verhaal weet.

Mijn moeder kennende zal ze mijn vader proberen te overtuigen het juiste voor mij te doen, zoals ze ook voor mij in de bres sprong wanneer ik naar een feestje wilde en ik dat van mijn vader niet mocht.
Ze kreeg het soms voor elkaar, maar meestal lukte het haar niet mijn vader te overtuigen.
Als mijn vader op zakenreis was (zou die bimbo toen ook al in the picture zijn geweest, vraag ik me ineens af) en we waren met zijn drietjes thuis, dan mocht ik wel naar dat feestje.

Vanaf mijn 19e echter liet mijn vader mij los, en ik mocht zelf beslissen wat ik deed.
Dat vond ik erg prettig, maar ik denk dat mijn moeder het nooit voor elkaar gaat krijgen om mijn vader nu te overtuigen om de opdrachten van Jonathan uit te voeren zodat ik vrij kan komen.

Ik merk dat ik overstuur begin te raken en onrustig word.
Als gevolg hiervan begin ik te draaien in bed en ik probeer een goede lighouding te vinden, maar het lukt me niet.
Radeloosheid sluipt mijn gevoel binnen, en ik begin zachtjes te huilen.

ik veeg zo goed en zo kwaad als het kan mijn tranen weg met mijn handen, maar ik voel dat ik steeds meer overstuur raak en harder ga huilen.

'What's wrong Sterre?' vraagt een bezorgde Harry, hij is blijkbaar wakker geworden van mijn gehuil en gewoel in het bed.

'You better ask me what's fine, that list is a lot shorter' zeg ik door mijn tranen heen tegen Harry.

'Haven't lost your sense of humor, I guess.' zegt Harry terwijl hij rechtop gaat zitten en mij in zijn armen neemt.

Ik pak hem stevig vast en kruip zowat in hem. Terwijl ik zijn shirt nat maak met mijn tranen probeert hij mij te sussen met lieve woordjes en door mij te strelen met zijn handen.

'I know it doesn't look good for you, we never thought your father would be this stubborn.
This is the first time someone had to take days to give Jonathan an answer.
Usually people agree with his demands the day we take someone they love away.
Your father on the other hand, well let's just say he isn't one who easily gives in' vertelt Harry mij.

Ik kan niet zeggen dat ik daar rustiger van word. In mijn achterhoofd hoor ik een stemmetje zeggen dat ik me er maar bij neer zal moeten leggen dat ik hier zal moeten blijven.
En op de een of andere manier word ik daar dan wel rustig van.

Op mijn vader kan ik niet vertrouwen, dat is me wel duidelijk geworden, zeker nu ik weet dat hij al langer dan drie maanden een verhouding heeft.

'Harry, since when does my father have an affair?'

'You don't want to know, Sterre'

'Actually I do'

'It's only going to hurt you'

'I don't think it's gonna hurt more than it does right now'

'Are you sure?'

'Positive Harry'

'About two months prior to your graduation'

'What the fuck...'

'Watch your language Sterre' grinnikt Harry, maar dan kijkt hij naar mijn gezicht en hij beseft dat ik aan het denken ben en vraagt wat er is.

Ik leg uit dat hij niet op mijn diploma uitreiking aanwezig kon zijn omdat hij voor zijn werk naar Londen moest die middag, dat was allemaal heel spontaan en het ernstige spoed, en dat ik me nu afvraag of dat wel de waarheid was.

'Well, he was definitely in London that day Sterre, but it was not for his business.
Actually, it was that day we found out that he was having an affair.
Jonathan was looking for something to blackmail your father with, and he couldn't find anything, until that day. We took pictures and then Jonathan began thinking about how we could get your father to agree with our demands. You see, taking relatives or lovers is a last resort to Jonathan, he's actually a very loving family guy.
So after this discovering your father had an affair, we needed a year to collect videos and more and more pictures.
Then Jonathan contacted Frank, your father, and your father actually hold off on Jonathan for a year.
I have to say, that this was a first time, nobody did that before, keep Jonathan waiting for a year.
But then again, your fathers specialty is very much needed by Jonathan.
Or should I say was, because yesterday we found a back up lawyer who most likely is willing to help us.
When your dad insist on not helping us, we'll go on with our plan and make you disappear on paper, and then the other lawyer is gonna help us. He's not as good as your dad, but we'll use your dad as an example for everybody, because everybody will think you will be dead and your dad will be ruined anyway, because we will send the pictures and video to your mother and his partners on the firm.'

Wat een verhaal, maar ik begrijp ineens veel beter wat er allemaal aan de hand is.

'Harry'

'Yeah?'

'I think that I will be staying here, I don't think my dad will help Jonathan'

TakenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu