Hoofdstuk 59

280 11 0
                                    

De volgende dag ben ik als eerste wakker en ik geniet van mijn uitzicht...Harry.
Hij ligt nog heerlijk te slapen en eigenlijk wil ik hem niet wakker maken, maar ik wil opstaan, het wordt een drukke dag vandaag.
Langzaam wring ik me los uit de omhelzing van Harry en ik stap voorzichtig uit het bed.
Als ik sta loop ik naar de badkamer en als ik uit de badkamer kom zie ik dat Harry wakker aan het worden is en mij dromerig aankijkt.

'Morning love' zegt hij, en ik kan horen dat hij net wakker is.
'Hey' zeg ik glimlachend terug en ik loop naar de kledingkast om mijn kleding uit te zoeken voor vandaag.
Ik kies voor makkelijke kleding, een jeans, een truitje en mijn schoenen die ik eigenlijk voor mijn werk heb gekocht en ik kies een setje lingerie uit die Harry voor mij heeft gekocht.
Ik steek mijn haar op en loop dan terug richting de badkamer om te douchen als ik Harry hoor vragen of hij mee mag douchen.

Ik begin te lachen en vraag of hij dat echt een goed idee vindt terwijl ik mijn wenkbrauwen optrek.
Hij zegt lachend dat hij dit een reuze goed idee vindt, en voor ik het weet staat hij naast het bed en loopt naar me toe richting de badkamer.
Als we in de badkamer zijn geeft hij mij een zoen en begint zich dan uit te kleden als we naakt zijn stappen we onder de douche en het blijft niet alleen bij douchen merk ik als Harry mij begint te strelen en te zoenen....

Als we eenmaal aangekleedt zijn lopen we de kamer uit en ik zie dat Britt uit de kamer van mijn moeder en haar komt, ook al aangekleedt.
We zeggen elkaar goedemorgen en ik vraag hara waar mama is.
Ze vertelt dat mama al naar beneden is gegaan, en dus gaan wij ook naar beneden, en in de keuken zie ik inderdaad mijn moeder al zitten aan de tafel met een ontbijt voor haar.
Ze ziet ons binnenkomen en ik zie ene glimlach op haar mond verschijnen terwijl ze me goedemorgen wenst.

'Heb je goed geslapen mama?' vraag ik haar en ze geeft aan dat ze heerlijk heeft geslapen.

Ik leg uit dat we vandaag op zoek gaan naar een school voor Britt en dat we in de middag een nieuw paspoort voor hen beiden gaan halen en dat ze alleen nog een voornaam moeten bedenken, maar dat hun achternaam Miller zal worden, net als die van mij.
Mijn moeder geeft aan dat ze het begrijpt, maar dat ze het allemaal nog wel heel erg moeilijk vindt.
Ze vraagt hoe ik het ervaren heb dat ik een paspoort moest laten maken en alle andere dingen die zij nu mee maken en die ik al heb meegemaakt, en ik leg uit dat ik eerst bijna een week moest wachten op het antwoord van mijn vader, en dat ik pas daarna een paspoort kreeg, maar dat ik me toen al thuis voelde hier.
Ik probeer uit te leggen dat het niet met elkaar te vergelijken valt, te meer daar ik verliefd ben geworden op Harry in die eerste week.
'Ik heb bewondering voor je Sterre, je blijft altijd positief. Ik zou willen dat ik dat ook had...' hoor ik mijn moeder zeggen en ik loop naar haar toe en omhels haar terwijl ik zeg dat het allemaal wel goed zal komen.
'Ik hoop het Sterre' zegt ze en dan laat ik haar los en maak voor mezelf ook een ontbijt.

Na het ontbijt gaan we met zijn vijven, Ik, Harry, Britt, mijn moeder en Louis, in de auto naar diverse scholen.
We worden met alle egards ontvangen door de directie van de diverse scholen en we lopen door de scholen.
Ik merk dat Britt enorm goed Engels kan, ze weet hoe ze moet antwoorden, en ik zie dat niet alleen ik maar ook mijn moeder, Harry en Louis hier van staan te kijken.

Als we de laatste school bezoeken valt het mij op dat mijn moeder een andere houding heeft dat toen we begonnen vanochtend.
Ze kijkt veel geïnteresseerder om zich heen en stelt veel meer vragen dan op de andere scholen.
Britt merkt het ook en vraagt aan mijn moeder of ze dit de prettigste school vindt van de scholen die we nu bezocht hebben, en mijn moeder bevestigt dit terwijl ze er aan toevoegt dat het alleen een te dure school is omdat het een privéschool is.
Ik vraag aan Harry waarom we hier ook kijken omdat het een privéschool is, en hij zegt dat Jonathan alleen het beste wil voor mijn zus, en dat we daarom alleen de beste scholen hebben bezocht vanochtend.
Hij voegt er aan toe dat we ons niet druk moeten maken over het geld, dat Jonathan dit met gemak kan en wil betalen voor Britt.

Mijn moeder heeft ondertussen ook geluisterd en knikt begrijpend naar Harry en mij.
'Lijkt het toch alsof er nog iets goed uit komt....deze school is de beste, ik heb de naam weleens voorbij horen komen als we in Londen waren, maar wij hadden dit nooit kunnen betalen voor Britt of jou Sterre' zegt ze dan tegen me en ik voel tranen in mijn ogen opkomen.
Ze pakt me vast in een knuffel en dan vraagt ze aan Britt wat zij van deze school vindt.
'Ik voel me hier nu al meer thuis dan op de vorige scholen, ik denk dat ik hier heen wil mama' antwoordt ze.
'Dan is het geregeld denk ik, dan gaan we vragen aan Jonathan of je hier heen mag' is de reactie van onze moeder.
Ik leg Harry en Louis uit dat ze besloten hebben dat Britt naar deze school wil, en dan loopt Louis naar de administratie van de school en vraagt hij om inschrijfformulieren die hij meekrijgt.
Als hij terugkomt zegt hij dat het een ruime week duurt alvorens we horen of Britt is toegelaten maar dat we ons niet druk hoeven te maken omdat Emma en Robert, de kinderen van Jennifer en Jonathan, ook op deze school zitten.
Dan lopen we naar het parkeerterrein en we stappen in de auto.

Omdat het al lunchtijd is gaan we niet terug naar het huis, maar besluiten Harry en Louis dat we ergens gaan lunchen zodat we daarna de paspoorten kunnen regelen.

Ze kiezen voor een luxe brasserie in het centrum van Londen en als we allemaal besteld hebben beginnen we te praten, Harry en Louis met elkaar en ik met mijn zus en moeder.
Ik merk dat mijn moeder niet meer zo overstuur is als gisteren, maar ze is nog steeds gereserveerd, en daar heb ik alle begrip voor.
Britt daarentegen is super enthousiast, ze wil graag naar school in Londen en vraagt me honderduit hoe alles nu geregeld gaat worden, maar ik heb de antwoorden niet voor haar.
'We zullen het zien Britt, maar weet één ding Britt, Jonathan is erg goed voor mij geweest, en dat zal hij ook voor jou en mama zijn' vertel ik haar.
Mijn moeder kijkt me aan en ik zie aan haar blik dat ze nog zo haar bedenkingen heeft over Jonathan.
'Mam, het is misschien niet allemaal netjes wat ze doen, maar geloof me, hij is echt een man van zijn woord, en ik vertrouw hem.' vertel ik haar en ik zie dat ze iets ontspant.

Dan wordt onze lunch bezorgd door de serveerster en ze is erg vriendelijk, vooral tegen Harry en ik merk dat ik wat jaloers word.
Alsof hij het merkt dat ik jaloers ben, slaat hij zijn arm om mij heen en hij geeft me een kus op mijn voorhoofd.
Ik zie dat de serveerster niet weet hoe ze moet reageren, en dan loopt ze met een rood hoofd weg.
'Always the same...' mompelt Louis en ik moet lachen om zijn opmerking, blijkbaar gebeurd dit wel vaker, dat Harry alle vrouwelijke aandacht krijgt.

We eten onze lunch op en als we klaar zijn betaalt Louis en dan gaan we op weg naar de man die de paspoorten maakt.
Het is hetzelfde gebouw als waar mijn paspoort is gemaakt.
Eenmaal bij de man in zijn kantoor vraagt hij aan Britt en mama welke namen zij willen hebben op de paspoorten.

Harry zegt dan dat de achternaam Miller moet zijn, net als die van mij maar dat hij dat al wist omdat Luis dat al had doorgegeven, en de man bevestigt dit.

Ik vraag Harry of Britt haar naam nog mocht houden, en hij zegt dat Jonathan toch liever heeft dat ze een andere naam uitkiest.
Britt en mijn moeder kijken elkaar aan en dan kijken ze naar mij terwijl ze vragen wat mijn naam in mijn paspoort is.
Ik vertel hen dat ik Rose heet, en dan verschijnt er een glimlach op het gezicht van mijn moeder.

'Ik wilde je Roos noemen, maar dat wilde je vader niet. Grappig dat je deze naam hebt gekozen...' zegt ze.

'Jade' zegt Britt dan. 'I would like to be named Jade' zegt ze dan nogmaals.
Louis knikt en zegt de man dat Britt Jade moet heten op het paspoort en kijkt dan naar mijn moeder terwijl de man het paspoort van Britt gaat maken.

'Nu jij nog mam' zeg ik tegen mijn moeder terwijl ik haar aankijk.

'Jemig, wat moeilijk. Het mag zeker ook niet mijn tweede naam zijn?' vraagt mijn moeder en ik vertel haar dat dit inderdaad niet mag, dat het een naam moet zijn die niet terug te leiden is naar onze familie in Nederland.

'Okee, wat dacht je van Susan?' vraagt ze me en ik zeg dat dit een prima naam is.
'Weet je het zeker? Je kunt niet meer veranderen...' vraag ik haar nog voor de zekerheid, maar ze knikt en zegt dan tegen Louis dat ze graag Susan wil heten.
Louis regelt het met de man en dan is het wachten op de paspoorten.

Zodra de paspoorten klaar zijn neemt Harry ze aan en dan verlaten we het pand en we gaan op weg naar onze thuisbasis, het huis van Jonathan.

TakenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu