Als het bijna tijd is voor het avondeten loop ik naar de kamer van mijn moeder en Britt toe om Niall en mijn zus op te halen.
Zodra ik de deur heb open gedaan wil ik zeggen dat we kunnen eten, maar ik sta met mijn mond vol tanden naar Britt en Niall te kijken.
Ze staan dicht tegen elkaar aan en zijn elkaar aan het zoenen!Ik kuch een keer en ik zie dat ze van schrik elkaar loslaten en beiden worden ze rood.
'Okay, what's happening here?' vraag ik geamuseerd terwijl ik mijn armen over elkaar heen vouw en mijn wenkbrauw vragend optrek.'Nothing....we were putting the desk and chair together...' stamelt Niall en ik begin te lachen.
'It's okay, really. I think you two make a lovely couple.' grinnik ik naar hem en ik hoor Britt sissen dat ik op moet houden.
'Sorry Britt, maar ik heb je nog nooit zo met een jongen gezien. Weet mama het al?'
'Nee Sterre, dit is de eerste keer dat we zoenen. Ik weet nog helemaal niet wat ik voel voor hem en wat ik ermee wil. Ik denk dat ik me eerst moet concentreren op mijn school, denk je ook niet?' ze kijkt me vragend aan.
'Misschien heb je daar gelijk in, maar liefde laat zich niet leiden, kijk maar naar mij.' vertel ik haar.
'Maar goed, we kunnen eten, is het bureau in elkaar gezet?'
'Ja, we hebben het bureau in de hoek gezet' en ze wijst me het bureau aan.
Het staat keurig in de hoek en de stoel staat er bij.
Haar boeken hebben ze ook al opgeruimd in het bureau, maar dan bedenk ik me dat ze nog geen schriften en pennen etc. heeft en ik vraag haar of ze dat niet moet hebben.
Ze slaat verschrikt een hand voor haar mond en vraagt dan aan Niall of ze geen schriften, pennen en een tas moet hebben voor maandag, en hij zegt dat ze dat inderdaad vergeten zijn maar dat ze dat morgen nog wel kunnen halen als ze dat wil.
Ze spreken af morgen de stad in te gaan om de laatste dingen te regelen, en dan lopen we naar beneden.Britt weet niet dat we een feestje hebben georganiseerd in het huisje bij het zwembad en als we de keuken inkomen en niemand zien staan kijkt ze me vragend aan.
Ik begin te lachen en zeg dat ze met me mee moeten komen terwijl ik de achterdeur uitloop.
Niall en Britt lopen achter mij aan en ik zie dat iedereen al aan de tafel zit, en dat Doc bij de barbecue in de tuin staat, hij is het vlees aan het roosteren.
We lopen het huisje binnen en iedereen begint te juichen voor Britt.
Iedereen is er, ook Jonathan, Jennifer en hun kinderen.Als we plaats hebben genomen aan de tafel zet iemand de muziek aan, de lichtjes die we hebben opgehangen waren al aangezet.
Buiten zijn er fakkels en vuurkorven en binnen is de haard aangezet.Het gemarineerde vlees van mijn moeder is een succes, en ze ontvangt veel complimenten voor het eten.
Ze gaat er helemaal van stralen en daar ben ik blij om.Na het eten lopen Perrie, El en ik naar de keuken en halen we de taart op.
Als we het huisje binnenkomen kijkt Britt met grote ogen naar de taart en ze zegt dat ze de taart prachtig vindt.
Als iedereen een stuk taart heeft, samen met een kopje koffie of thee, gaan we weer zitten en we proosten nogmaals op Britt.Na het eten blijven we allemaal nog lang zitten en we praten nog lang na.
Het is super gezellig en voor we het door hebben is het alweer 22:00 uur.Ik begin moe te worden en kan een gaap niet onderdrukken.
Harry wil er net wat van zeggen als zijn telefoon ineens afgaat, hij kijkt verbaasd naar het nummer en verontschuldigt zich dan terwijl hij opstaat van de tafel en het huisje uitloopt terwijl hij het telefoontje aanneemt.Terwijl ik met Jonathan en Jennifer in gesprek ben zie ik vanuit mijn ooghoeken dat Harry nog steeds in gesprek is en aan zijn bewegingen kan ik zien dat het geen goed nieuws gesprek is.
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is, en of hij het mij zal vertellen.Na een tijdje heeft mijn moeder zich bij ons gevoegd en terwijl we nu met zijn vieren aan het praten zijn zegt Jennifer dat het de hoogste tijd is dat de kinderen naar bed gaan en ze staat op om Emma en Robert naar bed te brengen en Jonathan staat ook op om haar te helpen.
Ik zie dat mijn moeder verbaasd naar het tafereel kijkt.
Net als ik, is ook zij gewend aan het feit dat mijn moeder altijd alleen voor ons moest zorgen, mijn vader deed helemaal niets voor het huishouden en ons naar bed brengen deed hij al helemaal niet!
Ik pak haar vast en ze kijkt me dankbaar aan terwijl ze zegt dat ze net een knuffel nodig had.We praten nog over hoe het vroeger bij ons thuis ging en hoe anders het hier gaat, als Harry naar binnen komt lopen terwijl hij Louis en Zayn tot zich roept.
Ze staan op en lopen met hem naar buiten.
Harry is niet meer aan de telefoon en ik zie dat hij nu met Louis en Zayn in gesprek is.
Geregeld gaan zijn handen door zijn haren en ik zie dat Louis en Zayn ook onrustig worden.Er is iets aan de hand, maar wat?
Ik begin een beetje ongerust te worden en ik vergeet dat ik met mijn moeder in gesprek ben, want ze schudt me een beetje door elkaar om mijn aandacht te krijgen.'Sorry mam, wat is er'
'Sterre, is er wat aan de hand? Je bent zo afgeleidt' vraagt ze me.
Ik leg haar uit dat er iets aan de hand is omdat de jongens buiten druk in gesprek zijn en dat ik een naar gevoel hierover heb.
Ze kijkt naar buiten en ik zie dat zij ook door heeft dat het een heftig gesprek is want ze fronst haar voorhoofd terwijl ze alles aanschouwt maar ze zegt er verder niets over.
Na een tijdje zie ik dat Jonathan aan komt lopen en zich bij de anderen voegt.
Harry praat nu tegen Jonathan en ik zie zijn gezicht van vrolijk naar bezorgd gaan, maar na een tijdje zie ik dat hij weer zijn eigen zelfverzekerde uitstraling heeft terwijl hij tegen Harry en de jongens praat.
Ze knikken begrijpend naar Jonathan terwijl hij aan het praten is en dan loopt Jonathan weer terug naar het huis.Niet veel later lopen Harry, Louis en Zayn weer naar binnen en omdat het intussen al bijna elf uur is besluiten we het feestje af te breken en we ruimen alles op.
Hierna lopen we allemaal naar het grote huis en we zoeken allemaal onze eigen kamer op.In de slaapkamer vraag ik Harry wat er aan de hand was vanavond en hij zucht diep en dan kijkt hij mij aan.
'There is a situation with your dad, Sterre' zegt hij uitendelijk na een korte stilte.'What kind of situation, Harry?'
'Can't tell you yet, maybe tomorrow' zegt Harry en hij kijkt me verontschuldigend aan.
'Is it bad?' vraag ik hem en hij zegt dat het vooralsnog niet slecht is, maar dat dit elk moment kan veranderen, maar dat hij op de hoogte wordt gehouden door de mensen in Nederland.
'You'll tell me when it's necessary?' vraag ik voor de zekerheid en hij bevestigt dat als het nodig is ik meteen op de hoogte wordt gebracht.Ik zeg dat ik het begrijp en dat ik zie dat hij gestresst is.
'Do you want me to massage you?' vraag ik en dan zie ik de ondeugende Harry tevoorschijn komen en hij begint me te zoenen terwijl hij zegt dat hij een ander idee heeft om zich te ontspannen......
JE LEEST
Taken
FanfictionNee, dit kan niet waar zijn! Mijn god, ik leen één keer de auto van mijn ouders en ik rijd een fietser aan.....mijn moeder doet me wat aan! De fietser! Ik stap vlug uit, en ik ren naar de voorkant van de auto, daar ligt een man op de grond. Hij zal...