Hoofdstuk 49

295 9 1
                                    

Na de douche kruipen we in bed en in elkaars armen vallen we in slaap.

De volgende ochtend, het is alweer zondag, worden we wakker doordat El de kamer in komt stormen.
Verschrikt kijken we op terwijl we nog helemaal in elkaar verstrengeld in bed liggen.
'You lazy....' begint El, maar dan kijkt ze om zich heen en ziet onze kleding overal en nergens in de slaapkamer liggen, dan kijkt ze ons aan net op het moment dat Harry mijn slaap een kus geeft en ik zie haar ogen groot worden.

'OH MY GOD! LOUIS! COME HERE!' schreeuwt ze dan en voor we het weten staat Louis in de deur terwijl hij 'WHO DIED?' roept.

Maar als hij ons aankijkt, zien we zijn verschrikte gezichtsuitdrukking veranderen in een grote glimlach.

'Is this what I think it is Harry?' vraagt Louis aan Harry en dan kijkt hij naar mij met een mega grote glimlach op zijn gezicht.

'Don't know what you're thinking mate, can't read your mind' is Harry zijn reactie, en ik merk dat ik daar om moet lachen.

'I told you I heard something last night Lou!' zegt El tegen Louis terwijl ze hem aanstoor met haar elleboog.

Blijkbaar waren we toch niet zo stil gisteravond.....

Ik kijk Harry verschrikt aan en dan begint hij te lachen en hij legt Louis en El uit dat ik officieel zijn vriendin ben geworden gisteravond.

El begint nu helemaal te glimlachen en komt naar mij toe om me te omarmen, maar bedenkt zich dan.
Ik kijk haar vragend aan en dan vraagt ze met haar neus opgetrokken of we wel aangekleed zijn, omdat ze anders even wacht met de knuffels....

'Guess you have to wait then El' zegt Harry en El zet verschrikt een stap achteruit wat Harry, mij en Louis laat lachen.

'Why did you came in here El?' vraag ik haar en dan legt ze uit dat iedereen gaat ontbijten bij een restaurant, maar dat ze staan te wachten op ons en dat ze het wachten zat was.

'Okay, we get it, we'll get dressed. We'll be down in 10 minutes' zegt Harry en dan verlaten El en Louis onze kamer.

'I bet you 10 pounds that everybody knows we're together when we get downstairs Sterre' grapt Harry terwijl hij mijn schouder kusjes geeft.
'Stop, we need to get dressed Harry!' zeg ik giechelend en dan sta ik op uit bed en ga vlug de badkamer in om mij op te frissen en als ik de badkamer uitloop loop ik richting de kast om ondergoed en kleding te pakken als ik zie dat Harry mij aanstaart.

'What is it?' vraag ik hem.
'Nothing, just admiring how beautiful you are' zegt hij en dan staat hij ook op en loopt de badkamer in.

Na tien minuten zijn we aangekleed en lopen we naar beneden, en zoals Harry al voorspelde is aan iedereens gezicht te zien dat El en Louis iedereen op de hoogte hebben gebracht van onze relatiestatus.
Jennifer en Jonathan komen op ons aflopen en Jennifer omarmt me terwijl Harry door Jonathan op zijn rug wordt geklopt terwijl ze ons feliciteren.

Ik voel me er wat ongemakkelijk door worden, maar als Harry mijn hand pakt en zegt dat we het rustig aan doen, begrijpt iedereen het en laten ze ons gelukkig verder met rust.
Vanuit mijn ooghoek zie ik Perrie mij twee opgestoken duimen toesteken, en ik moet lachen om haar.

Dan gaan we allemaal naar buiten en stappen we in de auto's en we gaan op weg naar ons ontbijt.

Het restaurant is heel knus en als iedereen zit en zijn bestelling heeft geplaatst wordt er rustig gepraat met elkaar terwijl Harry en ik bijna in elkaar kruipen, nou ja, ik in Harry dan.

Jonahan, Jennifer en hun kinderen zitten aan een kant van de tafel, en Harry en ik en El en Louis zitten daarnaast.
Aan een andere tafel zitten Doc, Sophia, Zayn, Perrie en Niall.
De tafels zijn wel naast elkaar gesitueerd, dus we kunnen wel met elkaar praten.
Het is heel erg gezellig, en ik vraag aan El of ze dit vaker doen, met zijn allen ontbijten.
El legt uit dat dit niet elke week gebeurt, maar dat ze ongeveer een keer in de maand met zijn allen gaan ontbijten.

Als iedereen zijn bestelling heeft ontvangen beginnen we te eten en vallen de gesprekken even stil.
Niet iedereen heeft zijn bord helemaal leeggegeten en daar maakt Niall dankbaar gebruik van, tot hilariteit van de anderen eet hij alle restjes op.

Dan rekent Jonathan af en vertrekken we weer naar het huis.
Eenmaal in het huis vraagt Jennifer of ik met haar mee wil lopen en ik volg haar en terwijl Harry met ons mee loopt zie ik dat we richting het kantoor van Jonathan lopen.

Eenmaal in het kantoor gaat Jennifer op de plek van Jonathan zitten en Harry en ik gaan op de stoelen zitten waar we al vaker op hebben gezeten deze week.

'Sterre, I asked you if you would like to work at the salon with me, but now you're with Harry you don't have to anymore. I just wanted you to know that. I hope you still want to work with me, but I understand if you don't want to.' zegt Jennifer terwijl ze me serieus aankijkt.

Wat? Ik wil graag werken, waarom zou ik dat niet willen? ik kijk Harry aan en dan zegt hij dat het hem niet uitmaakt wat ik beslis, maar dat ik als vriendin zijnde niet hoef te werken voor de organisatie.
Nu begrijp ik het en ik kijk naar Jennifer en zeg dat ik wel degelijk graag als visagiste bij haar in de salon wil werken, en ze kijkt me glimlachend aan.

'So glad to hear that Sterre. Now that you will be working at the salon, you will be payed of course. I want to suggest that you start working as of tomorrow and I will schedule you in for four days a week, if that's fine with you?' gaat Jennifer verder.

'That would be nice, what days do you want me to work?' vraag ik haar en ze legt uit dat ik maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag word ingeroosterd en heel soms, bij drukte, op zaterdag maar dat ik dan een andere dag extra vrij krijg.
Ik zeg dat ik dat een goed plan vind en Harry zegt dat hij blij voor me is dat ik wat omhanden heb, omdat de hele dag hier binnen zitten ook niet echt fijn is.
Ik geef aan dat ik het daarmee eens ben, maar dat ik het vooral leuk vind om te gaan werken bij Jennifer.
Ze kijkt me lachend aan, geeft me een hand en zegt dat het bij deze geregeld is.

Dan nemen we afscheid van elkaar en lopen Harry en ik de kamer uit.
Daar staat Perrie op mij te wachten en ik merk dat ze wat wil vragen maar het niet durft omdat Harry bij mij staat.
Dan begrijpt Harry ook dat hij teveel is, geeft me een kus en loopt naar de woonkamer toe.

Perrie kijkt me stralend aan en vraagt dan of ik echt Harry zijn vriendin ben en of ik nu bij de "gang" hoor.
Ik moet lachen om haar en ik bevestig dat ik inderdaad ja heb gezegd op de vraag van Harry om zijn vriendin te worden.
Nu straalt ze nog meer en ze staat nog net niet te springen van geluk, en ik kan niet anders dan om haar lachen.

'Finally Harry found someone nice! You're one of us now Sterre! I'm so happy!' zegt ze.
'Didn't notice that you are happy at all Perrie!' breng ik lachend uit.

Samen lopen we lachend naar de woonkamer en daar zie ik dat Harry hetzelfde lot als mij ondergaat, maar dan met Louis, Niall, Zayn en Doc.

TakenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu