Koltuğa otururken kulağım Tuna'daydı. Bugün kriptolojiyle ilgili ders vereceklerdi.
"Sana bu konular hakkında daha tecrübeli birisinin ders vermesinin daha iyi olduğunu düşündüm." diyen Tuna'ya "Tamam, geliyor mu o kişi?" diye sordum.
"Geldim bile." diyen bir kadın sesiyle ayağa kalktım ve "Merhaba." dedim.
"Merhaba." diyen kadın ile tebessüm ettim.
"Ben Tuna'nın ablasıyım. Adım Tuğba." dedi kadın.
"Tanıştığımıza çok memnun oldum. Tuna'nın bir ablası olduğunu bilmiyordum." dedim.
"Bende memnun oldum ama zamanım kısıtlı. Hemen şu konuyu sana anlatıp gideceğim. Daha sonra uzun uzun sohbet ederiz. Hem sana Tuna'nın küçüklüğünü anlatmak için sabırsızlanıyorum." dedi.
"Bende dinlemek için sabırsızlanıyorum." dedim.
Tuğba Abla "Hele bir sünnet..." diyordu ki Tuna yalandan öksürdü ve "Abla senin acelen yok muydu?" diye sordu.
"Doğru, acelem vardı." dedi Tuğba Abla gülerek. Onların bu haline gülerek geri koltuğa oturdum.
"Öncelikle en basit konuyla başlayalım. Kripto nedir? Kripto, bir metnin veya dijital yazılım kodunun şifrelenerek değiştirilmesini ve kopyalanmasını engellemek amacı ile kullanılan bir tekniktir." dedi.
"Kriptoloji kavramını geçen gün Tuna anlatmıştı. Oradan biliyorum." dedim.
"Bu güzel. Bir ajanın bu tekniği harika bilmesi istenmez ama orta seviyeyle şifrelenmiş belgelerin çözülmesi istenilir. Zaten zor seviyeyi kripto ile ilgilenen bölüm yapıyor. Bende o bölümdenim." dedi.
"Anladım. Peki bu konular hakkında örnek verebilir misiniz? Tabii zorunda değilsiniz. Meraktan soruyorum." dedim.
"Tabii örnek verebilirim. Hiç Mason alfabesini duydun mu?" diye sordu.
"Sadece ortaokulda tarih derslerinde geçmişti." dedim.
"Öncelikle sana bu konuda bilgi vereyim öyleyse." deyince "Çok sevinirim." dedim.
"Masonlar kendi aralarında..." diyordu ki sözünü kestim.
"Masonlar derken? Bu bir millet mi?" diye sordum.
"Masonluk, kardeşlik duygusuna dayalı, federal bir yapıya sahip, inisiyatif*, hayırsever, sembolik, felsefi, seçici, hiyerarşik, uluslararası, hümanist ve kurucu bir kurum." deyince "He anladım. Bunlar amacı ne ki?" diye sordum.
"Masonlara göre masonluk, "Bütün insanlar arasında, sevgi, hoşgörü ve kardeşliğin kurulmasını hedefleyen ve çalışmalarını hakikatin araştırılması yolunda yoğunlaştırmış bir fikir üst yapı kurumudur." Masonlara göre, bir masonun amacı her bakımdan gelişmiş, ideal bir insan olmaktır." dedi.
"İyi bir topluluk diyebiliriz yani." dedim.
"Evet, diyebiliriz ama yin yang işaretinde olduğu gibi her iyiliğin içinde bir kötülük vardır. İşte bende Masonların içinde oluşan bir kötülüğü araştırmıştım." dedi.
"Daha da meraklandım." dedim heyecanla.
*Bir şeyi yapmaya öncelikle davranma, önceliği ele alma, öncecilik. Bir kimsenin, alınması gerekli kararı öncelikle ve kendiliğinden alabilmek konusundaki yeterliliği.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kör Duygular
ChickLitGörme yetisini kaybeden liseli bir kızın yaşadığını sıkıntılar esnasında ailesinin yardımcı olsun diye bulduğu kişi ile hikayesi...