Karar

1.5K 149 38
                                    

"Biraz da el bombasını anlatalım." dedi ve derin bir nefes verdi.

"El bombaları tahmin edebileceğin gibi küçük bombalardır. Bu küçük bombalar kol gücü sayesinde otuz metre kadar uzağa fırlatılabilir." deyince "Maşallah." dedim.

"Özel tüfekler ile daha uzağa fırlatılabilen bombalar da mevcuttur." derken kafamı "anladım" anlamında sallıyordum.

"İkinci Dünya Savaşı'nda denizaltılar karşı kullanılan denizaltılara karşı kullanılan su bombaları gemiden suya batıyor ve istenilen derinlikte patlatılıyordu." dedi.

Merakla "Hala kullanılıyor mu?" diye sordum.

"Evet, günümüzde de kullanılmakta." deyince "Acaba deniz kuvvetlerine falan mı katılsam?" diye sordum.

"Birinde karar mu kılsan acaba?" diye soran Selçuk'a "Tamam, kriptolojide eminim." dedim.

Selçuk "Umarım." deyince sırıttım.

"Konumuza geri dönelim. Bazı bombalar gaz, duman ya da zehirli kimyasal maddeler ile doludur. Bu bombalar, içindeki maddelere göre isimlendirilir." diyen Selçuk'a "Örnek verir misin?" diye sordum.

"Kimyasal bomba, biyolojik bomba, gaz bombası, sis bombası ve göz yaşartıcı bomba bunlara örnektir." dedi.

"O zaman kimyasal savaşlarda bombalar kullanılabilir." dedim.

"Evet öyle. Sana başka örnekler de vereyim. Ateşlendiği zaman çok büyük bir ısı açığa çıkararak çevresinde bulunan her şeyi yakan bombalara da yangın bombası denir." dedi.

"Havalıymış." dedim.

"Bu tür bombalarda termit ve napalm gibi son derece yanıcı maddeler kullanılır." deyince "Napalm diye ilk kez duydum." dedim.

"Napalm hakkında bilgi vermemi ister misin?" diye sorunca "İsterim. Yoksa napalm maddesini napalım diye okuyup öyle düşüneceğim." dedim.

Bu dediğim Selçuk'u güldürürken tebessüm ettim.

"Napalm bombası, belirli sayıda yanıcı sıvıların pelteleştirilmiş benzinle karışımıdır. İkinci Dünya Savaşı'nda Harvard Üniversitesi'nden Louis Fieser'in başkanlık ettiği bir kimya grubu tarafından geliştirildi. İlk defa Pasifik'te Tinian Savaşı'nda kullanıldı." dedi.

"İsmini n'apalım n'apalım derken napalm diye bulmuşlar." dedim.

"Türk olsalardı bunu düşünebilirdim." deyince güldüm.

Kör DuygularHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin