Yazlığa geldiğimizde gülümseyerek odama çıktım. Kendimi yatağa attığımda burnuma erkek parfüm kokusu geliyordu.
Kaşlarımı çatarken dibimde Tuna "Niye bu kadar geciktiniz?" diye sordu.
Yatakta doğrulunca "Senin burada ne işin var?" diye sordum.
"Buraya geleceğinizi öğrenince zaman kaybetmeden geldim. Bu arada çatı katında bir küf kokusu aldım. Acaba ne zamandır gelmiyorsunuz?" diye sordu.
Derin bir nefes verdim ve "Sen laftan anlamaz mısın?" diye sordum.
"Bazenleri laftan anlamaz olabiliyorum. Ee beni kovacak mısın?" diye sorunca gülerek "Evet." dedim.
"Kırıldım be." deyince "Sinan bana yalan söyledi ve ne yapacağımı bilmiyorum." dedim.
Tuna elimi tuttu ve "Sinan hiçbir zaman senin kötülüğüne bir şey yapmadı, yapmaz. Sadece bilmemen gereken bazı durumlar vardır. Bu nedenle yalan söylemiştir." dedi.
"Onu benden daha iyi tanıyormuş gibi konuşuyorsun." dedim.
Tuna "Çünkü tanıyorum." derken geri yatağa uzandım.
"Artık benden korkmuyor musun?" diye sorunca "Öldürecek olsan çoktan öldürürdün." dedim.
"Peki." dedikten sonra yanıma uzandığını hissedince "Bu kadar samimiyete izin verdiğimi nereden çıkardın?" diye sordum.
"Yanına uzanmak için bir çıkarımda bulunmam gerektiğini bilmiyordum." dedi.
Bu dediğini takmadan "Bu göz ameliyatını kabul edersem karşılığında ne vereceğim?" diye sordum.
"Seçtiğimiz insanlara ameliyatı sağlık bakanlığı tarafından onaylanmayan bir yöntem. Biyonik göz ameliyatını duymuşsundur. Dünyada yüz otuz iki kez yapıldı sadece. Biri de Türkiye'de oldu. Retinitis Pigmentosa, halk arasında tavuk karası hastalığı olan bir kadın ışığı sadece gece ve gündüzü ayırt edebilecek şekilde görüyordu." derken lafını kestim.
"Bu kadının haberini biliyorum. Biyonik göz ameliyatı oldu. Başarılı bir operasyon ama sadece siyah beyaz görebiliyor. Ben buna da razı olurum ama bu ameliyata uygun değilim." dedim.
"Bizde bu ameliyatı geliştirerek bir tedavi bulduk. Tüm renkleri, nesneleri, insanları net bir şekilde görebileceksin ama bazı koşullarımız var." dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kör Duygular
Literatura KobiecaGörme yetisini kaybeden liseli bir kızın yaşadığını sıkıntılar esnasında ailesinin yardımcı olsun diye bulduğu kişi ile hikayesi...