"Son soruyu okuyorum." diyen Tuna'ya "Oku bakalım." dedim.
"Önce soruyu okuyorum. Buna göre, aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? Şimdi üst taraftaki bilgilendirme kısmını okuyorum. X: 1s¹, Y: 1s² 2s¹, Z: 1s² 2s² 2p³. Bu saydıklarım X, Y ve Z element atomlarının elektron dizilimleri. Anlatabildim mi?" diye sordu.
"Evet anladım. Şimdi şıkları okur musun?" diye sordum.
"A) X ile Y aynı gruptadır.
B) X, Y ve Z elementlerinden üçü de küresel simetrik elektron dizilimine sahiptir.
C) Z, IUPAC'a göre periyodik sistemin 5. grubunda yer alır.
D Y ve Z aynı periyot elementleridir.
E) Z'nin 2 tam dolu, 3 yarı dolu orbitali vardır."
Kısa bir süre düşündükten sonra "Cevap C şıkkı. 5A yani 15. grupta olmalı." dedim.
"Tamam bu kadar. Kağıtları götürüp teslim edelim." deyince ayağa kalktım.
"Baston kırıldığı için nasıl yardım etmemi istersin? Sen nasıl rahat edeceksen öyle yürüyelim." dedi.
Kolunu tuttum ve "Şu anlık bu iyi." dedim.
"Öyleyse gidelim." deyince beraber yürümeye başladık.
Merdivenleri çıktıktan sonra koridorda biraz yürüdük. Sanırım zilin çalmasına az kalmıştı. Etraftaki sesler artmıştı.
Tuna durup kapıyı tıktıkladığında geldiğimizi fark ettim.
İçeriden "Gel." sesi duyulunca Tuna kapıyı açtı ve "Kağıtlarımız hocam." dedi.
"Verip çıkabilirsiniz." diyen hoca ile Tuna "Bir dakika." dedi ve kolunu benden çekip yürüdü.
Bir dakika içinde geri gelip elimi tutunca ne yapacağımı bilemedim. Beraber sınıftan çıkınca "Ula sapık! Elimi ver." dedim.
"Üçüncü sapık demen, yoksa bana aşık mısın?" diye sorunca yüzümü buruşturarak "He çok aşığım." dedim.
Gülerek "Şimdi ne yapıyoruz?" diye sorunca "Bahçeye çıkalım. Az hava alalım." dedim.
"Basketbol sahası nerede?" diye sorunca "Okulun yan taraftaki bahçesinde." diye cevap verdim.
"Basketbol sahasına gitmeye ne dersin?" diye sordu.
"O kazadan sonra ne basketbol oynadım ne de sahasına gittim." dedim.
"O zaman bu bir ilk olacak." demesinin üzerine "Gitmeyeceğim için ilk de olamayacak." dedim.
"Niye gelmen için laf ediyorsam." demesinin ardından omzuna alınca "Hayvan. Okulda olduğunun farkında mısın?" diye sordum.
"Aynen aynen." diyerek yürüyünce somurttum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kör Duygular
Chick-LitGörme yetisini kaybeden liseli bir kızın yaşadığını sıkıntılar esnasında ailesinin yardımcı olsun diye bulduğu kişi ile hikayesi...