Bölüm 6

197 36 14
                                    


Geçen Kazların Bıraktığı Sesler


........

"Bir operada şarkı söyleyecek gibi mi görünüyorum? Gerçi biraz şaman dansı biliyorum."

Xie Jinglan aniden, tekneye binmeden önce Xiahou Lian'ın bileğinden çıkan beyaz ışığı hatırladı ve sağ elini tutarak kolunu yukarı çekti. Xiahou Lian hazırlıksızdı ve suçüstü yakalanmıştı. Xie Jinglan daha yakından baktı ve şaşkınlıkla, "Bu şey de ne?" dedi.

Bileğinde demir bir bileklik vardı ve bilekliğin üzerinde zarif, küçük bir tatar yayı bulunuyordu. Xie Jinglan ona şüpheyle baktı ve "Nasıl olur da böyle bir şeye sahip olursun?" dedi.

"Uh..." Xiahou Lian biraz kekeledi ama bir açıklama yapmadı.

"Daha önce kütüphanede annenden  bahsetmiştin ve şimdi de onunla birlikte seyahat ettiğini söyledin. Bu olabilir mi..."

Xiahou Lian'ın alnı ter içindeydi ve bunu nasıl çözebileceğini düşünürken elleri ve ayakları nemliydi. Xie Jinglan'ın onun bir suikastçı olduğunu öğrenmesi çok kötü olurdu. Bir suikastçının kimliği ortaya çıktığında, geri çekilmek zorunda kalırlardı.

Gerçi henüz adına bir plaket asılmamıştı, bu yüzden gerçek bir suikastçı sayılmazdı.

Xie Jinglan bir şeyin farkına varmış gibiydi. "Annen de bir hırsız ve hırsızlık senin aile mesleğin mi? O zaman bu küçük bir hırsızlık değil, soygun."

Xiahou Lian, "...Madem öyle diyorsun..." dedi.

Xie Jinglan kolunu indirdi  "Başkaları görmesin diye bunu saklarken dikkatli olmalısın. Kitapların aile içinde, dövüş sanatlarının da klan içinde aktarılabileceğini hep biliyordum ama hırsızlığın da bir aile mesleği haline gelebileceğini düşünmemiştim. Hırsızlık centilmence bir davranış değil , bu işi bırakıp gelecekte düzgün bir şekilde çalışman daha iyi olur."

Xiahou Lian hemen kabul etti ve içten içe kafasındaki soğuk teri sildi.

Xie Jinglan gözlerini ufuktaki soluk, ince bulutlara dikti. Arada sırada bir kuş uçuyor ve bir an sonra iz bırakmadan kayboluyordu.

Gökyüzündeki kayıtsız bulutlar ve kuşlar olmak, insanın kin ve nefretten arınmasını sağlayabilir miydi?

Yumuşak bir sesle, "Xiahou Lian, bana ailenden bahset." dedi.

"Ha?"

"Aslında annem ölmüş olsa da, en azından başkentte uzakta olan ve bu nedenle benimle ilgilenemeyen bir babam olduğunu , yinede beni özlediğini düşünmüştüm. Benim gibi bir oğlu olduğumu tamamen unutacağını beklemiyordum." Xie Jinglan neşeyle gülümsedi. "Bana ailenden bahset. Ebeveyn sahibi olmanın nasıl bir şey olduğunu çok merak ediyorum."

"Aslında benim de bir babam yok." Xiahou Lian başını kaşıdı. "Küçüklüğümden beri annemle birlikteyim. Dağda yaşadığım zamanlarda, annem bizim iş kolumuzun en iyisiydi ve sık sık dışarıda işlem yapardı. Ama annem boş olduğu sürece beni sülün avlamaya, tavşan yakalamaya ve dağdaki kuş yuvalarından çalmaya götürürdü ki bu çok eğlenceliydi.

"Dağdaki koşullar pek iyi değildi, özellikle de bulunduğumuz uzak bölge. Sık sık kıtlık oluyordu ve paramız olsa bile harcamak zordu. Bazen yiyeceğimiz bittiğinde, annem beni kilometrelerce yürüterek başka bir aileye götürür ve yiyecek için yalvarıp yakarmamı isterdi. Bazen annem onurlu davranır ve yemek yiyebilirdik, bazen de diğer ailelerde de pirinç biter ve bizi kovalamak için süpürge kullanırlardı. Ancak annem bana insanların itibar kaybetmekten korkmaması gerektiğini öğretti, çünkü yemek ağzınıza girdikten sonra sizindir."

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin