Bölüm 16

157 32 19
                                    


Rüzgar ve Yağmurun Gelişi



..................

Bir porsiyon sevinç elde etmek için karşılığında on porsiyon acı çekmek gerekirdi. Eğer bir porsiyon neşe elde edilmişse, bunun karşılığı olarak on kat daha fazla acı çekilmesi gerekiyordu.

Xie Jinglan bu prensibi uzun zaman önce anlamıştı ama göklerin bu kadar acımasız olduğunu tahmin etmemişti.

Avlunun kapısında durdu ve Xiahou Lian'ın sırtında bir bez bohça taşıdığını, yanında da sağlam bir adamın durduğunu gördü.

Adam çok uzun boyluydu, geniş bir yüzü ve koyu bir teni vardı. Soğuk bir gündü ama kollarını sıvamıştı ve ellerindeki sıkı kasları ortaya çıkarıyordu. Biraz sıkışık görünüyordu, ellerini ve ayaklarını nereye koyacağını bilemiyordu, yanındaki Xiahou Lian'dan bile daha yakışıksızdı. Xie Jinglan'ı gördüğünde etrafına bakınıyordu. Döndü ve Lan Teyze'ye sordu, "Bu mu?"

Lan Teyze hâlâ gizlice ağlıyordu. Xie Jinglan'ın döndüğünü görünce aceleyle gözyaşlarını sildi ve eğildi. "Genç Efendi. Xiao Lian'ın babası onu almaya geldi."

Adam parlak bir şekilde gülümsedi. "Demek küçük genç efendi bu."

Cebinden yağlı kâğıda sarılı bir paket çam fıstığı şekeri çıkardı ve Xie Jinglan'a uzatarak, "Bu süre zarfında sizi rahatsız ettim. Ben Xiao Lian'ın babasıyım ve o zamanlar mecbur kaldığım için onu malikâneye sattım. Evde hasat yoktu ve karım bir bebek daha büyütüyordu. Neyse ki şimdi durumumuz biraz daha iyi, bu yüzden özgürlüğünü satın almak için buraya geldim. Bu çocuğun şansı yaver gitti, bir yetkilinin onun özgürlüğünü satın aldığını duydum, bu yüzden onu şimdi geri alacağım. Genç Efendi, başka bir talimatınız var mı?"

O ve Xiahou Lian'ın itirafları birbirini tutmuyor olmalıydı, mazeretleri tamamen farklıydı ve Xiahou Lian'ın ifadesi biraz utanmıştı. Xie Jinglan adamı görmezden geldi ve sadece Xiahou Lian'a "Gidiyor musun?" diye sordu.

"Mn. Ben gidiyorum."

Adam somurtkan bir tavırla çam fıstığı şekerlerini geri aldı ve kollarını kavuşturarak ikisinin sohbetinin bitmesini bekledi.

"Her şeyi getirdin mi?"

"Getirdim."

"Sana yazmak istersem nereye yazmalıyım?"

Xiahou Lian Duan Amca'ya baktı. Duan Amca'nın biraz başı ağrıyordu ve kendi kendine bu veledin gerçekten de çok bakımlı olduğunu söyledi. Yatıştırıcı bir şekilde gülümsedi ve "Bu zor olur, köyümüzde mektup alamayız" dedi.

Xie Jinglan bu adamın Xiahou Lian'la görüşmeye devam etmesine izin vermeyeceğini zaten tahmin etmişti, bu yüzden işleri zorlaştırmadı ve sadece "Bana yazmak istiyorsan, Memur Su'nun evine gönder, o Bay Dai'ye iletir" dedi.

"Tamam. Çirkin karakterlerimden hoşlanmadığın sürece sorun yok."

"Git o zaman. Yolda kendine iyi bak."

Xiahou Lian bir süre tereddüt ettikten sonra, "Lian Xiang, o..." dedi.

"Annesinin cesedini götürüşünü kendi gözlerimle gördüm, endişelenmene gerek yok."

Sonunda, Xiahou Lian hâlâ Xie Jinglan'a Lian Xiang'ın ölmediğini söylemedi. Ne de olsa, Lian Xiang'ın iyi olduğunu söylerse, Qiu Ye'yi kesinlikle töhmet altında bırakacaktı. "Genç Efendi, baban..." demeden önce bir süre sessiz kaldı.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin