Bölüm 19

149 34 23
                                    


Yaşamı ya da Ölümü Tutmak


...........

Xie Jinglan şimdiden kaç yol yürüdüğünü sayamıyordu.

Üzerindeki siyah giysiler kirli ve darmadağınıktı ve çoktan toz ve lekelerle kaplanmışlardı. Saçları bir kümes kadar dağınıktı ve yüzünü birkaç gündür yıkamamıştı, üzerinde gri izler kesişiyordu. Boğazı o kadar kuruydu ki, sanki ortasında paslı bir demir levha varmış gibi dumanlıydı. Öksürerek çıkaramıyor ya da yutamıyordu ve tükürüğünün tadı kanlıydı. Daha da eziyet verici olan açlıktı. Karnı bomboştu, o kadar acıkmıştı ki midesi ağrıyordu, başı dönüyordu ve dünya etrafında dönüyor gibiydi.

Jinling'den ayrılmadan önce, seyahat masrafları karşılığında küpeleri rehin vermek istemişti. Ancak, dükkân sahibinin başkasının küpelerini çaldığı için kendisine iftira atacağını tahmin etmemişti ve sadece küpeleri almakla kalmadı, hizmetçisine onu dövmesini de emretti. Telaş içinde dışarı koşmuş ve kısa kılıcın da dükkânda düştüğünü fark etmişti.

Çok uzun zamandır açdı, o kadar açdı ki şeflerin lokantalardan çıkardığı süprüntüleri yemek için alıyordu. Ancak lokantalar dilencilere vermektense domuzlara vermeyi tercih ediyor, bu yüzden de sık sık süpürge tutup onu uzaklaştırmak için birilerini gönderiyorlardı.

Birkaç gün önce, evinin kapısının önünde çömelmiş, şekerli gözleme yiyen bir çocuk görmüştü. Henüz beş ya da altı yaşlarındaydı ve sokaktan gelip geçenleri izlerken bir yandan da şekerli krep yiyordu. Xie Jinglan bir duvarın arkasında durmuş, o minik ellerin tuttuğu şekerli krebe sanki dünyadaki son şekerli krepmiş gibi açlıkla bakıyordu. Kalbinde ilahi bir savaş vardı; açlık onu şekerli krebi almaya zorluyor ve mantık ona bir çocuğu soymanın utanç verici olduğunu söylüyordu.

Şekerli krepten son bir parça kaldığında, sonunda daha fazla dayanamadı. Hızla çocuğun gözlerinin önünden geçti ve toz şekerle kaplı küçük krep parçasını kaptı. Çocuk olduğu yere boş bir şekilde çömeldi, elleri hala şekerli krebi tutma pozisyonunu koruyordu. Tepki verdiğinde Xie Jinglan çoktan gitmişti ve çocuk gözyaşlarına boğuldu, ağlamak ve şikayet etmek için tökezleyerek evine geri döndü.

Xie Jinglan çok uzak olmayan bir ara sokağa çömelmiş, gözyaşlarıyla birlikte şekerli krep lokmasını da yutmuştu. O zamandan beri sokaklarda ve ara sokaklarda devriye geziyor ve kemik arayan bir sokak köpeği gibi kırılgan çocukların ellerindeki yiyecekleri hedefliyordu. Bazen kaçınılmaz olarak yetişkinler tarafından yakalanıp dayak yese de, bu karnını doyurmaya ancak yetiyordu.

Daha sonra, nereye yürüdüğü bir yana, ne kadar zamandır yürüdüğünü bile bilmiyordu. Kırlar, yaşlı bir insanın kuru derisi gibi kuru ve çatlaktı ve her yerde açlıktan ölmek üzere olan mülteciler vardı. Bazılarının aileleri yanlarındaydı, bazıları ise yalnız yürüyordu. Artık yiyecek bile çalamıyordu, çünkü herkes yoksulluk içindeydi.

Bazen, Guanyin toprağı yedikleri için mideleri korkunç derecede büyük olan sıska çocuklar görüyordu, bu da midelerinin şişmesine neden oluyordu ve solgun dudaklarla yerde yatıp ölmeyi bekliyorlardı. Daha sonra yolda artık çocuk ve yaşlı insan görmemeye başladı. Xie Jinglan yakalanıp yenilmekten çok korkuyordu, bu yüzden yürümek için özellikle uzak ve ıssız patikaları seçiyordu. Acıktığında, açlığını zar zor gidermek için biraz yabani ot yiyordu.

Su ve yemek tüm zihnini meşgul ediyordu. Ne Wei De'den nefret edecek ne de önceki zamanı özleyecek kadar meşguldü ve Yedi Yapraklı Garan'ın bir gece onu bulup bulmayacağını, bir köşeye büzülüp uyuyup uyumayacağını umursamayacak kadar meşguldü. Tek düşündüğü karnını doyurmaktı ve bunun dışında başka bir şey düşünemiyordu.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin