Bölüm 95

82 22 1
                                    


Rüyalarda Xun'un Şarkısı



.....


Bir fener taşıyıp gece vakti yürürken, açık kırmızı lotus fener ayaklarının altındaki tarlanın bir santimetrekaresini aydınlattı. Xiahou Lian ve Shen Jue amaçsızca yürürken bir şekilde dar bir parke taşlı patikaya girdiler. Her iki tarafta da toprak duvarlar vardı ve yol boyunca çöp kovaları ve bambu direkler yığılmıştı. Shen Jue'nun başında bir eşarp vardı ve yolu net olarak göremiyordu, bu yüzden eşarbı çıkarmak istedi ama yüzünün insanlar tarafından görülmesinden de korkuyordu. Vali gece pazarında dolaşırken, insan kalabalığı birazdan onu izlemeye gelecekti. Engebeli yolda bir süre dikkatle yürüdü ama bir faraşa basıp sendeledi ve Xiahou Lian kolunu tuttu.

"Ben seni çekerim," dedi Xiahou Lian. Onu yönlendirirken eli bileğine kaydı.

İkisi karanlıkta yürümeye devam etti, yol boyunca hiç konuşmadılar. Xiahou Lian, Tang Shiqi ile temasa geçtiğinden beri pek konuşmamıştı. Bazen gülümseyip ona yolun kenarındaki küçük bir şeyin ne olduğunu açıklıyordu ama yine de Xiahou Lian'ın gözlerinden dalgın olduğunu anlayabiliyordu. Sonuçta onlar eski dostlardı ve bir dostluk sadece öyle olduğunu söyleyerek nasıl bozulabilirdi ki? İçinden iç geçirdi. Bunu hiç düşünmemişti; Xiahou Lian Garan'da büyümüştü ve pek çok arkadaşı vardı, bu yüzden aslında Xiahou Lian'ın bu konuya karışmasına izin vermemeliydi.

Elini geri çekti ve Xiahou Lian'ın eli aşağı doğru kayarak avucunun içine düştü. Xiahou Lian'ın elinin bir an için sertleştiğini fark etti ama sonunda koparmadı ve tutmasına izin verdi. Xiahou Lian'ın eli tüm yıl boyunca kılıç tutmuştu, bu yüzden kılıç bilemek için kullanılan zımpara kağıdı gibi çok kabaydı. Derinlere doğru yürüdükçe insanlar yavaş yavaş ortadan kayboluyordu. Büro muhafızları uzaktan arkalarından takip etti, böylece sessiz ve dar şeritte sadece ikisi kaldı. Shen Jian hâlâ Xiahou Lian'ın elini bırakmamıştı ve Xiahou Lian da onun elini bırakmamıştı; ikisi bu şekilde yavaşça yürüyorlardı.

Sessizlik içinde Shen Jue aniden, "Garan'ın meseleleri hâlâ başka bir baş subaya devredilmeli" dedi.

"Hayır!"

Xiahou Lian aniden adımlarını durdurdu ve arkasını döndü. Shen Jue durmadı ve Xiahou Lian'a çarptı. Xiahou Lian geriye doğru sendeledi ve Shen Jue'nun belini tutmaktan kendini alamadı. Elinde hâlâ fener direğini tutuyordu ve direk Shen Jue'nun beline bastırıyordu. Fener direğin altında sürekli sallandı ve loş ışık yüzlerine sıçradı. İnce bir siyah gazlı bez tabakasıyla ayrılmış olsalar da birbirlerinin gözlerini görebiliyorlardı.

Xiahou Lian'ın kalbi hızla çarpmaya başladı ve aceleyle geri adım atarak sakinmiş gibi davranıp "Yaralanmadın, değil mi?" diye sordu.

Shen Jue bilinçaltında hayır demek istiyordu ama kelimeler ağzına ulaştığında "Acıyor" oldu.

"Ha? Neresi acıyor?" Xiahou Lian kollarına ve vücuduna baktı. Kış ortası olduğu için kalın giysiler giymişti. Az önceki çarpışma şiddetli olmamıştı, o halde nasıl olmuştu da yaralanmıştı?

Shen Jue'nun düşünecek vakti yoktu, bu yüzden rastgele "Bacağım ağrıyor" dedi. Bunu söyledikten sonra pişman oldu; bacağını hiç çarpmamıştı ve bunu duyan biri yalan söylediğini anlayabilirdi.

Xiahou Lian gülümsedi. "Yürümekten yoruldun mu? O zaman biraz dinlenelim."

Shen Jue başını salladı. Xiahou Lian feneri yere koydu ve bacaklarını ovmasına yardım etmek için çömeldi. Gözlerini indirdi ve Xiahou Lian'ın başının tepesine bakarak, "Bu işi başkasına vermek hem senin için hem de Doğu Bürosu için iyi olacaktır," dedi.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin