Bölüm 113

73 21 0
                                    


Kılıcın Kına Mühürlenmesi



.....

Xiahou Lian birden fazla kez, "Ölmek nasıl bir duygu?" diye düşünmüştü.

Dünya sessiz ve ebedi bir geceye dönerken sessiz ve soğuk bir gölete batmak gibiydi. O sadece buz gibi dalgaların ortasında yüzen küçük bir mayıs sineğiydi. Yıllar öncesinin meseleleri karga tüyleri gibi akın akın geliyordu: Garan'ın ana salonunda başrahibin alçak sesle söylediği Büyük Şefkat mantrası ve hışırdayan bambu ormanının ortasındaki evindeki o loş ve yalnız lamba. Dağda geçirdiği sayısız geceyi, sonsuz gibi görünen uzun geceleri hatırladı. Garan'dan yavaş yavaş kutsal kitap ilahileri yükselirken, belli belirsiz zil sesleri arasında derin bir uykuya daldı.

Ölümden hiç korkmamıştı, çünkü bu kaçınamayacağı bir kaderdi. Kaderin önünde herkesin hayatı bir toz kadar değersizdi.

Karanlık yavaşça soldu ve kızıllığın derinliklerinde parlak bir ışık belirdi. Yavaş yavaş şıngırdama sesleri, demir atların rüzgârda sallanışı duyuldu. Sonra, bir çay kâsesinin yerde buz kırar gibi kırılan keskin sesi duyuldu, biri panikle konuşuyor gibiydi ve yerde diz çöken kafaların gümbürtüsünü duydu.

Hâlâ hayatta mıyım? Xiahou Lian'ın kafası biraz karışmıştı. Yatakta doğrulduğunda başı hâlâ dönüyordu ve vücudu kendini iyi hissetmiyordu, bu yüzden neredeyse tekrar uzanacaktı. Titreyen bir elle perdeleri kaldırdı. Çay masasının üzerindeki seladon tepside kırmızı bir mum yanıyordu ve mumdan bakır para büyüklüğünde izler sızmıştı.

Çıplak ayakla oymalı oyuk yataktan indi ve pencere tülünden dışarıya baktı. Gökyüzü iyice kararmıştı ve kıpkırmızı tülden saray fenerleri saçakların altında sallanıyor, yerdeki gölgeler de sallanıyordu. Kapıyı iterek açtı ve dışarı çıktı. Koridorun sonundaki odadan bir ses geldi, bu yüzden bir süre yürüdü ve kapıda durdu. Shen Jue tahtta oturuyordu, bileğinden bir dizi akik kavun boncuğu sarkıyordu ve aşağıda diz çökmüş bir grup imparatorluk doktoruna soğuk bir şekilde bakıyordu. Resmi üniformasını değiştirmemişti, bu yüzden üzerinde altın işlemeli yesa cübbesi vardı ve yeşil dumanlı bir perde tabakasının üzerinde bile göz kamaştırıyordu.

"Hepinize yapılabilecek bir şey olup olmadığını sordum, ancak hepiniz tereddüt ediyorsunuz, bu kadar uzun sürüyor ve hala net bir şey söylemiyorsunuz. İmparatorluk Tıp Enstitüsü her yıl seçim turlarıyla seçiliyor, siz şarlatanları nasıl seçtiler?" Shen Jue o kadar öfkeliydi ki tüm vücudu titriyordu. "Bir yolu var mı yok mu, bana kesin bir cevap verin. Burası saray değil, hiçbir şeyi gizlemeden doğrudan söyleyin. Hastanın durumunu geciktirirseniz, bekleyin ve ne yapacağımı görün!"

Aşağıdaki doktorların başlarından terler akıyordu. Doğu Bürosu'nun astları tarafından iki kez yorganlarından sürüklenerek çıkarılmışlardı ve korkularından sakinleşemeden Shen Jue'nin aşırı öfkesiyle karşılaştılar. Başlarındaki doktor cesaretini topladı ve kısık bir sesle  "Size karşı açık sözlü olmaya cesaret edebilir miyim, Vali ? Aslında en son bakmaya geldiğimizde hastalığın ciddi olduğunu hissetmiştik ama siz çok üzgündünüz ve bunu söylemeye cesaret edemedik. Daha sonra reçeteyi verdiğinizde içtikten sonra daha iyi görünüyordu, bu yüzden bunun gerçekten hayat kurtarıcı bir iksir olduğunu düşündük ve rahatladık. Şimdi ise bu ilacın etkilerinin sınırlı olduğu ve tamamen iyileştiremediği anlaşılıyor."

Shen Jue'nun gülümsemesi daha da keskinleşti. "Çok iyi, hepiniz benden bir şeyler saklamaya cüret ettiniz."

Doktorlar titreyerek ve konuşmaya cesaret edemeyerek birbirlerine baktılar. Shen Jue onların fareler kadar ürkek olmalarından nefret ediyordu ama yine de onları daha fazla suçlayamazdı. Sertçe, "Konuşmaya devam edin!" dedi.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin