Bölüm 112

92 21 1
                                    


Uzak Gökyüzü Rüzgarı



.......

Güney'de çoktan bahar gelmişti ama Kuzey'de hâlâ kar yağıyordu. Kuzey'de hava her zaman soğuktu ve yıl içindeki dört mevsimden sadece yaz biraz ılık geçerdi. Kar her şeyi kaplamıştı ve perdeleri kaldırıp dışarı baktığında, ana yolun her iki tarafındaki tarlalar uçsuz bucaksız bir kar yığınıydı. Uzakta, sazdan yapılmış birkaç kulübe, kayıp çocuklar gibi aniden duruyordu. Yolda pek fazla insan yoktu ve sadece ara sıra yakacak odun taşıyan, karda ağır ve hafif adımlarla yürüyen, sırtları derin bir şekilde eğilmiş birkaç çiftçi görülebiliyordu. Dünya sessizdi ve Mingyue bir arabanın üzerinde gidiyordu. Sadece arabanın tekerleklerinin gıcırtısı ve muhafızların atlarının toynak sesleri duyulabiliyordu ve rüzgâr ve kardan oluşan dünya ıssız bir aura ile doluydu.

İleride toprak duvarlarla örülmüş bir ev vardı ve toprak duvarın ortasında iki siyah ahşap kapı vardı. Kapının üzerine yapıştırılmış bir kapı tanrısı vardı ve aynı zamanda çok parlak renkliydi, bu yüzden geçen yılın sonunda yeni yapıştırıldığı anlaşılıyordu. Arabayı durdurdular ve muhafızlardan Yüzbaşı Yun atından inerek kapıyı çaldı.

"Orada kimse var mı? Bir tas su içmek ve ayaklarımızı dinlendirmek için yerinizi ödünç alalım!"

Mingyue arabadan indi ve Yu-jie'er'i taşımak için geri döndü. Yu-jie'er kırmızı bir pelerine sarılmıştı ve küçük, güzel yüzü yarı yarıya tavşan kürkü yakasına gömülmüştü. Situ Jin'in ruh tabletini hâlâ elinde tutuyordu ve arabadan inip soğuk rüzgârla karşılaştığında rüzgâr buz gibi yüzüne vurdu. Aniden, "Rüzgâr çok güçlü, babam üşüyecek mi?" diye sordu.

Mingyue onu arabanın kolçağına oturttu. "O zaman babanın daha fazla kıyafet giymesine yardım et."

Yu-jie'er net bir şekilde tamam dedi ve ruh tabletini tutarken sürünerek arabanın içine girdi. Dışarı çıktığında, ruh tableti çoktan kendi küçük paltosuna sarılmıştı.

Evden biri çıktı ve kapıyı açtı; yuvarlak yüzlü bir kadındı, açık mavi kumaştan bir ceket giymişti ve beline desenli bir önlük bağlamıştı. Kadının arkasındaki toprak basamaklara çömelmiş koyu yüzlü bir adam da vardı ve elinde bir pipo tutuyor, ağzından birkaç yuvarlak gri daire tükürüyordu.

Kadın onları dikkatle içeri davet etti; giysileri onları varlıklı gösteriyordu, bu yüzden kötü insanlar olmalarından korkmadı. İçeri girdiklerinde kare bir avlu ve duvarın karşısında kısa bir baraka vardı, barakanın yanındaki toprak duvarın bir köşesi batıyordu. Harap duvardaki delikten dışarı bakıldığında, ailelerinin beyaz ve karla kaplı tarlası görülebiliyordu.

"İçeri gelin ve ateşin yanında ısının." Kadın onları orta odaya götürdü. Oda çıplaktı ve ortasında küçük bir sobanın yandığı bir çukur kazılmıştı. Duvara dayalı hilal şeklinde bir masa vardı ve yanında birkaç kırık çömlek ve dağınık saplar yığılmıştı.

Kadın oturmaları için masanın altından birkaç abanoz bank çıkardı ve ardından Mingyue için bir odanın içinden kırmızıya boyanmış eski bir koltuk çıkardı. Ortadaki oda büyük değildi, bu yüzden içeride ondan fazla yetişkin adam olunca anında tıklım tıklım oldu. Birkaç kaptan içeri girmedi ve kapının girişine çömelip sigara içen adamla sohbet etmeye başladı.

"Hepiniz nerelisiniz? Burası fakir bir yer, yabancılar gelmeyeli çok uzun zaman oldu," diye sordu kadın.

Mingyue kadına cevap vermeye vakit bulamadan kadın başını kaldırdı ve arka odaya doğru bağırdı: "Bao'er! Bir tencere su kaynat ve biraz erişte aç!"

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin