Bölüm 9

201 39 7
                                    


Öğretmenin İyiliğine Minnettarlık


...........

Gün ağarırken, kaz tüylerini çırpıştırırcasına yağan yoğun kar durduğunda, Xiahou Lian'ın beklediği Dai Shengyan ve Xie Jinglan nihayet geldiler, hatta Xie Bingfeng de gelmişti. Kare şeklindeki yüzü gergindi ve Xiahou Lian'ın solgun yüzünü ve ölümün eşiğindeymiş gibi göründüğünü gördüğünde, yüzünde biraz suçluluk duygusu belirdi. İkiyüzlü biri olarak sicili nedeniyle, Xiahou Lian nasıl bakarsa baksın, bu bir numara gibi görünüyordu.

Dai Shengyan, Xiahou Lian'ın alnına ve boynuna dokunarak, "Sağlığın yerinde, bu cereyanlı odunlukta kilitli kaldın ve bir gece boyunca dondun ama ateşin yok," dedi. Bunu söylerken kendi pelerinini çıkardı ve Xiahou Lian'ın vücuduna sardı.

Pelerin vizon postundan yapılmıştı ve tüylü kürkü yüzünü dürttü ve Xiahou Lian'ın kaskatı kesilmiş yüzünün sıcaklığını biraz olsun geri kazanmasını sağladı.

Sözleri sivriydi ve Xie Bingfeng'in yüzü hafifçe kızarmıştı. O da yürüdü ve Xiahou Lian'ın başına dokundu. "Sorun yok. Ah, hanımefendi çok ileri gitti, sen sadece bir çocuksun ve bir hata yapmış olmana rağmen bu kadar ağır cezalandırılmamalıydın. Madem iyisin, acele et ve düzgünce dinlenmek için geri dön ve bir dahaki sefere kuralları bir daha çiğneme."

Bu sözler bir teselli gibi görünse de, Xiahou Lian'ın kuralları çiğnediğini ve hata yaptığını söyleyerek cezanın hak edildiğini ve Xiahou Lian'ın sadece affedildiği için serbest bırakıldığını belirtiyordu.

Xie Bingfeng bunu söyledikten sonra Xiahou Lian o kadar sinirlenmişti ki neredeyse kan kusacaktı. Ağzını açıp karşılık vermek istedi ama Xie Jinglan onun elini tuttu ve gizlice başını salladı.

Xie Jinglan odunluğa kapatılmamış olmasına rağmen, yüzü Xiahou Lian'ınkinden çok daha beyaz görünüyordu ve sanki bir geceliğine odunluğa kapatılan Xiahou Lian değil de Xie Jinglan'mış gibi yüzünde hiç renk yoktu.

Xiahou Lian biraz endişeliydi. "İyi misin?"

"Sadece bir hizmetkâr ama yine de bu kadar saygı görüyor. Efendi Xie ve Bilge Dai şafak vakti koşarak geldiler. Sabahın bu erken saatinde bu kadar çok insanın etrafımı sarması bana odunluğumda yangın çıktığını düşündürdü." Xie Jinglan daha cevap veremeden yüksek ve tiz bir kadın sesi duyuldu ve herkes başını çevirdiğinde uzun boylu bir kadının birkaç hizmetçiyle birlikte kendilerine doğru yürüdüğünü gördü.

Kadının gözleri buz gibiydi ve on tırnağı boyalıydı; bu Bayan Xiao'ydu.

"Bundan bahsetmişken, bunun arkasındaki suçlu bendim, çok ileri gittim ve bu çocuğu bir geceliğine kilitledim. Ondan yüz yüze af dilemeli miyim?"

Xie Bingfeng hafif bir baş ağrısı varmış gibi görünüyordu ve kendini zorlayarak, "Sayfayı çevirelim, azarlama ve cezalandırma zaten yapıldı, bu yüzden dinlenmeye geri dönmesine izin verin. Xie Malikanemdeki aile kuralları katı ve net olmasına rağmen, astlarımıza karşı her zaman hoşgörülü olduk ve hizmetkârlarımıza asla sert davranmadık. Gelecekte ev halkını yönetirken bunu unutmamalısın"

Konuşmamış olması daha iyiydi. Bunu söyler söylemez Bayan Xiao'nun kuyruğuna basılmış gibi oldu ve yüzü karardı.

Bayan Xiao zoraki bir gülümsemeyle, "Evet, evet, evi nasıl idare edeceğimi bilemedim ve hizmetçilerimize sert davranarak itibarını kaybetmene neden oldum. Gelecekte ailenin geleneklerine uyacağımdan ve diğerlerine karşı hoşgörülü olacağımdan emin olabilirsin. Ancak, Xiahou Lian adındaki bu kişinin hazır bir dili var, bunu sevdim. Neden onu bana fıkralar anlatması ve beni eğlendirmesi için yanıma bırakmıyorsun, ne dersin?"

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin