Bölüm 82

94 25 0
                                    


Verdiğiniz Söz İçin Minnettarlık



.....

"Mahkemenin tüm sivil ve askeri yetkilileri, hiç kimse suçsuz değildir, hiç kimse masum değildir..." Dai Shengyan üzgün bir şekilde gülümsedi. "İyi dedin! Bu dünya, bu saray nasıl böyle bir duruma düşebilir? Kurucu imparatorun ruhunun kalbi kırılmış olmalı!"

"Efendi Dai!" Koltuklarda oturan tüm bakanların yüz ifadeleri tedirgindi.

Dai Shengyan herkesin konuşmamasını işaret ederek el salladı. Sözlerine  devam etti: "Ancak, ülkenin koyduğu yasalar ve mahkemenin koyduğu kurallar var. Bugünkü ortak duruşma yalnızca Shen Jue içindir. Eğer onları yargılamak istiyorsanız, Adli İnceleme Mahkemesi imparatordan yeniden bir ferman çıkarmasını talep etmeli ve ardından yargılamayı yapmalıdır."

Xiahou Lian, "Adli İnceleme Mahkemesi talepte bulunmazsa, yargılama olmayacak mı!" diye sordu.

"Hayır." Dai Shengyan'ın yüz ifadesi ciddiydi. "Adli İnceleme Mahkemesi'nin talepte bulunmadığı her gün, başkentten ayrılmayacağım. Geçmişte Wei De'yi görevden aldığım gibi tüm suçlu memurları görevden alacağım. Bu yüzden, Vali Shen'i de yargılamak zorundayım!"

Dai Shengyan bunu söyledikten sonra tüm koltuklar paniğe kapıldı ve herkesin yüzü soldu, konuşamaz hale geldi. Adli İnceleme Mahkemesi'nin baş bakanının bile yüzü bembeyazdı ve Dai Shengyan'a, "Efendim, tek bir kişi olarak tüm imparatorluk mahkemesiyle mi savaşacaksınız?" diye sordu.

Dai Shengyan kayıtsızca gülümsedi. "Ben yaşlıyım. Ölmek üzere olan biri için bu beden nasıl el üstünde tutulabilir ki!"

Tüm saray o kadar sessizdi ki, bir karga ya da serçe sesi bile duyulmuyordu.

Hiç kimse Dai Shengyan'ı Shen Jue'yi yargılamaya davet etmenin kendilerini de bu işin içine çekeceğini tahmin etmemişti. Tüm bakanlar ve memurlar boş gözlerle zayıf ve bitkin yaşlı adama bakıyordu. Divanda vakur bir şekilde oturuyordu, tıpkı vahşi ve boyun eğmeyen yaşlı bir çam ağacı gibi, dünyada gururla duruyor ve hiçbir şeyden korkmuyordu.

Xiahou Lian gözlerinin önündeki desenli tuğlalara sabit bir şekilde baktı. Yumruklarını sıktı ve dişlerini takırdatacak şekilde gıcırdattı. Hiç çıkış yolu yok muydu? Gerçekten de duruşmaya çıkacak mı? Bu nasıl olabilirdi? Bu nasıl olabilir?

Sessizlikte, Shen Jue'nun sesi arkasından geldi, o kadar yumuşaktı ki bir tüy gibiydi. "A-Lian, git."

Gitmek mi? Nasıl gidebilirdi ki?

Xiahou Lian aniden doğruldu ve korttaki Dai Shengyan'a bakarak, "Dai Bey!" dedi.

"Kapa çeneni!" Shen Jue sertçe bağırdı, "Git!"

Xiahou Lian acı acı güldü. "Genç Efendi, bazı şeylerle er ya da geç yüzleşmek gerekir, öyle değil mi?"

Shen Jue afallamıştı ve başka bir şey söylemeden gözlerini zorla kapattı.

Xiahou Lian devam etti, "Dai Bey, az önce söyledikleriniz yanlıştı. Yirmi dördüncü suçun valimle bir ilgisi var."

Dai Shengyan hafifçe kaşlarını çattı. "Ne demek istiyorsunuz?"

Aşağıdan biri alçak sesle, "Bu adam deli mi? Shen Jue nasıl olur da Xie klanının katledilmesiyle ilişkilendirilebilir? On iki yıl önce Shen Jue sadece on iki yaşındaydı!"

"Evet, o zamanlar saraya yeni girmişti, Wei De onu henüz tanımıyordu bile!" Birisi, "Bu velet yardım mı ediyor yoksa zarar mı veriyor?" diye sordu.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin