Bölüm 25

156 27 1
                                    

Baharın Soğuk Büyüsünün Kapanışı



..............

Ertesi gün, elbette yemek bozulmuştu. Liu Deyi'nin yüzü incinmişti, bu yüzden kimseyle görüşmeyi reddetti. Küçük bir hadım yemek kutusunu Shen Jue'ye uzattığında, Shen Jue sessizce ona bir avuç dolusu küçük gümüş parçası doldurdu. Küçük hadım gümüşleri tarttı ve gülümsedi. "Hadım Shen her zaman zeki bir insan olmuştur." Bununla birlikte, masanın altından daha küçük bir yiyecek kutusu çıkarıp Shen Jue'ye uzattı ve ardından paranın yarısını bir kenara ayırıp geri verdi. "Yarın geldiğinde yine senin için hazırlayacağım. Gümüşüne ihtiyacım yok, sadece bir kişi için bir porsiyon veriyorum."

Shen Jue yemek kutularını taşıdı ve geri döndü. Eş Gao bir bahçe taburesinin üzerine çömelmiş, kafası rengarenk tavuk tüyleriyle dolu, tıpkı gösterişli bir horoz gibi görünüyordu. Shen Jue bu alışılmadık duruma alışmıştı ama yine de yemeği o servis etti. Eş Gao mutlu bir şekilde bir çift yemek çubuğu tuttu ve bir ısırık aldı. Tam ağzına atar atmaz yere tükürdü ve "Seni küçük orospu çocuğu, beni zehirlemek mi istiyorsun?" diye küfretti.

Shen Jue, "Hepsi bu kadar, bununla idare et ve ye," dedi. Küçük yiyecek kutusunu aldı ve gitmek için döndü.

Eş Gao onun peşinden gitti, çırpındı ve haykırdı: "Hiç vicdanın yok, bütün güzel yiyecekleri kendine istiyorsun! Buna izin vermeyeceğim, buna izin vermeyeceğim!"

Shen Jue ona soğuk bir şekilde baktı ve "Xiahou Lian'ın önünde saçma sapan konuşmaya cüret edersen, ağzını yırtarım" dedi.

Eş Gao boynunu büktü ve başlangıçta gururla havaya kaldırdığı tavuk tüyleri aniden dökülüp başının üzerine düştü. Eş Gao onu kışkırtmaya cesaret edemese de kalbi hâlâ ikna olmamıştı ve umutsuzca Shen Jue'nun arkasından yüzünü buruşturdu.

Shen Jue onu görmezden geldi ve doğrudan çiçek koridorundan geçti. Dün Xiahou Lian'a vururken omzundaki yara tekrar açılmıştı. Shen Jue yarasından kan sızdığını gördüğünde yüzü anında kararmış ve artık dışarı çıkmasına izin verilmemesini ve iyileşmesi için odada kalmasını emretmişti.

Ay kapısının yanından geçtikten sonra, uzaktan Xiahou Lian'ın bir sütuna yaslandığını, başını eğdiğini ve gülümseyerek ona baktığını gördü, gözlerinde güneş ışıltısı parlıyordu.

Xiahou Lian'ın gülümsemesi her zaman kabadayıya benziyordu ve gizliden gizliye çarpık görünüyordu ama yine de çekici bir gücü vardı. Si Xi'nin çok çirkin yüzünün maskesini takıyordu ama yine de bu maske iliklerinden gelen çapkınlık ve romantizm havasını örtemiyordu. Çürük yumurta olarak doğmuştu ama bal sürülmüş tatlı bir gülümsemesi de vardı. Sokaklarda dursa, ona yaklaşmak için çabalayan sayısız genç kadın olurdu.

Shen Jue onun kızlarla flört etme yeteneğini görmüştü ve Xie Malikânesi'ndeki Lan Xiang adlı kızın yumuşak bir sesle ona Lian-gege diye seslenişinin görüntüsü bugün bile zihninde canlıydı. Bunları düşündüğünde Shen Jue anında sinirlendi ve yemek kutusunu Xiahou Lian'ın kollarına tıkarak somurtkan bir şekilde, "Kapıya yaslanıp yoldan geçenlere gülümsüyorsun, eğer vücuduna Soylu Eş Gao'nun tavuk tüylerinden birkaç tane yapıştırırsan, Kraliyet Akademisi'ndeki kızlar seninle kıyaslanamaz bile." dedi.

Xiahou Lian sırıttı. "Beni pohpohluyorsun. Güzellik açısından seninle kıyaslanamam, Genç Efendi."

Bunu söylerken, yiyecek kutusunu açtı ve içine baktı. İçinde sadece bir kase beyaz pirinç ve bir kase kırmızı kızarmış domuz göbeği vardı. Bu standart, öncekinden çok da farklı değildi ve Liu Deyi'nin Shen Jue için işleri zorlaştırdığını hemen anladı. Ancak, bir insanın dişlerindeki boşlukları doldurmaya bile yetmeyen bu küçük parçanın Shen Jue tarafından gerçek para kullanılarak satın alındığını düşünmedi.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin