Bölüm 40

115 31 3
                                    


Kara Yüzlü Buda



.........

Kara Yüzlü Buda aslında bulutların üzerinde yükselen, üst üste binmiş ve sivri kayalara sahip bir uçurumdu. Dağ kayalarının tamamı simsiyahtı ve yabani otlarla kaplıydı. Belli bir açıdan uzaktan bakıldığında, bağdaş kurmuş oturan büyük bir Buda'nın şekli belli belirsiz görülebiliyordu. Ayaklarının dibinde durulduğunda, sanki eski zamanlardan günümüze kadar gelen Budist ilahileri duyulurdu; bu ilahiler ciddi ve ahenkliydi, insanda diz çöküp el pençe divan durma dürtüsü uyandırırdı.

Karlı kış günlerinde, Kara Yüzlü Buda da dahil olmak üzere tüm dağı yoğun kar kaplardı. Buda'nın boynu ve başı puslu beyaz bulutların üzerine batmış ve vücuduna sanki kutsal ve ciddi beyaz kasaya cübbeleri giymiş gibi kalın beyaz kar yağmıştı.

Xiahou Lian soğuk rüzgâra karşı tırmandı. Yanında getirdiği eşyalar çok azdı; Hengbo'nun yanı sıra birkaç soğuk buharda pişmiş çörek, birkaç çakmaktaşı parçası ve bir ipten ibaretti. Kirpiklerinde beyaz karga tüyleri gibi ince kar birikmişti. Xiahou Lian o kadar çok yürümüştü ki ayaklarını hissetmiyordu ve soğuk ya da sıcak nedir bilmeyen bir kukla gibi boş boş ilerliyordu.

Daha önce evine gitmişti. Orası aslında ıssız bir bambu evdi, bu yüzden bir kişi eksik olduğunda giderek daha fazla harabeye dönüştü.

Bazen annesinin çoktan gitmiş olduğunu unuturdu. Sabah uyandığında, alışkanlıkla odasının kapısını çalar, onu kalkmaya çağırmak isterdi. Yemek pişirirken iki kişilik porsiyonlar hazırlar ve iki kase koyardı. Aslında bambu evde tek başına yaşamaya çok alışmıştı ama şimdi ne yapacağını şaşırmıştı.

Saçakların altında oturur ve bütün geceler boyunca boş boş bakardı. Dağdaki geceler sakin ve sessizdi, sanki dünya boştu ve geriye kalan tek kişi kendisiydi. Kendisini avlanmayı yeni öğrenmiş bir kurt gibi hissediyordu ve engebeli ormana ilk kez tek başına adım atıyordu. Düşmanları tarafından ısırılmış ve parçalanmıştı, bu yüzden kesikler ve çürüklerle kaplıydı ve başlangıçta hala eve gidebileceğini ve anne kurdu tarafından teselli edilebileceğini düşünmüştü, ancak ininin çoktan gittiğini keşfetmişti. Yaraları ne kadar sefil ve acı verici olursa olsun, bir daha asla istediği teselliyi alamayacaktı.

Herkes ona herkesin ölmesi gerektiğini söylemişti, özellikle de kaderleri kılıçlarının ucunda asılı olan ve kafaları kemerlere bağlı olan bu insanların. İyi bir ölümle ölmemiş sayısız suikastçı vardı ve kılıç mezarlığının altında üst üste yığılmış cesetlerden bir tanesi bile doğal bir ölümle ölmemişti.

Ama bu suikastçıların çocukları olmadığını unutmuşlardı. Yalnız yaşadılar ve yalnız öldüler. Birdenbire dünyada bu kişi kalmasa bile, kimse onları özlemezdi.

Oysa Xiahou Pei'nin çocukları vardı ve bu onun yaşadığının kanıtıydı. Bu dünyada, Xiahou Lian dışında hiç kimse gecenin sessizliğinde onun için üzülmeyecek ve hiç kimse kılıcını tutup karlı bir gecede tek başına yürümeyecekti. Yani sadece Xiahou Lian vardı ve sadece o onun intikamını alabilirdi.

Xiahou Lian kendi avuçlarına baktı ve sessizce düşündü, Evet, sadece ben varım.

Sadece Kara Yüzlü Buda'nın omzuna tırmanması bir gününü aldı. Gecenin perdesi çoktan çökmüştü, bu yüzden daha fazla tırmanmayı planlamıyordu. Kara Yüzlü Buda'nın kulağındaki delikte bir ateş yakmış ve geceyi burada geçirmeye karar vermişdi.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin