PHDDL - (50)

1.8K 172 371
                                    

"Huwaaa! Persiapkan diri korang!" -Duri.

"Boboiboy Kuase Tujuh!" kini Boboiboy bertopi Orange tadi telah berubah menjadi Tujuh dan sangat mirip dengan Ketujuh Boel.

Kini terlihat B.Gempa duduk disebelah kanan (Name). Lalu pecahan Boboiboy yang lain berdiri dan berjejer dibelakang keduanya.

( °∆°) ( °∆°) ( °∆°) ( °∆°) ( °∆°) ( °∆°)

1 Detik

.
.
.
.

5 Detik

"E-EEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHH?!!" semuanya syok bukan main, bahkan beberapa Manusia dan Alien sampai ternganga saat melihat hal itu. Mereka beraksi berbeda-beda.

Laksamana Tarung, Kapten Kaizo, Sai, Kapten Ramenman, Fang dan Shielda. Mata mereka terbuka lebar-lebar serta sampai tidak berkedip. Kacamata hitam Kokoci sampai melorot ke bawah, menampilkan matanya yang keadaannya sama seperti Alien yang lain dengan mulutnya yang terbuka.

BRUUKK

Halilintar, Taufan, Gempa, Blaze, Solar, Yaya dan Ying pingsan bersamaan ke arah belakang. Hanya Ice yang bertahan, tapi ia menatap pemandangan didepannya tanpa berkedip dan bergerak sedikitpun layaknya menjadi sebuah patung.

"Anyaman Akar!" Duri bertindak cepat dengan menciptakan anyaman dengan kuasanya. Anyaman itu sangat lebar sehingga dapat menangkap semua yang pingsan tadi agar tidak menghantam tanah. "Korang pun berakhir pengsan juga...."

"Bwahahahahahaha! Dan terjadi lagi. Hahahahaha!" seru B.Blaze sambil ngabrut bersama B.Taufan.

"Hahahaha! Berbeza lah. Ini lagi banyak dari sebelumnye yang cuma satu!" -B.Taufan.

"Ha! Betul tu!" imbuh B.Duri.

"Pfftt--Hahahahahahaha!" TTM pihak (Name) akhirnya tertawa bersama.

"K-Kami.... Di Clonning....?!" ucap Ice patah-patah dengan mata bergetar.

"Ish, tak lah. Jangan mengarut" ucap B.Ice.

(Name) memakan sesendok Puding terakhirnya, menghilangkan cup serta sendok Puding di tangannya lalu menatap ke arah Muridnya. "Duri, kau dapat bangunkan mereka semua? Sebaiknye iye. Kami tak ingin bagi maklumat secara berulang"

"Boleh, Akak! Tapi Duri kene pinjam--"

Ctakk!

Dengan jentikan jari, (Name) memunculkan Toa di tangan kanannya. Kemudian ia lekas melemparnya pada Duri yang langsung dapat menangkapnya. "Benda tu kan?"

"Hehe, betul. Akak memang hebat" puji Duri sambil tersenyum riang dan menyalakan Toa ditangannya. "Ekhem-ekhem.... BANGUN SEMUA! RUMAH KITE DAH TERBAKAR SEBAB KAK BLAZE! PERPUSTAKAAN PUN IKUT TERBAKAR SAMPAI HABIS!!"

"HAH! APE?!!"

Karena perkataan Duri itu, semua yang pingsan tadi langsung membuka mata masing-masing dan terperanjat kaget dengan raut wajah sangat panik. "BLAZE!!"

"Bukan aku yang buat!" teriak Blaze yang sangat panik sambil menggeleng sekuat tenaganya.

"Ha, bangun pun" ^^ ucap Duri lalu mematikan Toa tadi dan Toa itupun langsung menghilang.

"BWAHAHAHAHAHAHA!" B.Taufan dan B.Duri seketika ngakak brutal. Sementara B.Blaze memalingkan wajahnya ke arah lain karena tiba-tiba merasa sangat malu.

"Hebat betul cara kau tu. Hahahahaha!" seru B.Taufan lalu lanjut ngakak.

"Cayalah, diri aku yang lain" imbuh B.Duri sambil mengacungkan jempolnya. Duri hanya ngengir saja.

Pacaran Halal Di Dimensi Lain // Boboiboy x Reader //Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang