Soğuk Terler

2.5K 90 9
                                    







   ''Uyanıyor sanırım ''Kulaklarıma dolan annemin sesle gözlerimi aralayıp tavana bakmaya başladım. Gözlerim bulanık görüyordu. Kafamı çevirip başımda bekleyenenlere teker teker bakıp tebessüm ederken.Annem yanıma oturup eliyle yüzümü okşayıp

-İyimisin kızım.Kafamı olumlu anlamda sallayıp ona baktığım da hemen herkes başıma toplanmış iyi olup olmadığımı soruyorlardı. Bende yatkadan doğrulup sırtımı yatağın başına yasladım hemen hemen  herkes odadaydı.

-Mehmet nerede. Ali Osman amca bana tebessüm ederek dışarıda güzel gelinim doktorun yazdığı ilaçları almaya gitti.Kafamı olumlu anlamda sallayıp babama baktığımda bana tebessüm ediyordu bende yanı şekilde ona tebessüm ederken. Yatağımın kenarına oturup elimi tutdu.

-Korkuttun beni kızım.Tansiyonun düşmüş sabahtan beri hiç mi bir şey yemedin.

-Aslında yemiştim ama sanırım pek yararlı olmamış.diye cevap verirken babamın gözlerindeki bürük görmeyecek gibi değildi.

-Osman bey biliyorum yeri ve zamanı değil ama söyle söylemek istiyorum. Biliyorsunuz melis kızım da İstanbul da çalışıyor e malum biz de oradayız .O yüzden aklınız kızınızda kalacağı için ben isterim ki bu işin adını şuanda koyalım.Hem sizinde aklınız kalmaz hemde ciddi olduğumuzu resmiyete dökmüş oluruz.

Ali Osman amca ne diyordu böyle hayır sadece bu tanışma gecesi olacaktı hayır o bir şey değil ben hastane yatağında Mehmet ise ortada yokken Ali Osman amca beni resmen babamdan istemişti. Babam bana kafasını çevirip baktığında bende aynı şekilde babama baktım.

İşde şimdi ben ne diyeceğimi bilmiyordum. Babamın gözleri resmen Mehmet'in ailesine ateş püskürürken bir yandan da bana kararımı vermem için bakıyordu.

-Allahın emri peygamberin emri ile kızı henüz burada olmayan oğluma istiyorum Osman bey .Ve bu vesile ile iki ailede birleşmiş olur ne dersin.

Şaka gibiydi gerçekten şaka gibiydi. Ortada damat yok ama babası beni çoktan istemişti ah Mehmet ah neredesin sen hayır biri Ali Osman amcayı susturması lazımdı gerçekten ben böyle planlamamıştım bu geceyi.Abim,Buse yeterince orayı karıştırmışken birde benim bayılmam bir de bu yetmezmiş gibi hastane odasında istenmem hepsi bir fiyaskoydu.

-Kızım ne dersin ?Babamın bana soru sormasıyla düşüncelerimden ayrılıp babama baktım.Ne diyecektim ki ben şimdi evet baba çok istiyorum mu diyecektim. Yada biraz zaman geçsin mı diyecektim of off .

-Baba sen nasıl uygun görürsen deyip kafamı  eğip önüme doğru baktım.Gerçektende bir gelin için en son istenilen şeydir her zaman dört dörtlük bir istenme hayalını kurmuşken şu hale bak ne ortada Mehmet vardı nede ben şuanda çok sağlıklıydım.

-Ali Osman bey doğru düşünmüşsünüz Melisin İstanbul da çalışması sürekli aklım onda kalacaktı.Çocuklar birbirlerini sevmiş ve banada sorun çıkartmak yakışmaz.Allah mutlu mesut etsin.Babam sözünü bitirir bitirmez açılan oda kapısına kafamı çevirdim mehemt gelmişti.

-Evlat öp bakalım kayınbabanın elini.Ali dayının  Mehmet'e söylediği şeyi anlamaya çalışırken babam elini uzattı. Mehmet ne oluyor bakışları atarken ister istemez tebessüm ettim  o benden daha çok şaşkındı.Mehmet babamın elini öpüp başına koyarken bende yatakdan kalkıp zar zor Ali Osman amcanın elini öptüm .

Karşılıklı öpüşmeler bitmişken Mehmet elini belime dolayıp hala ne olduğuna anlam verirken. Ali Osman amca cebinden bir yüzük çıkartıp bana ilerlerken kutunun kapağını açıp içindeki tek taşı çıkartıp parmağıma taktı.

-Teşekkür ederim Ali Osman amca deyip tekrardan elini öpmek için eğildiğimde.Beni kolumdan tutup kaldırdı.

-Amca yok kızım artık Baba var ? deyip tebessüm ederken bende aynı şekilde olumlu anlamda kafamı sallayıp tebessüm ettim.Mehmet kulağıma kısık sesle

Püsküllü BelamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin