Jeg går ut av klasserommet på vei mot kantina. Det er mange i gangene som også er på vei dit.
Jeg står nå utenfor kantina og ser utover den store folkemengden. Lukten av svette og dårlig ånde fyller nesen min, men jeg går uansett inn. Jeg kikker desperat etter Sienna, og legger så merke til en vinkende hånd og et velkjent ansikt.
Jeg setter meg ned, og ser på de andre som sitter rundt bordet."Du vet kanskje ikke hvem disse folka er?" sier hun med en lattermild stemme.
"Nei, ingen av dem faktisk" svarer jeg leende tilbake.
Hun begynner å introdusere de andre.
"Han der, med det lysebrune håret og de grønne øynene heter Liam. Han med det mørke håret og de brune øynene heter Kian. Og hu frøkna her med langt blondt hår heter Carmen."
"Hei, jeg er Emilie." Alle sier hei samtidig.
Vi sitter bare å småprater til det plutselig blir helt stille. Alle ser mot innganger, og inn kommer det en stor guttegjeng. Jeg snur meg mot de andre og ser spørrende på dem.
Carmen skjønner hva jeg mener, og svarer "Det er Cade og gjengen hans. De er skolens, eller rettere sagt byens største badboy's. Cade er den mest fryktede."
Jeg nikker og snur meg tilbake og ser på guttene. De går og setter seg på det som tydelig vis er det populære bordet.
"Jeg går bare å finner meg noe å spise." sier jeg og reiser meg og går mot kiosken.
Jeg fisker opp en tjue kroning og gir den til kantinedama gir med salaten min. Jeg tar på dressing og skal til å gå mot bordet mitt, når jeg plutselig krasjer inn i noe. Jeg mister salaten på den personen jeg krasjet inn i og ser at han har fått dressing over hele T-skjorta. Jeg ser opp på personen det gikk utover og ser at det var... CADE! Shit! Nå er jeg i trøbbel! Cade løfter blikket opp mot ansiktet mitt, før han studerer kroppen min nøye og ser på ansiktet mitt igjen.
Han kommer nærmere og nærmere. Jeg rygger bakover til jeg ikke kommer lengre. Jeg merker at jeg nå står opp mot en annen gutt, som også er i gjengen hans. Det tar ikke lang tid før jeg merker at jeg er omringet at guttene i hans gjeng, og er totalt innestengt. Alle i kantina føler nøye med på hva som skjer.
Nå står Cade helt oppi ansiktet mitt og det er ikke noe luft mellom oss. Gutten bak meg holder meg (på en måte) fast så jeg ikke kommer med vekk. Cade lener seg mot meg og hvisker inn i øret mitt."Hvis du hadde så lyst på skjorta mi, kunne du bare ha spurt." hvisker han med et selvgod smil klistret i ansiktet.
Så slenger han av seg skjorten og kaster den til meg. Nå går han i baris!
"Et bilde varer lengre" sier han etterhvert. Uten at jeg var klar over det, drev jeg og studerte den sykt digge magen hans. Jeg løfter blikket og ser han inn i øynene.
"Bare behold skjorta, du kan ha den i samlingen din" sier han og blunker mot meg. Så går han ut av kantina mens guttegjengen følger etter og jeg blir stående med skjorta i hendene og måpe.
Skolen er ferdig og jeg er på vei hjem. Det tar ca 20 min å gå, så selvfølgelig tar jeg bussen. Jeg sitter på bussen og ser ut av vinduet på trær som fyker forbi.
Etter 10 min er jeg utenfor døren.
"Hello!" Ingen svar.
Ikke så rart egentlig. Broren min på 19 år er på jobb, og det er foreldrene mine også. Foreldrene mine er sjelden hjemme. De jobber på en jobb som ligger flere timer unna, så da sover de der isteden.
Jeg sitter oppe på rommet og ser på Netflix, når jeg hører døren blir åpnet og slengt igjen. Det er broren min. Han løper rett opp på rommet sitt, og slenger igjen døren og setter på høy musikk som han alltid gjør. Bare får å irritere går jeg å åpner døra og lar den stå åpen. Jeg løper ned til kjøkkenet det forteste jeg kan, og hører han løper etter meg og tar innpå.
Plutselig mister jeg bakkekontakten og merket at broren min Chris har løftet meg opp og holder meg fast. Han begynner å gå mot utgangsdøra, jeg skjønner ikke helt hva han skal til han låser opp og åpner døra med et fornøyd smil om munnen. Han kaster meg ut og låser døra. Nå står jeg utenfor uten noen form for uteklær på og fryser rompa av meg, siden sola har gått ned.
................................
Hvor lang tid tror du det tar før Chris slipper Emilie inn igjen?
⚠️VOTE & COMMENT⚠️
YOU ARE READING
Tricked
Teen FictionHva gjør man hvis livet plutselig er imot deg? Hvordan takle alt presset og hatet som følger etter valgene du gjør? Og hva er egentlig de riktige valgene? ------------------------------------------ Søtten år gamle Emilie Jonson starter på en ny vide...