Nesten to hjerteinfarkt

737 31 6
                                    

"Hva faen?!" skriker Aiden. Han ligger fortsatt på gulvet etter at jeg sparka han så hardt jeg kunne, rett over utstyret hans.

"Sorry Aiden! Det var ikke meningen!" forsvarer jeg meg og setter meg ned ved siden av ham.

"Til tross for at du er så jævlig svak, gjorde det faen meg vondt" sier han og ser opp på meg. De andre guttene braser ut i latter. Nå ligger alle på gulvet.

"Takk! Vent... Hey!!" tenk å fornærme meg sånn! Urettferdig!

Guttene begynner bare å le enda mer, før de reiser seg opp. Aiden også. Etter han har kommet seg opp, strekker Aiden hånden mot meg.

"Skal jeg hjelpe deg opp prinsesse?" erter han.

"Ikke kall meg det" svarer jeg surt tilbake og tar tak i hånden hans. Så drar han meg opp som om jeg ikke veier noen ting.

"Som du vil... prinsesse" fortsetter han. Jeg bare geiper tilbake.

*~*

Treninga er ferdig og jeg står på butikken. Det er tomt for mat i kjøleskapet, og det er tomt for pizza i fryseren. Altså, alt det digge er borte. Og da må jeg kjøpe mere. Mamma har overført 10 000kr til kontoen som er for mat. Så nå har jeg nok til å fylle opp igjen.

Først går jeg bort til frossen pizza avdelingen. Jeg plukker opp 5 stykker og går videre til sjokolade avdelingen. Der plukker jeg med meg 5 melkesjokolade plater og 2 firkløver plater. På bare det, begynner kurven å bli full. Jeg går videre til pålegg. Jeg tar 1 gulost og 2 bokser sjokoladepålegg.

Og så, til en av de mest viktige avdelingene i butikken. Godte-avdelingen. Jeg starter med potetgull, 5 poser av forskjellige typer, så finner jeg smågodt. Jeg fyller 3 poser med bare smågodt og 2 med bare sjokolade. Man vet aldri når man får besøk vettu.

Plutselig får jeg et par muskuløs armer på midjen. Jeg skvetter så jævlig at jeg skriker og snur meg rundt i en rasende fart.

"Fy faen Julian! Jeg fikk nesten hjerteinfarkt!" skriker jeg til han og prøver å få tilbake pusten og den normale hjerterytmen.

"Slapp av, du døde ikke" ler han.

"Nei, men det var faen ikke langt unna!" fortsetter jeg. Han bare ler av meg.

"Skal du ha fest eller noe?" spør Julian og ser på handlekurven.

"Nei. Men jeg må jo ha mat hjemme, og nå slipper jeg å på butikken på en stund." svarer jeg som om det er åpenbart.

"Jasså" sier han uten å flytte blikket fra kurven.

"Jeg er snart ferdig, skal bare ha no brus. Vil du hjelpe meg å børe posene hjem til meg etterpå?" jeg ser på ham, og håper virkelig at han sier ja. For det kan bli vanskelig å få alt dette hjem alene... Det er som Aiden sa, jeg er ikke så veldig sterk hehem...

"Jaja, det går fint." sier han og smiler varmet til meg.

"Takk!" svarer jeg og smiler tilbake. Jeg går og finner det jeg mangler, som er brus. Jeg finner meg en god del flasker så går vi til kassa.

"Det blir 1380kr" sier kassadama og ser forbauset på meg. Som om hun aldri har sett en tenåringsjente som kjøper så mye digge greier til seg selv.

Jeg betaler for varene, så er Julian og jeg på vei hjem til meg. Og det ble ikke akkurat få poser for å si det sånn.

*~*

Jeg står på kjøkkenet og pakker ut varene. Julian har dratt hjem, så jeg er alene hjemme. Jeg har kommet meg halvveis gjennom posene når noen mye muskuløse hender plasseres rundt midjen min.

"Fy faen Cade! Det var nesten jeg fikk hjerteinfarkt igjen!" skriker jeg til han. Han begynner å le.

"Slapp av da, det var bare meg" gliser han og klemmer rundt midjen min.

"Vært på butikken eller? Hvordan fikk du med deg alt dette her hjem, uten bil?" spør han og ser på meg.

"Julian hjelp meg å bære, ellers hadde jeg aldri klart det." ler jeg og fortsetter å rydde inn varene.

"Julian hjalp deg?" spør Cade og slipper meg.

"Ja... Hvordan det?" svarer jeg han og ser rart på han. Hele atmosfæren er forandret, og ikke til det bedre.

"Nei, ikkeno. Bare bra du fikk hjelp. " svarer han og ser bort. Jeg kan se at han strammer nevene.

"Men jeg må stikke." fortsetter han, og begynner å gå opp trappa og inn på rommet mitt for å komme inn på sitt eget rom.

"Ok. Vil du finne på noe imorgen? Vivian se på serien vår!" roper jeg opp til han.

"Greit!" roper ham tilbake. Så hører jeg at han hopper over til sitt eget rom.
•••••••••••••••••••••••••••
Ok! Så vi ligger på #4 i ungdomsfiction, og jeg er syykt gira! 😃 Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan det er mulig!😱❤️😘

💕Spørsmål til karakterer:
-Hei Cade, hva synes du om at Julian er så mye sammen med Emilie?
Cade: Jeg synes han kan back off, hvis han ikke vil ha trøbbel! For han får snart en på tryne!
Emilie: Hvem får en på tryne?
Cade: Um... ingen.
Emilie: jada... sikkert.

❤️Stay active with meh my bae's! Ilysm!❤️😘

TrickedWhere stories live. Discover now