Nesten førstemann?

1K 38 2
                                    

Det er helg og jeg føler ikke for å gjøre noen ting. Jeg ligger bare i senga og ser opp i taket. Jeg vet egentlig ikke hva jeg ser på, men det må jo være noe siden jeg ikke klarer å flytte blikket... ikke sant?

Jeg kjenner lukten av mat spre seg fra luften på rommet mitt og inn i nesa. Det lukter... hmm... pannekaker!
Jeg spretter opp av sengen og løper ned trappa.

"Mamma og pappa! Når kom dere hjem?" roper jeg til dem mens løper bort til dem og gir dem en klem.

"For ca 1 time siden" svarer mamma og gir meg en klem til.

"Åh... Hva lager dere? Jeg er skrubbsulten!" Like etter jeg sa det, gir magen min fra seg et stort brøl.

Jeg går å setter meg ved bordet mens mamma og pappa bærer inn maten. Jeg føler egentlig for å hjelpe til, men mamma ville absolutt ikke la meg...

Jeg blir helt målløs når jeg ser maten de kommer inn med. Det er pannekaker, egg og bacon, bær, sjokolade (smeltet) og er rett og slett drømme-frokosten.

"Dette er kjempe godt!" sier jeg med nesten tårer i øynene, fordi det er så godt. Okey... kanskje ikke tårer i øynene, men det er i hvert fall drit godt!

*~*

Jeg sitter oppe på rommet mitt og vil egentlig bare gå ned til maten igjen, men jeg bare orker ikke. Jeg orker ingenting. Det har seriøst gått en hel time uten at jeg har gjort en dritt.

Etter en liten stund til får jeg en snapp. Og gjett hvem den er fra... Du gjettet riktig, Cade.

"Noe imot om at jeg og gutta kommer innom eller?😏 Takk, snakkes snart" Vedder på at han sitter med det selvgode gliset sitt nå.

"Sorry, men det går ikke ass. For det første liker jeg ikke å ha dere her. Og for det andre er foreldra mine hjemme."

"Såpass. Gleder meg til mandag. Gjør ikke du?"

"Hva faen er det du mener nå?" skriver jeg tilbake.

Jeg får ikke noe svar. Så jeg tipper det har noe med hevn etter jeg sparket han ganske hardt der sola ikke skinner.

Jeg legger fra meg telefonen, med skjermen ned, og tar frem pc'en. Jeg kobler meg opp på Netflix og bruker hele helgen på SKAM maraton og PLL (Pretty Little Liars).

*~*

*Mandag*
Jeg står utenfor skolen og vil egentlig ikke få inn. Litt på grunn av at det faktisk er skolen vi snakker om, men mest på grunn av Cade. Jeg vil virkelig ikke møte på ham. Selv om det kommer til å skje uansett. Men, men. Jeg skal prøve på det sterkeste å unngå ham! Det er sikkert og visst!

Jeg er på vei mot klassen. Heldigvis har ikke jeg og Cade time sammen, men dessverre har jeg det med noen fra gjengen hans.

Jeg står foran døra til klasserommet og vurderer om jeg skal gå inn eller ikke. Egentlig er det ikke noe å vurdere, siden jeg må inn uansett.
Jeg går inn og ser etter en leding plass. Heldigvis er pulten bakerst i klasserommet ledig så jeg setter meg der.

Læreren kommer inn og starter timen. Flaks for meg at plassen ved siden av meg er tatt. For da slipper jeg å tenke på Cade og gjengen.

*~*

Endelig er mattetimen ferdig. Det er faktisk sykt tøft å starte skoleuka med dobbeltime matte. I tillegg til at det er verden eldste og kjedelige lærer.

Det ringer og jeg er kjapp med å komme meg ut av klasserommet. Når jeg er ferdig pakket løper jeg ut av rommet i håp om at jeg ikke møter på noen lærere. Det gjør jeg ikke, alle lærerens sitter på lærerværelse og sutrer over hvor ille elevene deres er og hvor dårlige de er i fag.

Mens jeg løper hører jeg plutselig løpende skritt etter meg. Det er Cade, og som du kanskje gjetter følger gjengen etter. De forlater han aldri. Og når jeg sier aldri, mener jeg ADLRI. Han har alltid med seg mist én person.

Jeg øker tempoet og hører at de gjør det samme. Jeg rekker akkurat bort til klasserommet og hører de sakker med farten litt. Men bare LITT. Jeg skal til å gå inn på klasserommet men kjenner et hardt grep rundt armen.

Jeg snur meg og ser rett inn i øynene til...
..................
Hvem tror du det er som har tatt tak i armen til Emilie?
⚠️VOTE & COMMENT⚠️

TrickedWhere stories live. Discover now