Selvforsvar?

856 37 1
                                    

Moren til Emilie's P.O.V.

Døren blir slengt opp, og jeg går ut for å sjekke hvem det var som kom. Ja, jeg vet at det mest sannsynlig vis er Emilie, men man vet jo aldri. Jeg mener, hun pleier ikke å slenge opp døra på den måten når hun kommer hjem.

"Hei venen! Hvordan var skolen?" spør jeg.

"Du vet, kjedelig som vanlig" ler hun. Jeg skjønner at hun lyver. Hun er helt andpusten og ser nesten litt redd ut. Hun må jo ha løpt fra noe... eller noen.

"Men du mamma, jeg har tenkt litt...selvforsvar er viktig å kunne, så jeg lurte på om jeg kan starte på taekwondo... Kan jeg det, please?" Hun ser på meg med tryglende øyne.

Og der fikk jeg nettopp bekreftet teorien min i sted. Det er noe hun skjuler, jeg bare vet det.

"Men du går jo allerede på boksing, og du lærer jo selvforsvar der. Holder ikke det?" Jeg synes egentlig at det er nok. Det er ikke bra å presse kroppen for mye.

"Ja, men på taekwondo lærer de forskjellige teknikker som vi ikke lærer på boksingen... tenk om noen plutselig angriper meg, da får jeg ikke gjort noe for å forsvare meg selv" Burde jeg begynne å bli bekymret nå? Hun oppfører seg så merkelig...

Jeg gir etter hvert opp kampen mot de forhåpningsfulle øynene og svarer "greit, jeg skal melde deg på idag." med en oppgitt stemme.

"Tusen takk! Du er bare best!"

"Jeg kan ikke tro at jeg tapte mot de øynene igjen..." mumler jeg til meg selv slik at hun uke kan høre det.

Så går jeg tilbake på kjøkkenet og fortsetter på middagen.
........................
Tenk at jeg har over 100 lesere! Tusen takk! Jeg vet at for noen er ikke det så mange lesere, men for meg er det kjempebra! I tillegg er denne boka faktisk #57 på ungdomsfiksjon... Ily❤️❤️❤️

Klarer vi noen flere votes?

⚠️VOTE & COMMENT⚠️

TrickedWhere stories live. Discover now