"Et lite øyeblikk trodde jeg seriøst at hun skulle drepe deg." ler Sienna. Vi snakker om hvordan mattelæreren reagerte når jeg ba henne om å si unnskyld en gang til. Og hun ga meg det morder-blikket.
Jeg og Sienna er på vei til kantina for lunch pausen. Og det er folksomt i gangene, vi kommer oss nesten ikke forbi folk. Men når vi kommer inn i kantina merker vi fort hvorfor. Omtrent hele skolen står samlet rundt en slåsskamp, men jeg kan ikke se hvem det er som slåss.
"Vent her." sier jeg til Sienna, og presser meg fram i folkemengden for å se hvem det er som slåss, og for å få stoppet den.
Når jeg når fram til kampen ser jeg at det ikke er en av gutta mine, men noen andre. Det ligger en gutt på gulvet som er så banka et vi nesten ikke kan se ansiktet på hans lenger. Og gutten over har ingen planer om å slutte å slå.
"Hey! Hva faen!" roper jeg og går inn i ringen. Gutten som slår stopper for et lite sekund og ser på meg, før han går tilbake til å slå gutten som ligger nede. Jeg går bort til guttene og steller meg ved siden av dem. Så legger jeg høyre foten oppå skulderen til han som slår og sparker så hardt jeg kan. Ham blir kasta av gutten og ser stygt opp på meg.
"Jeg prøvde å advare deg." sier jeg uskyldig og ser bort på gutten som mest sannsynlig er bevisstløs. Det er i hvert fall rart hvis han ikke er det.
Gutten jeg sparka reiser seg opp og kommer truende mot meg. Jeg steller meg truende tilbake for å vise at jeg ikke er redd. Noe jeg faktisk ikke er for en gangs skyld. Gutten knytter neven og det samme gjør jeg. Han prøver å slå men jeg klarer å dukke unna og får plassert knyttneven min hardt i magen hans. Gutten prøver å stå rett for p vide at det ikke gjorde så vondt, men han lykkes ikke. Jeg fortsetter og går mot han og smeller knyttneven i tinningen hans. Har legger hånden over der jeg slo.
"Greit, du vant denne runden. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg vært jævlig forsiktig." truer han meg og går ut av kantina. De andre elevene går tilbake til å spise, mens jeg setter meg ned ved siden av den bevisstløse gutten. S tar jeg tak i armen hans og løfter han opp. Jeg støtter han opp mot skulderen min og tar han med til helsesøster.
*~*
Jeg er på vei til kantina igjen, og ser Sienna og de andre sitte rundt bordet hvor vi pleier å sitte.
"Hvordan går det med gutten?" spør Sienna bekymret.
"Det går fint, han vil bli bra. Men helsesøster sa det var bra jeg stoppet kampen, ellers hadde det gått mye verre for han." svarer jeg og ser opp på henne. Hun nikker.
"Og hånden?" spør Liam.
"Den har det fint." smiler jeg. Helsesøster bandasjerte den for meg, så jeg ikke skulle belaste den. De andre smiler tilbake og fortsetter å spise.
"Alle sammen må møte opp i gymsalen etter lunch pausen er ferdig!" blir det fortalt i høyttaleren. Så vi begynner å gå ned i gymsalen siden pausen hvert øyeblikk er ferdig.
Etter noen minutter er salen helt full, og rektor går opp på scenen.
"Nå har det seg sånn andet er en del lærere som har pensjonert seg, så vi blir nødt til å slå sammen en god del av klassene. Så det vil ikke lenger være 1. klasse , 2. klasse osv. men vi deler opp i fag. De nye timene deres blir hengt opp når skoledagen er ferdig. Og vi lærerne har blitt enige om at dere kan dra hjem." hele salen jubler når de får høre det og stormer ut av salen. Jeg også, men jeg venter utenfor på de andre.
••••••••••••••••••••••••••••••••
❤️Siste kapittel idag! Sykt glad for å ha nådd 3K lesere! Betyr jævlig mye!😘🖤✌🏻Stay calm, and keep reading✌🏻💕
YOU ARE READING
Tricked
Teen FictionHva gjør man hvis livet plutselig er imot deg? Hvordan takle alt presset og hatet som følger etter valgene du gjør? Og hva er egentlig de riktige valgene? ------------------------------------------ Søtten år gamle Emilie Jonson starter på en ny vide...