Jeg tør omtrent ikke se på telefonen engang. Dette blir ille...
Jeg låser opp telefonen og går inn på Snapchat. Spenningen bygger seg opp i magen og jeg har ikke egentlig så veeeldig lyst til å se hva han har skrevet. Tenk om jeg får drapstrusler?! Faen... nå overreagerer jeg sikkert.
Cade: "Koste deg med å spille tøff? Fy faen jeg skal ta deg så jævlig hardt imorgen!"
Jeg tør ikke svare. Kanskje jeg bare skal være 'syk' imorgen? Ja, det vare lurt! Jeg får en ny melding på telefonen.
Cade: "Og ikke prøv å være 'syk' i morgen! Jeg vet hvor du bor!"
Hæ?! Er han tankeleser elle no? Hvordan visste han at jeg tenkte å være 'syk' imorgen? Han kjenner meg for godt... og jeg vet ennå ikke om det er en god ting...
*~*
Jeg står utenfor skolen og vurderer om jeg skal gå inn eller ikke. Rettere sagt, bak en stor busk og vurderer. Jeg vil virkelig ikke bli sett av Cade og gjengen. De henger meg sikkert opp i et tre mens de tar skoene mine og løper. Uffameg.
Jeg kommer meg tilbake til virkelig heten og retter meg opp før jeg går mot inngangen til skolen. Jeg drar capsen jeg har på litt ned mot ansiktet så det ikke synes så godt at det er meg. Ikke at det hjelper så veldig, men det et vel lov til å prøve?
Jeg har matte i første time og er på vei mot klasserommet. Jeg har ikke sett noen av vennene mine, så jeg må gå alene til timen. Det er heller ingen av dem som har matte med meg.
Klasserommet er i andre enden av bygget, så det er ett lite stykke å gå. Ekstra trening på meg idag. Yeyyy...Det er helt tomt i gangene. Men det har jo ikke ringt ennå. Da er det bare to muligheter. Mulighet nr 1 er at jeg ikke har fått det med meg, og mulighet nr 2 er at Cade og den digre gjengen hans er her. Og siden det er sjeldent jeg ikke hører klokka, er det best få ræva i gir og spurte som faen til timen, uten å bli tatt.
Dette kan virkelig bli et problem... Hjelp?
Skrittene bak meg kommer nærere, og jeg begynner å gå fortere. Gåingen går over til jogging og etterhvert løper jeg med guttene hakk-ihjel. Jeg spurter så for jeg klarer men begynner å ta innpå. Klasserommet er rett rundt hjørnet, så hvis jeg klarer å holde ut de siste 6 meterne, er jeg trygg.
Jeg kommer meg akkurat inn på klasserommet. Jeg kjente hånden hans berøre skulderen min, men det var ikke nok. Hahaha. 1-0 til meg!
*~*
Det ringer ut etter siste time og jeg hår nedover gangen mot utgangsdøra. Jeg var faktisk ikke sett guttegjengen etter det på morgenen. Kanskje de ikke gidder like vell?
Og mer feil kan jeg ikke ta...
Jeg er på vei forbi det siste klasserommet når noen, helt ut av det blå, griper meg og drar meg inn i klasserommet med en hånd godt plassert over munnen min og rundt kroppen min. Det er Cade, jeg kan kjenne det på parfymen hans. Hva? Det er ikke rart...
Han slenger meg over skulderen og vi er på vei ut av skolen. Og jeg får ikke følelsen av at han kommer til å hjelpe meg hjem akkurat.
Han går mot det store treet som er plassert midt i skolegården. Og først nå legger jeg merke til at en av de andre guttene bærer på et langt tau. Ånei...
To gutter presser meg mot treet mens Zander tar tauet om binder meg fast til stammen. Når de er ferdige steller de seg rett foran meg og studerer meg fra topp til tå.
"Det er noe som ikke er riktig." sier Nicky og ser ekstra nøye.
"Kanskje det er det faktum at jeg er bundet fast til et tre!" Skriker jeg. Guttene begynner å le.
"Nei, det er ikke det." fortsetter han i kommer bort til meg. Han bøyer seg ned og tar av skoene mine.
"Sånn!" sier han og gliser bredt til meg.
"Faen! Dette skal dere få svi for!" skriker jeg ut av sinne og er veldig glad for at det ikke regner eller er spesielt kaldt.
Guttene ler enda mer før de løper vekk. Da var det som jeg trodde! Bare at jeg er bundet til stammen og ikke hengt opp i treet. Noe jeg er utrolig glad for.
Plutselig hører jeg telefonen min vibrere. Men når jeg skal til å ta den, husker jeg at jeg sitter fast til treet... faen ass! Kan ikke noen bare komme hit og hjelpe meg?!
Rett etter jeg sa det, dukket en engel opp...
•••••••••••••••••••••••••••••
Heyyyyy! Tuuusen takk for 200 lesere! Betyr mye!Det kommer meeeer looover! ❤️
Q: Hva ville du gjort hvis du var i samme situasjon som Emilie?
YOU ARE READING
Tricked
Teen FictionHva gjør man hvis livet plutselig er imot deg? Hvordan takle alt presset og hatet som følger etter valgene du gjør? Og hva er egentlig de riktige valgene? ------------------------------------------ Søtten år gamle Emilie Jonson starter på en ny vide...