Spolert pizza kveld

1.1K 43 6
                                    

Hei! Skal bare si ifra at jeg har bytta om et navn. Han som het Adam heter må Cade:)
..................
Jeg sitter hjemme foran tv'en og ser på en gammel episode av "The Big Bang Theory". Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ser på det, siden jeg ikke liker dette programmet, men det er absolutt ingenting annet å se på.

Telefonen min lyser opp. Jeg plukker opp telefonen og ser at jeg har fått en masse forespørsler på Snapchat og en melding fra en ukjent person.

Jeg legger til alle forespørslene, og åpner meldingen.

"Koste deg med å virke tøff idag? Vel, ikke tro det fortsetter sånn. -Cade"

Hvordan fant han meg på snap?! Skal jeg svare tilbake? Nei...jo... Ah! Jeg bare gjør det.

"Hva er det du vil? Og hvorfor tekster du meg?" Shit! Jeg svarte! Kanskje jeg egentlig ikke burde gjort det...

Med en gang jeg har sendt meldingen og skrudd av telefonen får jeg svar.

"Bare en advarsel. Pass på hva du driver med, for jeg er faen ikke redd for deg, eller for å gjøre deg noe!" Jeg svarer ikke. For helt ærlig vet jeg ikke hva jeg skal svare.

Jeg skrur av telefonen og går inn på kjøkkenet for å finne meg noe å spise. Jeg legger merke til en frossen pizza, og bestemmer meg for å varme på den.
Mens jeg venter på at ovnen skal bli varm, setter jeg meg i stua og fortsetter å se på TV.

Ovnen er varm, og jeg setter inn pizzaen. Mens den står i ovnen, gidder jeg ikke gå inn i stua igjen siden jeg uansett må tilbake hit. Då jeg driver bare å fikler med mobilen.

Jeg kikker litt rundt på kjøkkenet for å se om vi her annet å spise også. Jeg ser enda en frossen pizza, og bestemmer meg for å invitere vennene mine... hvis det er det riktige å kalle dem. Jeg sender dem alle en melding på snapp, og de svarer det samme hele gjengen: "Ja!!"

Når den ene pizzaen er ferdig setter jeg inn den andre, og like etter ringer det på døren.

Jeg åpner døra og får nesten sjokk! For gjett hvem som står der. Cade og gjengen hans. Før jeg rekker å reagere blir jeg dratt ut av mitt eget hus. Jeg står nå på gresset, uten sko og merker at jeg er litt, men bare LITT, redd. Siden han skrev siste meldingen.

Vi står bare å ser på hverandre. Jeg skyver blikket bort fra Cade mot døra inngangs døra og håper egentlig bare at Cade lar meg gå sakte og rolig inn igjen uten noe styr. Men selvfølgelig kommer  ikke det til å skje. Det er jo Cade vi snakker om her.

Jeg prøver å holde maska og se alvorlig ut, for hvis jeg viser bare et lite hint av usikkerhet vinner han, og det kan bare ikke skje.
Jeg prøver så hardt jeg kan, men så kommer han litt nærmere, ca 30cm, og jeg blir usikker. Det synes på hele meg, og Cade og gjengen begynner å le. Jeg har bare lyst til å forsvinne akkurat nå.

"Neimen, du er vel ikke redd oss?" sier han med et ekkelt vinnene glis.

"N-nei. S-selvfølgelig i-ikke!" Stammer jeg frem med et litt redd ansikt. Kjempebra Caroline! Det hjalp veldig! Nå vet de i hvert fall at du er redd. Du avslørte deg selv...

"Så da gjør det ikke noe at vi kommer litt nærmere?" sier han og alle kommer nærmere.

Jeg kryper meg automatisk mer sammen og rygger unna. De ler mer. Plutselig kommer jeg på at jeg har en pizza i ovnen.

"Shit!" roper jeg og skal til å løpe inn, da noen tar tak i armen min og holder meg igjen. Jeg blir presset inn i ham og kjenner magemusklene presse inn i ryggen min. Jeg snur hodet og ser at det er Cade som holder meg igjen. Jeg begynner å kjempe imot, men han holder bare hardere.

"Slipp!" Skriker jeg flere ganger men han bare ler.

"Tror ikke det." gliser ham, så dytter ham meg inn i en annen i gjengen.

Jeg begynner å bli skikkelig sint. Jeg knytter neven og gjør meg klar til å slå. Cade og de andre merker det, så jeg blir kastet tilbake til Cade som holder meg slik at jeg står vendt mot ham. Han bøyer seg ned hvisker inn i øret mitt.

"Vi skal ikke gå inn og chille litt?" Uten å tenke nikker jeg og vi går inn til meg, alle sammen. Jeg blir fortatt holdt fast og når alle er inne låser sistemann døren og jeg blir sluppet. Det første jeg gjør er å sjekke pizzaen.
Den er ganske så ferdig, heldigvis er den ikke brent.

Nå tar jeg opp telefonen og sender en ny snap til vennene mine, og sier at jeg hadde glemt av å gjøre alle leksene mine. De sier det er greit og at vi heller gjør det en annen gang.
...........................
Ja, jeg har byttet navn, synes Cade passer best. I tillegg er det brukt i en annen historie og da virker det bare dumt å bruke her:)
⚠️VOTE & COMMENT⚠️

TrickedWhere stories live. Discover now