Ny jente

655 31 2
                                    

Cade ligger sovende ved siden av meg etter omgangen vi akkurat hadde. Jeg ligger fortsatt våken og tenker på hva Lucifer kommer til å gjøre for å ta igjen. Han var virkelig ikke fornøyd...

Jeg tar telefonen opp fra nattbordet og går inn på Snapchat. Mest for på sjekke hvordan håret mitt ser ut. For selv om ingen ser meg, vil jeg ikke gå rundt med pulesveis.

Mens jeg fikser håret, kommer det inn 2 meldinger. En fra Lucifer og en fra 'ukjent'.

Ukjent: *Bilde av meg med pulesveis* Digger pulesveisen!
Meg: Jævla stalker!
Ukjent: Niemen, klarer lille Emilie å si stygge ord?
Meg: Hvem er du? Hvor gammel er du?
Ukjent: Hmm... Godt spørsmål.
Meg: Dust.
Ukjent: Takk!

Jeg føler meg ferdig med å snakke med denne dusten, så jeg går inn på meldingen Lucifer sendte meg.

Lucifer: Du kunne ikke tenke deg å dempe deg litt når du har sex? Hører deg faen meg helt ut.
Meg: Hvordan vet du det?!
Lucifer: Jeg gikk forbi.
Meg: Du bare helt tilfeldig gikk forbi?
Lucifer: Ja.
Meg: Ja vel...
Lucifer: Hvis jeg var deg ville jeg passet på hvor jeg går.
Meg: Jasså? Hvorfor?

Han svarer ikke, så jeg gjør meg ferdig med å fikse pulesveisen, og legger bort telefonen. Jeg snur meg mot vinduet og ryggen mot Cade, mens han snur seg mot meg og legger armen over meg. Han sover fortsatt og den varme pusten hans treffer meg mykt i nakken.

*Tirsdag*

"Seriøst Emilie. Hvis du skal stikke fra skolen må du ta med meg!" sutrer Sienna. Jeg og Carmen ler av henne. Hun er så søt når hun sutrer. Det er som en liten unge som ber for godteri, men ikke får noe. Jeg, Carmen og Sienna står ved skapet mitt og snakker om igår da jeg fikk mattelæreren til å skvette og miste alle prøvene, for så å stikke hjem.

"Sorry Sienna, skal vurdere det neste gang." svarer jeg og blunker til henne.

"Det er ikke noe å vurdere. Det er bestemt. Tenk deg trynet til mattelæreren når du drar meg ut av timen." sier hun og ser det hele for seg, og ler for seg selv.

"Jaja, vi får nå se på det da" svarer jeg uskyldig. Hun skuler på meg, så bryter alle sammen ut i latter. Når bi endelig er ferdig med å le går vi til timen.

*~*

Det er lunch, og jeg er på vei til kantina for å møte de andre.

Når jeg kommer inn i kantina, står Sienna og vinker meg bort til det vanlige bordet. Det er bare Sienna og Carmen som sitter der.

"Hvor er Liam og Kian?" spør jeg og setter meg ned.

"De måtte bli igjen etter mattetimen" svarer Carmen og tar en bit av salaten.

"Åjaa..." sier jeg forvirra. Merkelig... begge to samtidig?

"Jeg stikker og finner meg no å spise." sier jeg og reier meg opp.

Jeg kommer meg bort til salatbaren og mixer meg en salat. Så steller jeg meg i køen for å betale. Plutselig prikker noen meg på skulderen. Det er ei jente jeg aldri har sett før. Hun er høy, har platinablondt hår, store pupper, stor rumpe og DEN formen.

"Emilie, sant?" spør hun meg.

"Ja...? Hvordan vet du det?" svarer jeg forvirra og hever et bryn.

"Jeg gikk forbi deg og vennene dine på morningen når dere stod ved skapene, og da ropte en av vennene dine navnet ditt." sier hun nøytralt.

"Hvordan vet du at det er navnet mitt og ikke noen andres?" dette er litt merkelig...

"Fordi du svarte henne." hun ser på meg, så ned i gulvet som om hun anger på at hun tok kontakt.

"Åjaa... Er du ny her? Tror ikke jeg har sett deg her før." spør jeg. Jenta ser opp på meg igjen, og lyser opp når jeg møter blikket hennes.

"*kremt*" kantinedama avbryter oss. Det er visst min tur å betale. Så jeg fisker opp 25kr fra lomma, og jenta betaler det samme like etter meg. Så går vi sammen bort til bordet.

"Ja, jeg hadde første skoledag igår. Vi hadde matte sammen." sier hun. Jenta rødmer når hun sier det siste.

"Så du fikk med deg da jeg skremte læreren og stakk like etterpå?" spør jeg stolt.

"Ja." gliser hun. Vi setter oss ned ved bordet. Sienna og Carmen ser nøye på den nye jenta.

"Hvem er dette?" spør Sienna og griper tak i hånden min.

"Dette er... Hva heter du?" spør jeg. Jeg hadde helt glemt å spørre om navnet hennes.

"Jeg heter Miriam." svarer hun enkelt, og ser beskjedent ned i salaten, mens hun pirker i den med gaffelen.

"Dette er Miriam. Hun begynnte her igår. Vi hadde visst matte med henne igår, Sienna." forteller jeg Sienna. Hun strammer grepet rundt hånden min og trekker seg sakte mot meg for at de andre ikke skal merke noe.

Jeg fletter fingrene mine inn i hennes, og ser henne inn i øynene. Jeg merker at Miriam ser usikkert på meg, og ikke føler seg trygg i det hele tatt.

"Miriam. Kanskje du vil finne på noe etter skolen?" smiler jeg til henne.

"Ja!" svarer hun begeistret og klemmer meg. Noe Sienna ikke er så veldig fornøyd med. Hun drar meg mot seg og ser surt på Miriam.

"Gi deg Sienna. Det der er ikke nødvendig." sier jeg som en voksen.

"Men..."

"Nei. Ikke noe men." avbryter jeg henne. Sienna ser surt på meg, og Carmen begynner å le av hvordan Sienna oppfører seg. Jeg gir henne en god klem, så fortsetter vi å spise.
••••••••••••••••••••••••••••••••••
Hey! Rakk ikke publisere igår, så publiserer nå. 🤷🏼‍♀️❤️❤️

Spørsmål:
Hvorfor tror du Liam og Kian måtte vær igjen etter mattetimen?
Hva tror du Liam og Kian gjør etter mattetimen?

TrickedWhere stories live. Discover now