Bestevenner

831 35 2
                                    

Sienna ligger i armkroken min, ansiktet fullt av tårer som renner nedover kinnene hennes. Hun begraver ansiktet sitt i brystet mitt og klarer ikke å stoppe tårene. Jeg klemmer henne hardt og prøver å få roet henne ned litt. Hun kaster armene rundt meg og gråter og gråter. Jeg kjenner at hun begynner å skjelve, men for roet seg ned litt. Hun løfter hodet opp fra bryste mitt og puster rolig mens hun prøver å få stoppet tårene. Jeg fortsetter å klemme henne mens jeg stryker henne over håret.

"Mamma og pappa..." Sienna tørker bort tårene som begynner å trille nedover kinnene.

"De bare krangler og skriker til hverandre! Og skal kanskje skilles!" fortsetter hun og bryter ut i gråt igjen. Jeg kjenner at tårene nesten begynner å trille hos meg også. For jeg vet at foreldrene til Sienna betyr alt for henne. Og siden hun er enebarn, har de alltid vært nære.

"Sienna... Hvorfor har du ikke sagt noe?" jeg fortsetter å stryke over håret hennes. Hun rister på hodet før hun svarer.

"Fordi jeg trodde ikke dere ville bry dere, eller støtte meg" jeg klarer så vidt å skjønne hva hun sier gjennom all gråtingen. Jeg løfter opp hodet hennes med den ene hånden og stirrer henne intenst men varsom inn i øynene.

"Du er min aller beste venn! Selvfølgelig bryr jeg meg! Du betyr kjempe mye for meg og jeg bare klarer ikke å se deg når du er så trist!" forteller jeg henne med et seriøst og kjærlig blikk.

"Hør. Kan du ikke bare bo her sammen med meg? Til foreldrene dine har fått roet seg og snakket sammen." Jeg holder fortsatt ansiktet hennes oppe så hun må se på meg.

"Kan jeg virkelig det?" øynene hennes begynner å glitre igjen, og smilet begynner å komme tilbake.

"Selvfølgelig! Du er jo min bae!" svarer jeg og kysser henne på pannen.

"Tusen takk! Kanskje vi kan stikke innom meg imorgen etter skolen, så jeg kan få hentet noen ting?"

"Ja! God ide!" Vi setter oss tilrette i sofaen igjen, og jeg med henne i armkroken. Det skal bli fint å ha noen å bo med, det blir ganske så kjedelig her når man er alene. Men det at Cade er naboen... Det kan fort bli et problem.

*~*

Sienna og jeg bestemte oss for at vi skulle sove sammen i min seng. Hun trenger virkelig å føle seg ønsket og elsket akkurat nå. Vi står på badet og pusser tennene. Vi har allerede skiftet til pyjamas og er egentlig klare for å legge oss. Jeg har på meg en grå baggie kosebukse og en litt lysere baggie genser som høre til, og Sienna her på seg matchene pysjamas bukse og t-skjorte som er rosa med hvite prikker. Ganske søt egentlig. På henne altså.

Jeg har tatt og sikret meg siden av sengen som er mot vinduet. Bare sånn i tilfelle Cade og dem bestemmer seg for å drive med no kødd. Og det er jeg virkelig ikke i humør til for the moment.

Vi ligger egentlig bare å ser på hverandre. Øynene hennes har ikke sluttet og glitre, og de fyldige leppene hennes har heller ikke sluttet å smile siden jeg sa at hun kunne bo her til ting har roet seg ned hjemme hos henne.

"Tusen takk Caroline. Du aner ikke hvor mye dette betyr for meg." det vises på hele henne at hun virkelig mener det.

"Selvfølgelig. Det er det minste jeg kunne gjøre. Og jeg er alltid her for deg, til og med hvis du skulle komme til å hate meg. Selv om... jeg virkelig håper det ikke kommer til å skje." vi begynner å le. Jeg har virkelig savnet dette.

*~*

*Tirsdag*

Jeg og vennene mine står samlet rundt skapene våre. Vi snakker om hvor overraskende koselig det var å sitte ute igår, og at vi skal gjøre det igjen idag.

"Jeg gleder meg skikkelig til Lørdag!" bryter det plutselig ut av Carmen.

"Hva skal du?" hun ser gira på meg.

"Det skal være en stor fest! Og alle på skolen skal dit! Vi må bare gå!" nå roper hu. Alle andre i gangen snur seg mot oss og ser spørrende på oss. Jeg svarer med å se uskyldig på dem.

"Da må vi på shopping da!" bryter det ut av Sienna også. Hun har blitt skikkelig gira nå.

"Hvorfor skal vi på shopping?" jeg for min del, henger ikke helt med. Alle vi jentene har jo noe å ha på.

"Det er for deg, vennen min." svarer Sienna og ser på meg.

"Meg?! Jeg har jo fine kjoler å velge mellom jeg da!" nå henger jeg i hvert fall ikke med.

"Vennen... Jeg kikket gjennom klesskapet ditt, og det må oppdateres. Pluss! Det er jo kjempegøy!" wow, er det mulig å få Sienna mer gira nå? Trur ikke det ass.

"Okey! Men jeg kan ikke idag. Har taekwondo trening. Kan vi ikke gjøre det på torsdag?" jeg håper innerst inne at det ikke passer. Det blir min første fest...

"Jepp! Passer bra!" svarer Carmen med et bredt glis.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Det kommer meeer😘
Hva tror du kommer til å skje på taekwondo treningen til Caroline?

TrickedWhere stories live. Discover now