Cades P.O.V
"Hva faen?" sier jeg og dunker med knyttneven på veggen. Det er som om det er et tomrom der. De andre hører det også.
Jeg skyver bort kommoden som står foran veggen, så veggen er 'naken'. Ca mitt på veggen er det et nøkkelhull.
"Ey! Hvilken nøkkel tror dere passer inn her?" spør jeg. Ingen svarer, de bare ser på hverandre med tomme blikk. Så jeg stikker og henter nøkkelknippet som tilhører hytta. Jeg prøver nøkkelen, men den passer ikke. Emilie ser seg rundt og leter nøkkelen hun også.
"Hva med denne?" spør Emilie og reiser seg opp fra gulvet.
"Fant den under den kommoden" sier hun og peker på kommoden i gangen, så gir hun meg nøkkelen. Jeg tar nøkkelen og prøver den i nøkkelhullet.
"Den passer!" sier jeg gira. De andre steller seg tett rundt meg mens jeg drar døra mot meg. Det er helt mørkt, Ok vi kan ikke se en dritt. Jeg tar opp mobilen og slår på lommelykt, og lyser inn i mørket. Det ser ut som en lang gang. Alle de andre slår på lommelykt de også og lyser inn. Det er en lang gang, men vi kan ikke se enden på den.
"Skal vi gå inn?" spør jeg dem. Emilie ser redd opp på meg, men gutta er gira. De er bare glad for at det skjer noe ordentlig spennende her.
Vi beveger oss sakte inn i tunellen. Emilie går like bak meg og klenger seg på meg. Gutta kommer like bak.
Etter en stund kommer vi til et forheng. Jeg drar forhenget til siden, og ser et bekmørkt rom. Jeg og de andre gutta lyser med lommelyktene inn i rommet, men det hjelper ikke. Det er fortsatt like mørkt. Vi går inn i rommet, det er helt stille. Når vi kommer litt inn i rommet, lyser vi med lyktene rundt oss.
"Vent..." sier Emilie og går mot veggen. Vi hører et klikk, og plutselig lyser rommet opp. Det var tydeligvis en lysbryter der...
Emilie's P.O.V
Jeg trykker på bryteren som henger på veggen, og hele rommet lyser opp. Jeg fant visst lysbryteren...
Rommet er kjempestort. De er et stort basseng nederst i rommet og en bar rett ved siden av. Hele rommet er fylt med nye og moderne møbler. Vi splitter opp for å se oss rundt. Guttene går bort til baren, selvfølgelig, og jeg beveger meg sakte men sikkert bort til bassenget.
Når jeg kommer bort til bassenget, ser det helt nytt ut og nylig renset.
Rart... Hvem kan ha holdt det i stand?
Plutselig kommer Cade og løfter meg opp. Så gliser han til meg før han kaster meg ut i vannet. Bassenget er dypt, men jeg treffer bunnen og sparker fra så hardt jeg klarer. Når jeg kommer over vannflaten ser jeg guttene stå og le av meg.
"Oi, det var ikke meningen." sier Cade og setter seg ned på huk. Jeg svømmer bort til de, og ser misfornøyd opp på dem. Cade snur seg og ser på kompisene sine og ler. Så jeg griper sjansen og hopper opp og griper tak i jakka hans. På vei ned i vannet, blir Cade dratt ned sammen med meg og ender i vannet med et stort plask.
Han kommer fort opp til overflaten og ser utfordrende på meg. Jeg svømmer så fort jeg kan bort fra han men jeg hører at han kommer etter.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Dæven. Hemmelig rom!😱 Skulle ønske jeg også hadde det... Det hadde vært dritkult!🤘🏻 Hva tenker u'?😎🤔Spørsmål:
❓Cade. Hvis du kommer til å være en drittsekk mot Emilie, kommer jeg til å klippe av deg balla!
Cade: Det var da drastisk...
Nicky: Glad jeg ikke er deg, kompis!
Cade: Hold kjeft Nicky!
YOU ARE READING
Tricked
Teen FictionHva gjør man hvis livet plutselig er imot deg? Hvordan takle alt presset og hatet som følger etter valgene du gjør? Og hva er egentlig de riktige valgene? ------------------------------------------ Søtten år gamle Emilie Jonson starter på en ny vide...