Winx!

721 32 4
                                    

*Mandag*

"Det var skikkelig dårlig gjort." sier jeg til resten av gjengen. Vi snakker om festen som var på lørdag. Men jeg nevner selvfølgelig ikke det Cade gjorde... de trenger ikke å vite noe om det.

   "Ja, sorry. Vi skulle ikke gjort det." svarer Sienna og klemmer meg.

"Det er greit" smiler jeg til dem og vi tar en gruppeklem. Når vi er ferdige med klemmen bryter alle ut i latter.

"Emilie, så du han gutten som ble så full at han stod oppå bordet og trodde han var en kylling?" Spør Liam og alle bryter ut i latter igjen. Denne gangen klarer ingen av oss å stoppe å le. Jeg kan se det for meg.

"Men Sienna, vi må gå til mattetimen nå." jeg snur meg mot Sienna og tar tak i hånden hennes.

"Ja!" svarer hun og smiler til meg.

"Hade!" sier vi samtidig til de andre, før vi løper til mattetimen. Vi kan høre de andre fortsette å le av 'kylling-gutten'.

*~*

Læreren gjennomgår noe mattegreier på tavla. Jeg følger ikke med, PG jeg vet heller ikke hva slags kapittel vi er på. Så jeg håper virkelig jeg slipper å måtte opp på tavla.

"Emilie! Kan du slutte å tegne i matteboka og komme opp hit." læreren ser strengt på meg.

Faen! Busted!

Jeg hår opp til læreren. Hu ser ikke fornøyd ut.

"Kan du skrive hva pi er, på tavlen for meg?" hun gir meg krittet og peker på tavlen.

"Ja..." på tavlen står det " 'pi'= ". Så jeg begynne med å late som om jeg tenker. For jeg vet faen ikke hva svaret er. Jeg legger krittet mot tavlen, og begynner å skrive tallet 4 da jeg blir stoppet av læreren.

"Emilie... Hvilket kapittel holder vi på med?" hun dytter brillene lenger opp på nesa, og ser skuffa på meg.

"Um... Pi?" klassen begynner å le av svaret mitt. Og flere begynner å snakke sammen og rope "busted!" Jeg kan kjenne rødfargen spre seg fort i kinnene mine. Dette er virkelig kleint...

"Emilie... Du må begynne å følge meg på det vi driver med." sier hun oppgitt. Jeg bare nikker og går ned og setter meg igjen.

"Går det bra?" Mimer Sienna til meg.

"Ja" mimer jeg tilbake, og smiler for å bevise det. Siden jeg vet hun kjenner meg godt nok til å se om jeg juger eller ikke.

*~*

Jeg, Sienna og Julian sitter i sofaen hos meg, og ser om vi finner noe å se på, på Netflix. (Jeg sitter mellom dem)

"Kan vi ikke se på Stranger Things?" spør jeg og ser nysgjerrig på dem.

"Det virker litt skummelt, og du vet jeg ikke er så veldig glad i skumle greier på TV." svarer Sienna unnskyldende.

"Greit... så noe for barn da altså?" Vi leter videre til jeg tilslutt kommer over en serie jeg så på hele tiden da jeg var liten.

"Åh! Hva med Winx?!?!" fortsetter jeg skikkelig gira.

"Ja, greeiiiit." svarer Julian og Sienna samtidig, så de begynner å le. Og ja, jeg vet at det er en veldig barnslig serie. Men hallo! For det første, bringer det tilbake så mange barndomsminner. Og for det andre, så er jeg ganske så barnslig. Spør hvem som helst.
••••••••••••••••••••••••••••••••
Hey! Dette er kap. 2! Litt kortere, jeg vet. Men jeg har brukt ca hele dagen på å jobbe og er sliten såå... ja.😄 Også har jeg jo et til💕 så keep calm baeee❤️😘

TrickedWhere stories live. Discover now