*Tirsdag*
"Jeg har sagt ifra at vi ikke kommer på trening idag." sier jeg til Cade og de andre gutta.
"Ja" svarer Cade og er midt oppi et kortspill med Nicky, Aiden og Zander. De spiller poker.
"Kan jeg være med å spille jeg også? Vi kam spiller vri åtter!" spør jeg skikkelig begeistra. De bar ser rart på meg.
"Vri åtter?" spør Aiden og hever ett øyenbryn.
"Ja? Det er jo gøy det da" jeg går bort til dem.
"Gøy? Det er litt barnslig." sier Cade og ser uskyldig opp på meg.
"Dere er bare redd for å tape dere!" roper jeg ut. Jeg kan se en gnist tennes i øynene deres.
"Å vennen... vi taper ikke." sier Cade og ser beklagende på meg, og holder hånden min som om noen i familien min har dødd og han kondolerer.
"Jævla pussy. Redd for at ei jente skal vinne over en. For noen pingler dere er!" ler jeg og snur meg for å gå.
"Ey!" Cade tar tak i armen min og snur meg brått rundt.
"Bring it on bich" utfordrer han meg. Jeg gliser og setter meg ned ved siden av dem.
Faen detta skal bli gøy!
Jeg stokker kortene godt og deler ut 7 kort til hver. Og alt starter veldig bra... for dem. Jeg starter med å trekke inn 3 kort, så tre kort til. Men jeg tar meg for inn igjen og vinner første runde.
"Sa jo det." skryter jeg og gliser bredt.
"Omkamp!" sier Zander brått. De andre gutta nikker.
*~*
*En og en halv time senere*
"Seriøst! Hvor mange flere omkamper vil dere ha? Jeg er drittlei! Vi har spilt 7 runder til sammen og jeg har vunnet hver gang! Nå er vi ferdige!" sier jeg og reiser meg opp fra stolen og får inn på stua. Jeg slenger meg ned i sofaen helt utslitt. Man blir overraskende sliten av å spille vri åtter i en og en halv time. Uten pause!
Jeg legger meg ordentlig godt tilrette, noe som dessverre fører til at jeg nesten sovner. Men akkurat før jeg sovner snakker noen til meg og jeg kvikner til.
"Ey Emilie. Skal vi stikke på hytta vår?" spør Cade og kommer bort til meg.
"Hytte? Med hvem da?" spør jeg han.
"Vi 5 som er her. Jeg har en hytte som er ganske stor og 'fancy', som du kaller det." svarer Cade. Jeg kan se at de andre gutta har veldig lyst til å ha meg med av en eller annen grunn.
"Um... greit?" sier jeg usikkert.
"Jeg har allerede sagt ifra at vi ikke kommer på skolen, så det er ingenting å tenke på." sier han stolt og reiser seg opp fra sofaen igjen.
"Jeg bare stikker opp og henter noen kler som jeg kan ha med." svarer jeg og reiser meg opp jeg også. Men jeg stopper opp rett foran trappa.
Faen, det er som å gå opp et jævla fjell jo!
Jeg får etterhvert ræva i gir, og kommer meg sakte men sikkert inn på rommet mitt. Og siden vi skal på en hytte, tar jeg bare med meg koseklær, undertøy og diverse annet som man trenger å ha med. Så stapper jeg alt ned i en bag PG går IT av rommet.
Siden jeg er lat som faen, gidder jeg ikke å bære den ned trappa. Så jeg kaster hele baggen ned trappa fra andre etasje. Jeg kan høre at guttene skvetter, så jeg begynner å le. Jeg går ned trappa til de andre, og vi setter oss inn i bilene og kjører av gårde.
••••••••••••••••••••••••••••••••
Her er kapittelet som jeg lovte! ✌🏻😘
YOU ARE READING
Tricked
Teen FictionHva gjør man hvis livet plutselig er imot deg? Hvordan takle alt presset og hatet som følger etter valgene du gjør? Og hva er egentlig de riktige valgene? ------------------------------------------ Søtten år gamle Emilie Jonson starter på en ny vide...