Capitol BONUS.
Aaron pov.
Cobor din avion relaxat, privind in stanga si in dreapta dupa echipajul ce are sa vina dupa mine. Imi fixez mai bine ruxacul pe umar admirand frumusetea oferita de Japonia. Destul de frumoasa tara, pacat ca vulcanul pe care il caut eu si anume Sakura-jima se ascunde pe o insula destul de interesanta si aceea fiind Kyushu. Phiuf, mi se incurca limba in gura cand pronunt toate astea, am noroc ca japonezii vorbesc engleza ca altfel o beleam rau, desi stiu japoneza dar nu ma prea omor in a o vorbi! Prefer mai mult thailandeza sau germana insa in nici un caz japoneza.
-Domnule Salvadore?
Imi intorc capul spre cel care ma strigase. Era un barbat in jurul varstei de 30 de ani ce ma privea cu un zambet cat mine de mare. Oare toti japonezii sunt asa?
-Da, eu sunt! Ii spun zambind , apropiindu-ma de el.
-Scuze pentru intarziere, dar a fost o aglomeratie infernala!
Dau noroc cu el, barbatul imi facu semn spre o masina sport , imediat imi dau seama ca trebuie sa ma urc in ea.
-O-k, nu e nimic insa cum te numesti? Il intreb zambind in timp ce inchid portiera asteptand ca el sa se urce la volan.
-Eu? Sunt Kaito, Kaito Shiriama. Ai mai fost pana acum in Japonia?
-Sincer? Da! Am avut multe cazuri de rezolvat aici...
-Ah, inteleg, eu o sa fiu coleg de echipa cu tine asa ca sper sa ne impacam bine.
-Inteleg, bun ...atunci care e situatia cu vulcanul Sakura-jima? Il intreb curios facandu-ma cat mai confortabil in masina.
-Pai, cred ca stii despre situatia lui in mare. Ultima eruptie vulcanica a fost pe 15 octombrie 2011, si tare ne ingrijoreaza ca nu cumva sa erupa si anul acesta...
-Cine ar fi crezut ca anul 2017 ar veni cu asa peripetii....spun in soapta ganditor.
-Pai da... insa ma ingrijorez foarte tare ca nu cumva sa fie o eruptie ca in anul 1779, multi cercetatori de ai nostrii confrima ideea ca ar fi o eruptie ca in acel an....
-1914, nu inteleg... ce fel de eruptie a fost atunci? Cu regret iti spun dar nu stiu tot despre fiecare vulcan de pe Pamant. Spun usor razand. Kaito, incepu sa chicoteasca ca apoi sa parcheze masina in port.
-Pentru inceput trebuie sa luam feribotul pana la insula.
Dupa ce ne imbarcam nu am rabdare si incep din conversatia cu privire la vulcanul respectiv.
-Cutremurele de pământ au început pe 10 ianuarie 1914, iar frecvența lor și puterea lor a crescut în următoarele zile. Aceste cutremure au fost luate ca un fel de avertisment și 22.000 locuitori au fost evacuați pe data de 11 ianuarie, folosindu-se toate bărcile care puteau fi utilizate. Pe data de 12 ianuarie vulcanul a început să emită gaze vulcanice, iar după câteva ore va erupe mai întâi pe flancul vestic apoi pe cel estic, coloana de erupție s-a ridicat in atmosfera la 10 km, au fost semnalate căderi de material piroclastic, iar pe distanta de 20 km în orice direcție s-a depus un strat de cenușa de 1 m grosime. Datorită cutremurelor de mare amploare au fost evacuați și o mare parte din locuitorii din Kagoshima. Erupția vulcanica nu a făcut victime direct, doar 35 de persoane au murit datorită prăbușirii unei clădiri în urma unui cutremur. Pe 13 ianuarie un cutremur violent a marcat o altă mare erupție, iar lava a ieșit la suprafața pe ambele flancuri, scurgându-se așa timp de 20 de zile. După aceste zile scurgerea de lava a continuat sa curgă doar pe un singur flanc, pe cel vestic. Erupțiile sporadice au continuat pana în 1915. Aceasta erupție a distrus 8 sate datorită curgerilor de lava și a îngropat alte câteva sate și ferme sub un strat gros de cenușa. În total aproximativ 2500 de clădiri au fost distruse. In orice caz , a fost o eruptie destul de infricosatoare....
CITEȘTI
Drumul Vieții
БоевикAbbey Salvador -> Dulce si acidă. Prinsa intr-o lume fabuloasă, unde odata vampirii existau. Lumea ei se cutremură din temelii când il cunoaste pe Dante Black. Dante Black -> râul pur si plin de intuneric. Înconjurat la tot pasul de misterul...