Volgende dag
Ik word wakker om 7u30. Ik begin pas met school om 8u45. Ik doe mijn ochtend routine en doe vandaag dit aan.
Aangekomen op school. Die groep jongens komen naar mij. "Ewa alles goed kleintje" zegt de ene tegen mij.
"Ik ben niet klein" reageer ik. "Eh niet tegenspreken of moet ik je tas in blauw spuiten" zegt Amine tegen me.
Ik kijk hem met mijn vieste blik. "Waag het om mijn tas nog te spuiten, dat duurde superlang om alles eruit te poetsen" dreigde ik hem. Hij gaat naar achter.
"Ewa voorbereiden voor jouw werkje in de toekomst eh poetsvrouw" zegt hij er nog bij. Daarna lacht zijn groepje mij uit. Ik ga weg want subiet gaan mensen denken ik ga met gasten om en gaan ze mij als 'hoer' zien.
Ik ga op een bankje zitten. Naast me zat Sakina. De nieuwe klasgenoot. "Hey" reageer ik blij. "Hey Uhm Imane toch?" Antwoord ze. "Ja haha en jij Sakina" zeg ik. "Juist!" Daarna begonnen we een leuk gesprek.
Even later gaan we naar de lokaal. Ik ging naast Sakina zitten. De les begon. Klop klop! Dat zal Amine de laatkomer zijn.
"Zo Wie we daar hebben" zegt de meneer tegen hem. "Ga daar achter die 2 meisjes zitten" zegt de leerkracht verder. Pff moet hij altijd in de buurt van mij zitten.
De bel ging. Ik leg mijn boek in mijn tas die achter mijn stoel zat. Ik draai mij om en kom oog in oog met Amine. Zijn ogen zijn zo mooi. Ik zie hoe hij geamuseerd naar mijn ogen kijkt. Ik kijk snel weg.
Ik pak mijn tas en ga samen met Sakina naar de volgend les.
-
School is klaar. Ik loop uit school. "Doei lelijkaard" zegt Samir tegen me. "Eh saff doe rustig" zegt Amine tegen hem. WATT!? Hij komt voor me op. Die gedachte blijft nog in mijn hoofd. Ik ga naar Delhaize om iets lekkers te kopen.
Pp Amine
"Kifesh rustig?!" Zegt mijn broer. "Omdat ik dat zeg" reageer ik met beetje woede. ik loop de school uit. Ik ging naar de bushalte. Ik sta daar en zie Imane met een pakje chips.
Zij heeft wel prachtige ogen man. 😍 "Eh bro hoezo ga je weg zonder ons" zegt Mo tegen mij. "Ewa ja ik ga toch mijn bus niet missen" zeg ik terug.
Pp Imane
Ik eet mijn chips rustig op. Totdat 1 van die jongens mijn zakje chips keihard op grond slaat. Ik raap het op en eet er nog van. Ik zie hun lachen. Wauw echt grappig😶!?
Mijn bus kwam. Ik stap in en neem plaats van achter. Ik pak mijn gsm en ga erop. Na mijn eindhalte stap ik uit. Daar kom ik 3 vijanden tegen. Selma, Layla en Dunya. "Kijk wie we daar hebben" zegt Selma. Ik loop gwn door en negeer het. Layla pakt mij vast aan mijn pols. "Ben je doof ofs" zegt ze.
"Nee zij heeft gwn oorsmeer in haar oren maar ze reinigt haar oor nooit" zegt Dunya. "Ga je is verzorgen bi**ch" zegt Selma. "Laat mij los wie ben jij om mij aan te raken" zeg ik tegen Layla. Zij laat mijn hand los waardoor ik gwn weg ga. "JIJ BENT LELIJK" schreeuwen die meisjes lachend.
Ik trek me daar niets van aan. Waarom pesten die mij. Hebben die geen leven ofs. Die meisjes zijn wel knap. Maar innerlijk maakt je pas lelijk. Ik ben al voor mijn deur. Ik pak sleutels van mijn tas en doe de deur open.
Aangekomen thuis.
Ik hoor vrouwen stemmen dus er is sws bezoek. Ik doe mijn schoenen uit en loop naar de woonkamer. Waar ik mijn 2 tantes zie en mijn nicht Sara. (zie omslag) Ik geef ze allemaal een kus en een hand.
Daarna ga doe ik de woeddoe en haal ik mijn gebeden in.
-
Ik pak mijn tas en maak snel mijn huiswerk. Mijn nicht van 17 komt de kamer binnen. "Ewa Imane alles goed, ik stoor toch niet" zegt ze. "Kom maar maakt ni uit" antwoord ik. Ze gaat op mijn bed zitten. "Ik heb een relatie met een kapot knappe jongen" zegt ze. "Relatie? Schat jij bent 17 en gaat met relaties beginnen" reageer ik. "Ugh laat mij toch, hij is kapot knap." Zegt ze arrogant. "Wat jij wilt maar tegenwoordig zijn er alleen maar playboys" zeg ik. TRIINGG mijn telefoon gaat.
Het is anoniem. Ik druk op de groene knop en zeg niets. Zodat die anonieme persoon gwn zijn geld verspilt op zijn gsm. "Ewa knapperd" zegt die ano. Ik en mijn nicht kijken elkaar van wt*. Hoe komt deze persoon aan mijn nummer zelfs. "Eh antwoord dan a kleintje" zegt een ander persoon. Ik hoor op het achtergrond gelach.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomantizmImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...