✨52

1.1K 73 7
                                    

Ze slaat de deur kei hard dicht.

WOW! Zij wilt haar eigen dochter niet eens bezoeken. Nadine heeft echt veel verpest.

Ik ga naar Imane. Ik hoop dat ze beter is en dat ze het ziekenhuis meteen kan verlaten. Ik pak de bus en ga richting het ziekenhuis.

In de bus kwam ik Amine tegen. Hij heeft zware wallen. Is hij depri?! Ik ga Imane en Amine nog samen terug koppelen dus wacht maar af! 😉

Amine zag me en geeft me een handgebaar van 'kom is'. Ik ga naar hem.

"Wat doe jij hier?" Vraagt hij.

"Ik ga Imane bezoeken in ziekenhuis" antwoord ik.

"Ik ga met je mee. Ookal is ze woedend op me" zegt Amine verdrietig.

Ik kijk hem bezorgd aan. "Ze is niet boos op je. ZE WILT JOUW! Daarom was ze teleurgesteld omdat Nadine ja" zeg ik treuzelend.

Amine kijkt me met grote ogen en zijn wenkies gaan omhoog.

"Imane wilt me dus nog" zegt hij blij. Ik knik zachtjes. Ik weet niet of ik het hem eigenlijk mag zeggen, maar maakt niet uit.

-

"Ja we komen voor Imane El.." zeg ik bij de balie.

"En wie zijn jullie?!" Vraagt de mevrouw bot.

"We zijn haar vrienden!" Antwoord ik op haar manier.

Ze kijkt mij vies aan.

"Sorry, family heeft eerst voorrang" zegt ze lachend.

"Ik ben de echtgenoot van Imane. Dus laat me binnen" zegt Amine emotieloos.

Ik probeer mijn lach in te houden.

"Oke gaat u maar naar verdieping 4 kamer 8" hoor ik die mevrouw zeggen.

Ik kijk die mevrouw aan.

"En ja jij mag mee" zegt ze terwijl ze met haar ogen draait. Ik vraag echt af hoe dat ze is aangenomen in deze ziekenhuis.

We pakken de lift en gaan dus naar de plaats waar die mevrouw ons zei.

Ik klop zachtjes aan de deur. Ik doe hem voorzichtig open. Ik zie wahed oude man op een bed tv kijken.

Ik doe die deur snel dicht.

"A idioot, het was kamer 8 niet kamer 6" hoor ik Amine lachend zeggen.

We gaan naar 8 ik doe die deur open. Ik zie deze keer Imane op de bed met wat kabels. Ze lag te slapen.

Met tranen in mijn ogen kijk ik haat pijnlijk aan. Om haar zo te zien! En beseffen wat ze allemaal in haar leven meemaakt.

Ik ga dichter bij haar zitten. Amine kijkt haar bezorgd aan.

Hij begint tranen in zijn ogen te krijgen. WAT?! Amine die tranen heeft?!

"Wat is .. er" vraag ik zachtjes.

"Ik... ik kan niet meer bij Imane zijn, mijn moeder wilt me uithuwelijken" antwoord Amine emotioneel.

De ogen van Imane worden groot.

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu