De bel ging we gingen naar de klaslokaal. De leerkracht was er niet ik ging nog praten met Sakina. "Best friends for ever together" zegt Amine sarcastisch en met een meisjes stem. Ik kijk hem raar aan. "Wat kijk jij a dwergje" zegt hij. "Zij is geen dwergje wat praat jij" zegt Sakina tegen hem."Echt schattig hoe je voor haar opkomt" zegt Amine daarna gaat hij weg. "Ga gwn weg, waarom zit ik met jouw in de klas" zeg ik boos. "Omdat ik van Achraf op je moest letten" grinnikt Amine. "Achraf moet mijn leven niet bepalen, waarom luister je zelfs naar die sukkel" antwoord ik. Hij duwt me tegen de muur. Ik voel zijn warme adem. "Noem hem nog 1 keer een sukkel en je gaat zien" dreigt hij mij. Ik duw hem van me los. Amine gaat weg.
De tranen komen weer op. Sakina knuffelt mij. "Wie is Achraf" vraagt ze. "Dat is mijn vreselijke stiefbroer" antwoord ik. "Hij is bevriend met Amine, zijn groepje pest mij" zeg ik er nog bij. Waardoor mijn tranen over mijn wangen rollen. Sakina knuffelt mij stevig en kijkt met grote ogen.
"Ik dacht dat jij bevriend was met die groep, maar je word gewoon gepest door hun" zegt ze. ik doe mijn tranen weg. Sakina knuffelt mij. "Jij hebt mij schat" Ik glimlach.
-
School is klaar. Ik pak mijn bus en ga naar huis. In de bus kom ik weer Selma en haar groep tegen. "kijk wie we daar hebben." Hoor ik Dunya zeggen. Ik kijk naar haar. "Aub laat mij gwn met rust, waarom doen jullie mij dit aan" zeg ik. Ik bijt op mijn onderlip om niet te huilen. "JIJ BENT GWN HET PROBLEEM" zegt Selma tegen me. "Ja" antwoord haar meeloper Layla.
"EN WAAROM BEN IK HET PROBLEEM" zeg ik doordringend. "NOU KIJK IK KAN JOUW DIT NIET IN 1 DAG ZEGGEN." zegt Selma. "JA! SIRT KOWED" zegt Layla tegen me. Ik ga weg. Ik neem plaats vanachter waar ik hun niet zal zien. Tranen stromen in mijn ogen. Ik kijk naar de grond zodat niemand mij ziet huilen. Ya Allah wat zijn dit voor mensen die mij zwart proberen te maken.
Voordat ik het weet ben ik bij mijn eindhalte. Ik stap uit en meteen word ik op de grond geduwt waar modder was. Ze trappen op mijn hoofd en slaan mij. Daarna lopen ze weg. Met veel energie sta ik op. Mijn lippen zijn gescheurt. "Eh meisje gaat het wel" zegt een vrouw bezorgt tegen me. "Uhm ja het gaat wel" zeg ik kreunend door de pijn.
Ik ga naar huis. Ik pak mijn sleutels en doe voozichtig de deur open. Ik wil namelijk niet dat mijn moeder mij zo ziet. De deur ging niet open. Ik haal mijn sleutel eruit. Opeens gaat de deur open door mijn moeder. Ik kijk naar haar met tranen in mijn ogen. Ze doet haar hand op haar mond. "Wat is er met jouw gebeurt, je hoofdoek is vuil van modder en je gezicht bloed" zegt ze bezorgt.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...