Heel de buurt kwam. Tot dat iemand ons tegen houd. Het was...
Faisal! "Qui pasa" zegt Faisal vragend aan me. "Laat" antwoord ik. Ik kalmeer me. Mo heeft een blauwe oog en een open lip. Hij kijkt me dreigt.
"Kijk normaal!" Zeg ik tegen hem.
Hij negeert me en verlaat deze plaats met zijn vrienden. Ik praat nog even met Faisal.
Pp Imane
"Nee je onkel is alhamdulah nog niet dood. Hij zit nog te strijden voor zijn ziekte" antwoord mijn tante in Berbers. Ik voel me opgelucht. Ik wist het gewoon, mijn onkel is niet dood.
Ik liep de trap op en ging naar boven. Ik ga naar de slaapkamer van mijn onkel en klop op de deur. "Kom maar kuch kuch" hoorde ik hem zwak zeggen. (Kuch= gehoest)
Ik doe de deur open en zie hem helemaal zwak op de bed liggen.
"Imane" zegt hij blij maar ook weer zwak.
"Gherie Hamid" zeg ik huilend en ren op hem af. Ik knuffel hem.
"Ik wist dat je me ging bezoeken" antwoord hij.
"Hoe gaat het nu met je" vraag ik.
"Alhamdulah, ik kuch mag niet klagen" antwoord hij.
Opeens gingen mijn gedachtes naar mijn moeder.
"Waarom zei mijn moeder dan dat hij dood is" vraag ik zacht.
"Imane kan ik je even alleen spreken" hoor ik mijn tante zeggen. Ik knik en verliet samen met haar de kamer van gherie Hamid.
"Imane, die ene moeder van je is niet je moeder" antwoord mijn tante verdrietig.
Ik kijk haar met grote ogen aan.
Zij begint te huilen. Mijn ogen worden nog groter maar tegelijk kijk ik haar vragend aan.
"Dus al die tijd dat ik dacht dat zij mijn moeder was is"
"Nee Imane, je was wel al die tijd opgevoed door je echte moeder, die vrouw nu die in Belgie is, is de tweelingzus van je moeder!"
Mijn ogen worden groot.
Ergens herkende ik mijn 'moeder' niet meer.
"Waar is mijn bloedeigen moeder dan?!" Vraag ik doordringend.
"Luister! Toen jouw moeder van Belgie naar Marokko kwam aangezien jouw onkel ziek was, heeft ze een auto ongeluk gehad" zegt mijn tante snikkend.
Een brok creëert zich in mijn keel.
"M.. m.. mijn m..m.. moeder" zeg ik moeilijk met een brok in mijn keel en door mijn tranen.
"Ze is nu bij Allah." Zegt mijn tante die mij een knuffel geeft.
Dus even voor de duidelijkheid!
In deze verhaal (zie deel 12) ging haar echte moeder Haar bagage inpakken omdat ze heeft gehoord dat haar broer een ziekte heeft. Ze ging dus naar Marokko en ze heeft daar een ongeluk gehad. Die moeder had een tweelingzus. Maar Imane wist daar nooit iets van. Ze wist niet dat ze een tante had die toevallig tweelingzus is van haar moeder. Die tweelingzus ging dus naar Belgie en deed zich dus voor als haar moeder.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...